SMOG SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/03.0032.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
Advertisements

Jak se vám dýchá?.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv průmyslu na životní prostředí
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Elektrochemické metody – galvanický článek
( Jaký vliv má na člověka a životní prostředí)
PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
Atmosférické znečištění
Emise PM 10 a jejich zdroje Helena Hnilicová SEMINÁŘ SKALSKÝ DVŮR2 Smogové situace v minulosti a současnosti Redukční smog (též londýnský.
MUDr. Eva Rychlíková Zdravotní ústav se sídlem v Kolíně Prostředí kolem nás.
Kyselý déšť.
Elektrochemické metody - elektrolýza SŠZePř Rožnov p. R PaedDr
Ozon – ochránce a zabiják
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Dioxiny SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín GEOGRAFIE SÍDEL – MĚSTSKÉ OSÍDLENÍ.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Markéta Pokorná, sk. 19 Vyučující: Ing. David Hynek
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Cukry Sacharidy SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Neživá příroda - vzduch
Vrstvy atmosféry.
INVERZE . Inverze teploty vzduchu neboli teplotní inverze je meteorologický jev, kdy teplota vzduchu v některé vrstvě dolní atmosféry s výškou neklesá,
Globalizace a její vliv na životní prostředí
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Ing.Miroslava Rýparová
Sídla. místo koncentrace hospodářství a ubytování obyvatelstva - jde o základní centrum lidské aktivity. Studiem sídelních útvarů se zabývá věda zvaná.
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Kvalitativní a kvantitativní analýza – chromatografie
Klimatické změny Řešení klimatických problémů v Praze Dům dětí a mládeže hlavního města Prahy - Stanice techniků.
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Znečistěný vzduch, půda a voda
Krajina a životní prostředí
Referát na téma: SMOG Autor: Roman MAROUŠEK.
Krajina a životní prostředí
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
Významné areny 1.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Atmosféra Filip Bordovský.
Hygiena životního prostředí MUDr. R. Maďar, PhD..
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Prevence v právu životního prostředí Jana Dudová.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_334_Vlivy prostředí na zdraví člověka Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
FVE.
Vliv člověka na ovzduší
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
Stipendia města Ostrava
Problémy Ozónové vrstvy.
Transkript prezentace:

SMOG SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/03.0032

Co je to SMOG? Smog je chemické znečištění atmosféry, které je způsobené lidskou činností. Jedná se o jev, během kterého je atmosféra obohacena o složky, které v ní normálně nejsou a které jsou škodlivé pro zdraví. Z odborného hlediska se smog rozlišuje na dva typy.

Smog v minulosti a dnes Redukční smog (též londýnský nebo zimní) Oxidační smog (kalifornský nebo losangelský)

Redukční smog je označení pro složeninu městského a průmyslového kouře s mlhou, vyskytující se během roku typicky v zimních podmínkách s výraznými přízemními inverzemi teploty vzduchu. V závislosti na průmyslovém znečištění moderní společnosti je zimní smog složen převážně z oxidů siřičitého SO2 a některých dalších látek, které snadno podléhají oxidaci. Tyto látky mají často silně redukční účinky na své okolí. Londýnský smog je nechvalně znám už od římských dob. V roce 1306 Edvard I. zakázal spalovat uhlí, ale tento krok neměl dlouhého trvání. Situace se postupně zhoršovala až do padesátých let 20. století, kdy nastalo v Londýně několik katastrofických smogových situací, při nichž zahynuly tisíce lidí. Dnes je v Londýně hlavním problémem automobilový smog. Čechy a Morava Smog londýnského typu byl po desetiletí také typický pro průmyslové oblasti na území dnešní České republiky, zejména v pánevní oblastí severních Čech a na Ostravsku. Nejhorší byla situace v 70. a v 80. letech 20. století v důsledku intenzivního rozvoje těžby a spalování uhlí. V 90. letech se situace zlepšila v důsledku nově přijatého zákona o ovzduší a následné výstavbě odsiřovacích zařízení v elektrárnách a dalších velkých zdrojích znečištění.

Oxidační smog Byl objeven ve 40. letech v kalifornském městě Los Angeles. Tento druh smogu má silné oxidační, agresivní, dráždivé (na sliznice, dýchací cesty, oči atd.) Patří k nejzávažnějším problémům znečištění ovzduší v Evropě Koncentracím ozónu, které přesahují prahové hodnoty stanovené EU, je vystaveno asi 30% obyvatel evropských měst, přičemž v důsledku znečištění ovzduší ozónem v Evropě každý rok předčasně umírá na 20 tisíc lidí.

Vznik oxidačního smogu Jde o znečištění vzduchu, které vzniká v městských oblastech vlivem působení slunečních paprsků na některé složky dopravních exhalací. Reakce Dopravního podniku Ostrava na smog Mohou lidé cestovat autobusy, tramvajemi a trolejbusy zadarmo. Město si od toho slibuje, že lidé omezí přepravu auty, které také přispívají ke špatnému ovzduší. Jízda zdarma v tarifních zónách ODIS 1 – 4. Finanční ztrátu dopravci uhradí město Ostrava. To pak bude peníze požadovat od státu. Město vyčíslilo, že ho bude bezplatné cestování stát okolo 1,2 milionu korun denně.