Snímače na dveřích v MHD
Snímače a bezpečnost Snímače optoelektronické Závora pomocí infračerveného světla Při zavírání dveří aktivování snímačů Při narušení závory zastavení zavírání dveří a opětovné otevření křídel dveří Roman Štourač
Tramvajový systém dveří V dnešní době jsou na českém trhu převážně 3 typy tramvajových dveří. Skládací (např. Škoda T3) Vstupní Vně výklopné (např. TWR VarioLFplus/o) Posuvné (např. Škoda Astra, Škoda ForCity) Roman Štourač
Dveře “skládací“ Roman Štourač
U “skládacích“ dveří Nejvhodnější místo je na karoserii tramvaje nebo autobusu v blízkosti dveří Snímač instalován z venku tramvaje Roman Štourač
Dveře vstupní vně výklopné (“Jčka“) Roman Štourač
U “Jéček“ Nejvhodnější místo přímo na každé křídlo dveří nebo přímo do gumy na dveřích V možnosti na každé křídlo dveří z venku dveří Roman Štourač
Dveře posuvné Roman Štourač
U posuvných dveří Nejvhodnější místo na každé křídlo dveří, nebo do gumy na dveřích Při jednokřdlích dveří na jedné straně zapustit senzor do gumy a na druhé straně na karoserii tramvaje ale trošku vystouplé z karoserie Roman Štourač
Výhody vs. Nevýhody VÝHODY: Snížení úrazů způsobenými dveřmi u MHD Větší bezpečnost cestujících Při nepozornosti řidiče se nikomu nic nestane NEVÝHODY Počáteční investice O pár milimetrů až centimetrů se zvětší šířka tramvaje Další elektronika která se může porouchat Roman Štourač
Děkuji za pozornost Zdroje: www.google.cz www.wikipedia.cz www.dpmo.cz Roman Štourač