Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
To je všeobecně známý fakt, ale………….
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
7. ročník Pozdní středověk
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Zámořské objevy 15. – 17. století.
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
2/ Portugalsko, Španělsko
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Země a zeměpis.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Registrační číslo projektu
AMERIKA obyvatelstvo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Amerika úvodní hodina autor: Mgr. Jana Mikešová
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zámořské objevy 15. století
16.1 Objevné plavby (poč. 15.st. – pol.16.st.)
Zámořské objevy.
Objevné plavby DS: kap. 17 a 18, ss. 108 – 122.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
Objevné plavby 7. ročník.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Mořeplavec a kolonizátor.
Zámořské objevy Kosová Jitka. Příčiny cest Dnes – cestujeme za dobrodružstvím, zábavou či odpočinkem Dříve – ekonomické důvody: 1) nedostatek surovin.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slavní mořeplavci a objevitelé
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Objevné plavby Sexta říjen 2016.
S Kolumbem do Nového světa
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Kryštof Kolumbus.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název a číslo materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Sada : Člověk a jeho společnost
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY 15 století Vrcholný středověk Doba humanismu a renesance = touha po poznání ,vědění Pravý opak gotiky

Příčiny zámořských objevů – 1) Hledání nové cesty do Orientu = ASIE

2) Touha po zlatě a stříbře

3) Touha po poznání a vědění = HUMANISMUS

4) Zdokonalení kompasu + astroláb

5) Nové typy lodí: Karavela

Karavela

karaka

Galeóna (nejnovější typ obchodní lodi)

PORTUGALCI DO INDIE KOLEM AFRIKY

Bartolomeo Diaz – Mys Dobré naděje – nejjižnější cíp Afriky

Vasco de Gama nová cesta do Indie kolem Afriky

Mapa zámořských objevů

do Indie západní cestou ŠPANĚLÉ do Indie západní cestou

KRYŠTOF KOLUMBUS - Benátčan 1492 – doplul na ostrovy v Karibiku celý život si myslel, že doplul do Indie → obyvatele pojmenoval Indiány

Cesta K. Kolumba – žlutě učebnice str. 15 – číst 2. odstavec – 5 min

1492 – NOVÝ SVĚT učebnice str 1492 – NOVÝ SVĚT učebnice str. 12 – číst galerie velkých objevitelů – 5 min

Santa Maria – Kolumbova vlajková loď

Pinta – jedna ze tří lodí K. Kolumba

Nina – jedna ze tří lodí K. Kolumba

AMERIGO VESPUCI učebnice str. 13 – číst u obr. Amerigo Vespucci – 5 min DŮKAZ, že Nový Svět je nový kontinent => AMERIKA Detailně popsal floru a faunu Nového světa

Obeplutí Země – důkaz, že Země je kulatá 1519 – 1522

Fernando Magalhães – jeho výprava obeplula jako první celý svět – on sám zahynul

ZÁPIS – ZÁMOŘSKÉ OBJEVY – I.- 10 min Příčiny zámořských výprav: 1) rozvoj obchodu a řemesel  snaha nalézt novou cestu do Orientu (Indie …) 2) hledaly se také nové zdroje zlata a stříbra 3) humanismus podporoval touhu po vědění a poznání 4) zdokonalila se stavba lodí (karavela = 3 stěžně) a kompas PORTUGALCI: chtěli doplout do Indie obeplutím Afriky 1487 – Bartolomeo Diaz dosáhl nejjižnějšího cípu Afriky (mys Dobré naděje) 1498 – Vasco de Gama doplul do Indie kolem Afriky (pro Portugalce plynuly velké zisky i přes náročnost cesty) ŠPANĚLÉ: Kryštof Kolumbus italský mořeplavec ve španělských službách, chtěl do Indie západní cestou, byl přesvědčený, že Země je kulatá 1492 – doplul na ostrovy v Karibiku celý život si myslel, že doplul do Indie → obyvatele pojmenoval Indiány důkaz, že objevil nový kontinent podal Ital Amerigo Vespucci  Amerika Portugalec ve španělských službách Fernando Magalhães obeplul Zemi 1519 – 1522, potvrdil, že Země je kulatá , sám při cestě zahynul, s jednou lodí doplul mořeplavec Elcano