Rozmnožování žížal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBECNÁ BIOLOGIE OPLOZENÍ
Advertisements

Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Život se strunou hřbetní..
Živočichové rybníka Žahavci.
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Karolína Knížová Třída: 7.A
Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Digitalizace výuky Příjemce
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Mnohobuněční bezobratlí živočichové
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
POŠVATKY (Plecoptera)
GENETIKA EUKARYOTICKÉ BUŇKY
Rostlinné orgány - květ
Rozmnožování obratlovců
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Tučňák Císařský čerpal z Wikipedie.
Opakování výtrusné rostliny
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA.
KROUŽKOVCI.
SOUSTAVA VYLUČOVACÍ Vylučovacím ústrojím savců jsou párové ledviny
BIOLOGIE ČLOVĚKA Tajemství genů (28).
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Květ a květenství. Květ SSSSlouží k rozmnožování SSSStavba květu: KKKKvětní obaly nerozlišené: OOOOkvětí KKKKvětní obaly – rozlišné.
Živočichové rybníka KROUŽKOVCI.
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KROUŽKOVCI Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kroužkovci.
Kroužkovci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Jméno:. * Pstruh říční * Zelené řasy * Rak říční * Kapr obecný * Štika obecná * Skokan hnědý * Blatouch bahenní * Leknín bělostný * Kachna divoká rybník.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
2 třídy: 1. Opaskovci – Máloštětinatci(žížala, nítěnka) Pijavice(Pijavka, Chobotnatka) 2. mnohoštětinatci (Nereidka)
Žahavci – žahaví dravci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Žahavci.
PARYBY I..
Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky
Rozmnožování obojživelníků
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Přírodopis – 6.ročník Hmyz - švábi VY_32_INOVACE_
ŠUPINATÍ =ještěři a hadi.
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Mechorosty.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ
Generativní rostlinné orgány
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Transkript prezentace:

Rozmnožování žížal

Rozmnožování žížaly obecné je zajímavé tím, že k němu dochází na zemském povrchu během noci, i přes tento fakt či spíše právě proto jsou žížaly obecné snáze pozorovatelné, než jiné druhy. Ke kopulaci dochází spojením dvou jedinců v oblasti opasků. Kokony žížal jsou 2 až 4 mm velké a jsou olivově zelené až hnědé barvy, jsou vcelku průsvitné a svým tvarem připomínají drobný citrón. Žížaly se dožívají v laboratorních podmínkách 6 let, zasvěcené odhady hovoří o 4 až 8 letech. ROZMNOŽOVÁNÍ: Žížala je hermafrodit(to znamená, že má samčí i samičí pohlavní orgány). K oplození však potřebuje sperma druhého jedince. Páří se na povrchu, při letních nocích. Žížala klade asi 20 vajíček která jsou obalena ve slizovém obalu, kokonu, který vydrží i extrémní situace. Většinou se však vylíhne jen jedna žížala.

The end