Železnice v ulicích Prahy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

PROJEKT ŽIVÁ NÁDRAŽÍ PREZENTACE PROJEKTU INFORMACE O MOŽNOSTECH ÚČASTI
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Tisková konference MD a SŽDC
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Vyhledávání dopravního spojení na internetu
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
TZ přednáška Otopné soustavy
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji , 9:00 Praha Masarykovo nádraží.
Návrh trolejbusové linky 73
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Charakteristické znaky MHD
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Bezbariérovost veřejné dopravy
VEŘEJNÁ DOPRAVA ŘEŠÍ EKOLOGICKÉ A PROSTOROVÉ PROBLÉMY VE MĚSTECH
Teorie optimální velikosti města
Zavádění a údržba informačních systémů
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Modernizace záp. části ŽST.
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Nitra.
Dopravní síť České Republiky
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Plánování a organizace veřejné dopravy
Teorie optimální velikosti města
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Rozvojové záměry na železnici
Problematika dopravy na Rychnovsku
Modernizace trati SŽDC č. 120
Infrastruktura ve Středočeském kraji
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Integrace Neratovic a Mělníka
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Železnice v ulicích Prahy Prezentace pro veřejnou diskusi 19. ledna 2006 - CEVRO, Letenské nám. 4, Praha 7

Slabiny dopravního systému v Praze Praha na jednom z předních míst v Evropě v počtu registrovaných vozidel (1 vozidlo na 2 obyvatele) V každém automobilu průměrně 1,17 cestujícího Trasy metra se blíží kapacitním limitům, rozšiřování stanic v centru obtížné a nákladné, do některých lokalit metro nikdy nedojde Tramvaje a autobusy centrem brzy neprojedou Železnice nevyužitá a neatraktivní - dlouhé a nepravidelné intervaly, nepropojená síť - nekomfortní vozidla, nutnost obrovských investic na jejich obnovu - zastávky se rušily, místo aby se stavěly – „v nepřátelství s městem“

Automobilizace v Praze (srovnání s ČR)

Nevyužívané možnosti železnice vcelku dobře plošně rozvinutá síť po dobudování Nového spojení dostatečná kapacita ve všech směrech na dlouhá léta dopředu dobré a přímé propojení s příměstskou zónou (např. Kladno)

Železnice jako nový dopravní faktor v Praze oživení, rekonstrukce a integrace stávající železniční infrastruktury pražské osobní dopravy pravidelná taktová doprava, přípoje, nasazení lehkých souprav obsluha nových obytných zón Zbuzany, Jinočany, Rudná, Nučice Satalice, Čakovice, Třeboradice Malešice, Jahodnice Uhříněves, Stránčice, Posázaví městská železnice (S-Bahn) – centrální nádraží, pražský železniční okruh racionalizace nádraží, uvolnění vhodných ploch pro developmenty

Železnice jako nový dopravní faktor v širším regionu kapacitní dvoukolejná trať do Kladna s napojením na Slaný, nová trať z Lysé nad Labem do Milovic (rychle rostoucí osídlení, záloha pro letiště Ruzyně) s pokračováním tzv. vlkavskou spojkou do Mladé Boleslavi, nové spojení typu „TRAM-TRAIN“ (lehký vlak tramvajového typu) z centra do Brandýsa nad Labem a Staré Boleslavi Co je nezbytné udělat: připravit projekty řešit cestou kombinovaných investic – stát, město, Středočeský kraj, JPD Praha – cíl 2, developeři, PPP soukromí železniční dopravci

Rychlá kolejová doprava na letiště Ruzyně a do Kladna nezbytnost rychlého konsensuálního řešení – letiště Praha již překročilo 10 mil. cestujících, bez urychleného zavedení kolejové dopravy se stane špatnou adresou autobusová doprava do Kladna je velkou zátěží Evropské třídy okruh kolem Prahy nepomůže – všechny radiály do centra slabé (Evropská, Libocká – Na Petřinách, Karlovarská-Bělohorská, Plzeňská ...)

Čím na letiště/do Kladna? Železnice? Metro? Tramvaj? Trolejbus? výhody, nevýhody není vzájemně v rozporu metro co nejdříve, i když najednou na letiště extrémně investičně náročné; pro první fázi možná dojde na Červený Vrch nebo k Nádraží Veleslavín (kolem 2015) nevytvářet zbytečné přestupní uzly dostatečnou kapacitu a komfort nabízí pouze železnice (ovšem ne v „kvalitě ČD“)

Kudy s železnicí na letiště? optimální varianta městské železnice: stále přes Prahu-Dejvice a Bubny letištní expres (jízdné cca 80-100 Kč) pravidelný S-Bahn za ROPIDové jízdné bezhlučný svršek a vozidla, protihlukové stěny a porosty, trojitá okna nové zastávky Liboc (obnovená), Hadovka-Ořechovka na druhé straně je třeba respektovat postoje obyvatel Ořechovky a Starých Dejvic; pokud nedojde ke kompromisu během 1 – 2 let, je nutno trasu přes Prahu-Dejvice opustit a najít jiné řešení!

a) po trati Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Smíchov – Praha hl.n. Alternativy (1) a) po trati Hostivice – Praha-Zličín – Praha-Smíchov – Praha hl.n.

Alternativy (2) b) po trati Hostivice – odb. Jeneček – Rudná u Prahy – Praha-Smíchov – Praha hl.n.

Alternativy (3) b) po trati Hostivice – odb. Jeneček – Rudná u Prahy – Praha-Smíchov – Praha hl.n.

Alternativy (4) – situace na letišti Praha

Společné výhody alternativních tras zavedení městského vlaku z letiště a Kladna přímo na Prahu hl.n. s možností pokračování dalším směrem (Praha-Libeň, možná Malešice-Hostivař) okamžité prodloužení EC,IC,R vlaků z Prahy-Smíchova na pražské letiště časově souměřitelné (vyšší traťová rychlost) investičně dražší, provozně levnější – menší počet dotovaných vlaků ROPID

Co by bylo nezbytné udělat? zadat alternativní projekty železnice na letiště/do Kladna – přes Prahu-Jinonice (střední trasa), Rudná – Řeporyje (jižní trasa); s etapou „pražský Semmering“ se počítalo, jde jen o přehození etap rozpracovat projekt PPP AIRCON podle vybrané varianty nutnost přezkoumat polohu železniční stanice Letiště Praha – zablokováno „spojovací budovou“ řešit dispozici nádraží Praha-Smíchov a kapacitní posílení obou předmostí výtoňského železničního mostu

Kolejové propojení Negrelliho viadukt – Praha hlavní nádraží (1)

Kolejové propojení Negrelliho viadukt – Praha hlavní nádraží (2) podpovrchová nebo povrchová varianta? dvoukolejné povrchové traťové propojení je možné nezbytné úpravy nástupišť a kolejiště hlavního nádraží nádraží kapacitně postačuje, nebude-li „skladištěm vlaků“ jako doposud výlučně osobní doprava, která stoupání nejvýše do 30 %o bez problémů zvládne přesun/obchvat památkově chráněných objektů (stavědlo u autobusového nádraží)

Co by kolejové propojení Negrelliho viadukt – Praha hl.n. přineslo? možnost vybudování centrálního systému městské dráhy v Praze (S-Bahn) s hlavním přestupním uzlem na Praze hl.n. do všech směrů (typu Berlín Lehrter Bahnhof, Brusel Central) Masarykovo nádraží může zůstat v omezeném rozsahu jako lokální nádraží pro oblast Revoluční, Senovážná, Senovážné nám., Na Poříčí, metro B po Karlovo nám. investiční náklady 2 – 4 mld. Kč podle míry okolních úprav, z toho cca 1,2 mld. Kč nutná rekonstrukce Negrelliho viaduktu Co je nezbytné udělat: zadat projekt

Železnice a olympijská doprava KDE ŽELEZNICE MŮŽE ZAJISTIT SPOJENÍ: LETŇANY DUBEČ ŠTĚRBOHOLY DOLNÍ MĚCHOLUPY A KDE NEMŮŽE: STRAHOV JIHOZÁPADNÍ MĚSTO Co je nezbytné udělat: stabilizovat umístění sportovišť

Závěr: Železnice může Praze pomoci vyřešit její problémy Je třeba o jednotlivých variantách diskutovat a vytvářet alternativní projekty Pro vítězné projekty najít optimální kombinaci finančních zdrojů

Děkujeme za Vaši pozornost!