Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Geometrie Ročník :

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 3 Učivo – Obdélník, čtverec
Advertisements

Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Vyvození a procvičení učiva
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
O í é n l k b d Obsah: Úvod Co už víme Konstrukce Úhlopříčky
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
Známe-li délku úhlopříčky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
TÉMA: Obdélník a čtverec
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Oplocení.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce kosočtverce
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Geometrie Ročník : 5. Téma : Uhlopricky obdelniku a ctverce Autor : Jana Kamena

Úhlopříčky obdélníku a čtverce Narýsuj do sešitu: a) čtverec EFGH tak, aby EF = 3 cm b) obdélník KLMN tak, aby /KL/ = 5 cm a /LM/ = 3cm. Pokud možno rýsuj tak, aby se ti obrazce vešly vedle sebe stejným způsobem, jak vidíš na obrázku. H G N M E F K L

H G N M E F K L V obou obrazcích spoj protější vrcholy úsečkami. Změř a zapiš velikost těchto úseček. Co jsi při měření zjistil? Své výsledky měření si poznamenej do tabulky. Čtverec EFGH Obdélník KLMN /EG/ = mm /KM/ = mm /FH/ = mm /LN/ = mm Pamatuj si: Úsečka, která spojuje protější vrcholy čtverce (obdélníku), se nazývá úhlopříčka.

Vyznač u čtverců a obdélníků jejich úhlopříčky Vyznač u čtverců i obdélníků jejich úhlopříčky

Pamatuj si: - jsou na sebe kolmé - mají stejnou velikost Úhlopříčky čtverce: - jsou na sebe kolmé - mají stejnou velikost (jsou stejně dlouhé) - půlí se navzájem

Pamatuj si: - mají stejnou velikost (jsou stejně dlouhé) Úhlopříčky obdélníku: - mají stejnou velikost (jsou stejně dlouhé) - půlí se navzájem

Pozoruj a porovnávej úhlopříčky čtverce úhlopříčky obdélníku mají stejnou velikost půlí se navzájem jsou na sebe kolmé ----------------------- Které vlastnosti mají úhlopříčky u obou obrazců stejné? Kterou vlastností se naopak od sebe liší? Kolik vlastností mají úhlopříčky čtverce? Kolik vlastností mají úhlopříčky obdélníku?

Ukázkový příklad Postup: Náčrt: Úhlopříčka čtverce ABCD měří 4 cm. Narýsuj tento čtverec. Nejprve si v náčrtku vyznačíme, co známe. Potom hledáme postup, jak budeme rýsovat. Využijeme vlastnosti úhlopříček čtverce: - půlí se navzájem - mají stejnou velikost - jsou na sebe kolmé Postup: Náčrt: D C D C 1) Narýsuji úhlopříčku /AC/ = 4 cm. 2) Určím její střed S, aby /AS/ = 2 cm. 3) Bodem S narýsuji kolmici na AC. 4) Na ní vyznačím body B a D tak, aby /BS/ = 2 cm, /DS/ = 2 cm. 5) Narýsuji čtverec ABCD. Narýsuj podobně čtverec, jehož úhlopříčka měří 66 mm. Nezapomeň na náčrt. 4 cm S S A B A B

Troška procvičení neuškodí 1) Narýsuj čtverec KLMN o straně /KL/ = 5cm a jeho úhlopříčky. Průsečík úhlopříček označ S. Sestroj dále kružnici k se středem S a poloměrem r = /KS/. Kterými body prochází? 2) Kolik najdeš na obrázku trojúhelníků? Rozhodni ( 11 – 13 – 17 ) Vyznač na obrázku několik pravých úhlů. Doplň: Ramena pravého úhlu jsou navzájem ............................ .

Použité zdroje Literatura: 1) RNDr. Jaroslava Justová – Matematika pro 5. ročník 1.díl, 2.vydání,Praha: Alter 2003, s.22 - 23.