Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sámova říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

Vikingové Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Vpád Arabů do Evropy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Vikingové Dějepis VY_32_INOVACE_306, 16. sada, D
Kultura francké říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
SEVEŘANÉ NORMANÉ VARJAGOVÉ VIKINGOVÉ.
Kryštof Balajka Vikingové.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Určování zeměpisné polohy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Struktura středověké společnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Normané - muži severu na svých cestách
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Počátky českého státu Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Seveřané a vikingové Slované
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Státy jižních Slovanů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
VIKINGOVÉ: PhDr. Jana Žáková
Příchod Slovanů do Evropy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Zikmund Lucemburský Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VIKINGOVÉ KNÍŽATA MOŘÍ OBJEVITELÉ DALEKÝCH ZEMÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Počátky britského impéria
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Mgr. Lenka Venclová 7. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Evropa v boji s Vikingy Dě 6A/8 VII-01.
VY_32_INOVACE_1D.7.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Středověk Výboje Vikingů Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0108.
Vikingové Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Vikingové.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
VY_52_INOVACE_18_02_státy severní Evropy. 3. snímek – severní Evropa 4. snímek – státy severní Evropy 5. snímek – vlajky států severní Evropy 6. snímek.
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Květoslava Kuchtová Název : VY_32_INOVACE_12C_16_Dánsko Téma:
Masarykova základní škola Debř, Mladá Boleslav, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04_Člověk a společnost_7. ročník_Francie.
Vikingové. Kdo byli vikingové  patřili mezi germánské kmeny  slovo Viking je pravděpodobně odvozeno od vík=záliv, říkali si tak obyvatelé dnešního Dánska,
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Milena Závišová ČísloVY_32_Inovace_3169 NázevVikingové Téma hodinyVikingové PředmětDějepis Ročník/y/7.A.
VIKINGOVÉ Téma: Dějepis – 7. třída
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 7. Téma : Expanze Vikingů Autor : Mgr. Monika Konečná

Na mapě vyznač: Dánsko, Švédsko, Norsko, Středozemní moře, Anglii, Island, Itálii, Černé moře 1)

Expanze Vikingů (9. - 11. století) původní sídla na severu Evropy (Jutský poloostrov – Dánsko, Skandinávský poloostrov – Norsko, Švédsko) - germánské kmeny Kam směřovaly plavby Vikingů? _____________ ______________ 2)

slovo „vik“ = v norštině záliv různá označení: Normané (= lidé ze severu) Ascomani (= jasanoví muži) Varjagové Výška průměrně 170 cm, světlá pleť, plavé nebo rudé vlasy a vousy. Jemná košile. Svrchní šat upevněný pomocí dvou oválných bronzových spon na prsou. Delší, silně vlněný kabátec, přiléhavé kalhoty a kožené boty. 3)

Vikingové byli výbornými staviteli ________ . Doplň chybějící text a zapiš do sešitu. Vikingové byli výbornými staviteli ________ . Drakkar znamená __________ loď (podle ________hlavy, kterou měl zdobenou příď. Byla to rychlá, námořní i _________ loď (nízký ponor). Nejčastější _______ 30–40 metrů. Jedna loď unesla 60-80 ___________. 4) 7) 5) 6)

řemeslníci a válečníci nebezpeční o obávaní dobyvatelé nových území žili v rodovém zřízení, král byl vojevůdce, který se podřizoval pouze rozhodnutí thingu (=shromáždění svobodných mužů) 9) Vikingská společnost: 8) král jarlové (šlechta) svobodní rolníci, řemeslníci a válečníci nesvobodní otroci

- v roce 1000 přistál Leif Eriksson u břehů Severní Ameriky Norští Vikingové - vydávali se směrem na západ (Island, Grónsko) - v roce 1000 přistál Leif Eriksson u břehů Severní Ameriky Švédští Vikingové - putovali po obchodních cestách od Baltu k Černému moři Dánští Vikingové - vydávali se směrem na jih (Francká říše, Středozemní moře) Jakým státům patří tyto vlajky? 10) 12) 11) __________________ __________________ __________________

runové písmo – tesalo se do kamene (Vikingové věřili, že má magickou sílu) Napiš svoje jméno pomocí vikingské abecedy. 8)

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: MANDELOVÁ, H. – KUNSTOVÁ, E. – PAŘÍZKOVÁ, I. Dějiny středověku a počátků novověku. 1. vydání. Liberec: Dialog, 2002. 180 s. ISBN 80-86218-82-1. ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, 2008. 79 s. ISBN 978-80-86960-43-2. Obrázky: 1) URL:<http://www.teacherweb.com/ca/skylinecommunitycollege/mrstanford/blank_europe_map.gif>[cit. 18. října 2010] 2) URL:<http://www.historie.upol.cz/dokumenty/sylaby/VikingRoutes8-11thC_(344).jpg>[cit. 18. října 2010] 3) URL:<http://news.nationalgeographic.com/news/2008/02/images/080227-viking-picture_big.jpg>[cit. 18. října 2010] 4) URL:<http://school.discoveryeducation.com/clipart/images/pencil_color.gif>[cit. 18. října 2010] 5) URL:<http://www.handcraftedmodelships.com/pictures/main/564-drakkar-viking-ship-4.jpg>[cit. 18. října 2010] 6) URL:<http://th01.deviantart.com/fs17/300W/i/2007/132/5/3/vikings_by_toratora5.jpg>[cit. 18. října 2010] 7)URL:<http://www.sportslogos.net/images/logos/10/397/full/1701.gif>[cit. 18. října 2010] 8) URL:<http://info-koktejl.cz/gallery/1204284381.jpg>[cit. 18. října 2010] 9) URL:<http://vikingove.mysteria.cz/images/obydli/dreveny-dum-2.jpg>[cit. 18. října 2010] 10) URL:<http://webadmin.studentagency.cz/userfiles/image/cestovatelske-balicky/Stockholm/svedsko-vlajka.jpg>[cit. 18. října 2010] 11) URL:<http://www.33ff.com/flags/XL_flags/Denmark_flag.gif>[cit. 18. října 2010] 12) URL:<http://www.hybrid.cz/files/images/norska-vlajka.preview.jpg>[cit. 18. října 2010]