Základy první pomoci 7. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Advertisements

ZÁSADY PRVNÍ POMOCI PŘI ZLOMENINÁCH
ŽIVOT ZACHRAŇUJÍCÍ ÚKONY
První pomoc Bohumila Szücsová.
První pomoc První pomoc Krvácení Výukový text.
© 2004 UTEE FEKT VUT v Brně První pomoc Postup záchranných prací  Zhodnocení příčin úrazu a vyproštění postiženého  Určení rozsahu poranění a poskytnutí.
První pomoc Úrazy ve škole.
První pomoc při zlomeninách
První pomoc při závažných stavech
KRVÁCENÍ Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Vnější (tepenné, žilní, vlásečnicové), vnitřní, z přirozených otvorů
Veronika Hejzlarová, DiS.
VY_32_INOVACE_PPM14160NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
První pomoc při krvácení Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_187_Biologiečlověka_Prvnípomocpřikrvácení Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín,
Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Ošetření krvácení
První pomoc při poranění elektrickým proudem
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
První pomoc při akutních stavech MUDr.Eva Svobodová.
Krvácení Pavel Urbánek IPVZ
ZÁSTAVA DECHU A OBĚHU Definice
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
PRVNÍ POMOC Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
08.1 Jak ošetřit některá poranění Elektronická učebnice – II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova ke zdraví.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
První pomoc při krvácení
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
ZPRACOVAL: Zdravotnický záchranář pprap. Jaroslav Duchoň
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRVÁCENÍ.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
ZDRAVOVĚDA - 9. ročník OBVAZOVÁ TECHNIKA
Zlomeniny a poranění kloubů
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
Prvouka – 2.ročník „Člověk – Naše tělo“
2. První pomoc – bezvědomí
KRVÁCENÍ Patří mezi stavy ohrožující život. Náhlá ztráta 2l krve při silném krvácení může vyvolat šok, který ohrožuje život.
První pomoc nejen při úrazech v TV VY_32_INOVACE_03_36.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, CO JE NEODKLADNÁ PRVNÍ POMOC, POPSAT A VYZKOUŠET SI, JAK POSTIŽENÉHO ULOŽIT DO STABILIZOVANÉ POLOHY, JAK PROVÁDĚT NEPŘÍMOU MASÁŽ SRDCE.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ IX 1.POMOC Resuscitace Nepřímá masáž srdce Umělé dýchání Šok Záchrana tonoucího.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_19_Péče o zdraví – první pomoc.
* Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Radka Nývltová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOVĚDA_5.TŘ. Název: První pomoc_KRVÁCENÍ Číslo.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Záchranná služba Krvácení – Ošetření drobných oděrek První pomoc: Ránu umyjeme, vydezinfikujeme. Vezmeme náplast a oděrku přelepíme.
Tento projekt je spolufinancován z
Název Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
První pomoc: test.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
VY_52_INOVACE_02_01_ první pomoc
VY_32_INOVACE_04-11 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Resuscitace = oživování, kříšení
Název Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví 6 - 9
Základy první pomoci.
Transkript prezentace:

Základy první pomoci 7. ročník

Základy první pomoci Předmět: Výchova ke zdraví Ročník:7 Vypracovala:Mgr. Jana Závodná

Jaké je telefonní číslo rychlé záchranné služby? 150 155 158

Co patří mezi základní životní funkce? dýchání dýchání a činnost srdce

Na které tepně je nejlépe hmatný tep (puls) ? na krkavici na spánkové tepně na vřetenní tepně

Jaký je počet tepů u dospělého člověka v klidu za 1 minutu? 68 – 72 80 – 92 40 – 52 90 - 110

Co provádíme při zástavě srdeční činnosti? umělé dýchání z úst do úst nepřímou masáž srdce přímou masáž srdce

V jakém poměru provádíme nepřímou masáž srdce a umělé dýchání ? 30 : 2 30 : 5 30 : 1

Jak správně provádíme nepřímou masáž srdce? pokrčenými horními končetinami napnutými horními končetinami jen jednou horní končetinou

Jak poznáme, že zraněný je v bezvědomí ? dýchá a má hmatný tep reaguje na změny teploty nereaguje na slovní ani bolestivý podnět

Jaká je první pomoc při bezvědomí (dýchá-li zraněný a má hmatný tep) ? stabilizovaná poloha zraněného položíme na záda a přivoláme lékaře

Jak vypadá stabilizovaná poloha? na zádech na boku na břiše

Jaká je první pomoc při úrazu páteře a míchy? zraněného dáme do stabilizované polohy se zraněným nehýbáme a přivoláme lékaře

Co můžeme udělat před zahájením umělého dýchání při poranění krční páteře? jen předsunutí dolní čelisti záklon hlavy

Jaké znáte zlomeniny? otevřené uzavřené otevřené a uzavřené

Jaká je první pomoc při otevřených zlomeninách ? zástava krvácení a znehybnění znehybnění a zástava krvácení

Jaká je první pomoc při uzavřených zlomeninách ? znehybnění dlahou přiložení tlakového obvazu přeprava zraněného k lékaři

Jak se správně provádí znehybnění zlomeniny dlahou? dlahu přiložíme přes oděv, nejméně přes dva klouby dlahu přiložíme na tělo, přes jeden kloub

Jak ošetříme zlomeninu horní končetiny ? elastickým obinadlem provedeme závěs trojcípým šátkem

Jaká je první pomoc při podvrtnutém kotníku? kotník zavážeme elastickým obinadlem kotník chladíme ledem zraněného dopravíme k lékaři

Jaké znáš typy krvácení? tepenné a žilné žilné a vlásečnicové tepenné, žilné a vlásečnicové

Jak poznáš žilné krvácení? krev zvolna vytéká z rány krev vystřikuje

Jak poznáš tepenné krvácení? krev zvolna vytéká z rány krev vystřikuje

Jak zastavíme žilné krvácení? tlakovým obvazem přelepením náplasti trojcípým šátkem

Z čeho se skládá tlakový obvaz? sterilní vrstva sterilní, krycí a upevňovací vrstva z obinadla

Jak zastavíme menší tepenné krvácení? obinadlem nebo náplastí tlakovým obvazem nebo stlačením tepny v tlakovém bodě

Jak zastavíme větší tepenné krvácení ? přiložením zaškrcovadla přiložením zaškrcovadla nebo stlačením rány prsty

Na jakou část těla můžeme přiložit zaškrcovadlo? na jakoukoliv jen na horní nebo dolní končetinu

Předmět: Výchova ke zdraví Ročník: 7. Téma: Základy první pomoci Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř., Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Jana Závodná ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)