Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neziskové organizace a jejich financování
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Činnost veřejné správy
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketing v neziskovém sektoru ?ANO či NE?
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Koncepce marketingového řízení
Marketing neziskových organizací
úvod pojetí a obsah marketingu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING.
Marketing a řízení NNO Přednáška Vstup pro kap v povinné literatuře Rektořík, J. kol. Organizace neziskového sektoru….
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Neziskové organizace a jejich financování
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Prosperita organizace
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Tržní prostředí.
Řízení a kontrola ve veřejné správě
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
8. Marketing.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
Model strategie marketingového mixu
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Vítejte na Základech marketingu
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Veřejné finance Veřejný sektor, veřejné statky
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
MARKETING NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ. C O JE MARKETING ? A.Smith: „Jediným a konečným cílem veškeré výroby a služeb je spotřeba. Zájem výrobce se měl vzít.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
MARKETING Přednáška P
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Strategie regionu, obce
Marketing neziskových organizací
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Pojetí marketingu v neziskových organizacích

Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení, zaměřenou na identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníků“.

Marketing neziskových organizací C EP

Pojetí marketingu u ziskových organizací Výrobce Spotřebitel Marketingové směnné transakce v ziskové organizaci: Zboží, služby Peníze

Marketing neziskových organizací Marketingové směnné transakce v neziskových organizacích: Donátor, Veřejný rozpočet, daňový příjem Dodavatel, resp. poskytovatel služby Spotřebitel, klient, návštěvník, daňový odvod

Argumenty proti zavádění marketingu v rámci neziskových organizací realizace marketingu v neziskových organizacích je spojena s neadekvátními náklady, které jsou částečně hrazeny z veřejných rozpočtů, jednotlivé pracovní procesy v neziskových organizacích jsou specifické a jedinečné, spotřeba služeb, poskytovaných některými neziskovými organizacemi, vyplývá ze specificky vynucen spotřeby, při rozhodování o realizaci služeb nejsou cenové motivy rozhodující, služby neziskových organizací nemají tržní charakter.

Argumenty pro zavádění marketingu v rámci neziskových organizací neziskové organizace se v posledních letech dostávají do situace rostoucí soutěživosti o získávání příjmů i klientů. rostoucí požadavky spotřebitelů vyžadují zvyšování kvalifikace a kvality dialogu, především v oblasti výměnných relací, která je základním úsekem hodnocení, nákladové omezení vyžaduje vyšší efektivnost využívání zdrojů, která sedá dosáhnout právě prostřednictvím vyššího stupně spotřebitelů v procesu služeb. výsledky marketingového průzkumu jsou zásadním vstupem pro proces strategického managementu, identifikaci okolí, jeho požadavků, což je podkladem pro zpracování cílů, rozpočtů a definic produktu organizace, nedostatek finančních zdrojů libovolného charakteru vyžaduje rozvoj podnikatelské činnosti, jako doplňkového zdroje příjmů.

Marketingové řízení NO Proces marketingového řízení probíhá ve třech základních fázích: plánování, realizace, kontrola. Marketingové řízení je pro neziskové organizace nezbytné: ke zkvalitnění a zefektivnění jejich činnosti, k motivování, přípravě a řízení všech procesů a činnosti v neziskových organizacích, k získávání dárců a dobrovolníků.

Sedm kroků pro realizaci úspěšného marketingu Určit vazbu mezi marketingovým a strategickým plánem organizace. SWOT analýza, Marketingový průzkum. Stanovení marketingových cílů. Představení organizace na trhu. Marketingový audit. Stanovení marketingového plánu. Vypracování marketingové komunikační kampaně. Zhodnocení výsledků.

Marketingový mix product promotion placeprice 4 P

Marketingový mix u NO Johns Hopkins Univerzity v Baltimore (USA) cílová skupina (public), produkční kapacita. Freiburská škola marketing-managementu (Švýcarsko) politika (politics), lidé (people).

Městský marketing „městský marketing podporuje změnu myšlení směrem k potřebám a požadavkům odběratelů produktu a služeb města. Zahrnuje důsledné plánovaní, řízení a kontrolu vztahů města s jeho rozličnými poptávkovými skupinami“.

Městský marketing New Public Management decentralizace výkonu veřejné správy, zeštíhlení byrokracie, její profesionalizace a transparentnost, orientace na občana a jeho potřeby, lepší využití ICT ve veřejné správě apod.

Městský marketing Hlavní města, Průmyslové města, Historická města, Města s příjemným okolím a vybavením pro zábavu, Obce lázeňské a obce v rekreační oblasti, Příhraniční města.

vnější prostředívnitřní prostředí demografické prostředí, ekonomické prostředí, sociálně-kulturní prostředí, přírodní prostředí. Marketingové prostředí Obec jako organizace, která zabezpečuje správu obce a úkoly jí svěřené ze zákona.

Městský marketing Marketingové plánování, Marketingový mix.

Městský marketing Zamyšlení „Význam marketingu průmyslových zón pro budoucí směřování města“.