Pojetí marketingu v neziskových organizacích
Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení, zaměřenou na identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníků“.
Marketing neziskových organizací C EP
Pojetí marketingu u ziskových organizací Výrobce Spotřebitel Marketingové směnné transakce v ziskové organizaci: Zboží, služby Peníze
Marketing neziskových organizací Marketingové směnné transakce v neziskových organizacích: Donátor, Veřejný rozpočet, daňový příjem Dodavatel, resp. poskytovatel služby Spotřebitel, klient, návštěvník, daňový odvod
Argumenty proti zavádění marketingu v rámci neziskových organizací realizace marketingu v neziskových organizacích je spojena s neadekvátními náklady, které jsou částečně hrazeny z veřejných rozpočtů, jednotlivé pracovní procesy v neziskových organizacích jsou specifické a jedinečné, spotřeba služeb, poskytovaných některými neziskovými organizacemi, vyplývá ze specificky vynucen spotřeby, při rozhodování o realizaci služeb nejsou cenové motivy rozhodující, služby neziskových organizací nemají tržní charakter.
Argumenty pro zavádění marketingu v rámci neziskových organizací neziskové organizace se v posledních letech dostávají do situace rostoucí soutěživosti o získávání příjmů i klientů. rostoucí požadavky spotřebitelů vyžadují zvyšování kvalifikace a kvality dialogu, především v oblasti výměnných relací, která je základním úsekem hodnocení, nákladové omezení vyžaduje vyšší efektivnost využívání zdrojů, která sedá dosáhnout právě prostřednictvím vyššího stupně spotřebitelů v procesu služeb. výsledky marketingového průzkumu jsou zásadním vstupem pro proces strategického managementu, identifikaci okolí, jeho požadavků, což je podkladem pro zpracování cílů, rozpočtů a definic produktu organizace, nedostatek finančních zdrojů libovolného charakteru vyžaduje rozvoj podnikatelské činnosti, jako doplňkového zdroje příjmů.
Marketingové řízení NO Proces marketingového řízení probíhá ve třech základních fázích: plánování, realizace, kontrola. Marketingové řízení je pro neziskové organizace nezbytné: ke zkvalitnění a zefektivnění jejich činnosti, k motivování, přípravě a řízení všech procesů a činnosti v neziskových organizacích, k získávání dárců a dobrovolníků.
Sedm kroků pro realizaci úspěšného marketingu Určit vazbu mezi marketingovým a strategickým plánem organizace. SWOT analýza, Marketingový průzkum. Stanovení marketingových cílů. Představení organizace na trhu. Marketingový audit. Stanovení marketingového plánu. Vypracování marketingové komunikační kampaně. Zhodnocení výsledků.
Marketingový mix product promotion placeprice 4 P
Marketingový mix u NO Johns Hopkins Univerzity v Baltimore (USA) cílová skupina (public), produkční kapacita. Freiburská škola marketing-managementu (Švýcarsko) politika (politics), lidé (people).
Městský marketing „městský marketing podporuje změnu myšlení směrem k potřebám a požadavkům odběratelů produktu a služeb města. Zahrnuje důsledné plánovaní, řízení a kontrolu vztahů města s jeho rozličnými poptávkovými skupinami“.
Městský marketing New Public Management decentralizace výkonu veřejné správy, zeštíhlení byrokracie, její profesionalizace a transparentnost, orientace na občana a jeho potřeby, lepší využití ICT ve veřejné správě apod.
Městský marketing Hlavní města, Průmyslové města, Historická města, Města s příjemným okolím a vybavením pro zábavu, Obce lázeňské a obce v rekreační oblasti, Příhraniční města.
vnější prostředívnitřní prostředí demografické prostředí, ekonomické prostředí, sociálně-kulturní prostředí, přírodní prostředí. Marketingové prostředí Obec jako organizace, která zabezpečuje správu obce a úkoly jí svěřené ze zákona.
Městský marketing Marketingové plánování, Marketingový mix.
Městský marketing Zamyšlení „Význam marketingu průmyslových zón pro budoucí směřování města“.