U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
O roli pružiny při měření síly
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
Příprava laboratorní práce č.3
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ DÉLKY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Měření teploty LC.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Měření objemu 6. ročník.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Měření síly Všechna tělesa jsou přitahována k Zemi gravitační silou.
Měření fyzikální veličiny
Objem LC.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
POHYB TĚLESA I (sekunda) FY – Sekunda Yveta Ančincová F – Sekunda
OBJEM a jeho měření.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření fyzikálních veličin
Měření objemu.
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Transkript prezentace:

U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou je přitahováno k Zemi, atd. Rozměr – určíme pomocí měření délkovými měřidly Hmotnost – určíme hmotnostními měřidly Objem – pomocí odměrného válce Obsah – pomocí délkových měřidel a výpočtu Teplotu – pomocí teploměru

U všech těles, jestliže potřebujeme změřit rozměry Při zjišťování vzdáleností mezi tělesy

Pravítko Metr Skládací Svinovací Pásmo Posuvné měřítko Mikrometr Laserové měřítko Při měření vždy volíme vhodné měřidlo

V jakých jednotkách je stupnice měřidla Jaká je délka nejmenšího dílku stupnice Jaký je měřící rozsah stupnice (jakou největší délku můžeme změřit na jedno měření)

Měřidlo přikládáme těsně podél části těles, kterou budeme měřit Při čtení na stupnici se na ní díváme kolmo

Základní jednotkou je jeden metr – m

Rovna polovině nejmenšího dílku použitého měřidla