Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
Advertisements

Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Pascal - příklady.
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Ing.Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Tabulkový procesor.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Podmíněné vykonávání a rozvětvení. Co je to? Podmíněné vykonávání = nechceme provést všechny příkazy, chceme určité části kódu něčím podmínit Rozvětvení.
PHP – zasílání dat z formuláře
Seminář C cvičení STL, Trolltech Ing. Jan Mikulka.
C# - Exceptions (výjimky)
Jemný úvod do MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
C# - prvky UI – vlastnosti a události Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
KláVESNICE Informatika 5. třída.
IB111 Programování a algoritmizace
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Windows 7 – přepínání aplikací.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Windows 7 – ukončení nereagující.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení dalšího.
Formuláře Formuláře uzavíráme do elementů Formuláře uzavíráme do elementů a a Tyto elementy jsou součástí jazyka XHTML, to znamená, že při použití v PHP.
Vnořené větvení. If – else - vnořování Kostrukce if, nebo if-else lze do sebe vnořovat, a tak vytvářet další větvení již rozvětveného kódu.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení aplikací.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení názvu.
Windows Presentation Foundation Ovládací prvky. Ovládací prvky Všechny standardní prvky jsou dostupné a některé nové Třídy jsou společné pro WPF System.Windows.Controls,
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
ÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_29.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 kopírování a vkládání
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# konzole – TEST – Program nákup
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZAL – 3. cvičení 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Typový příklad 3 – zadání 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Informační a komunikační technologie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Je hotové: Máme navržený formulář Funguje číselný výstup na displej Displej se dá vynulovat Zbývá dodělat Zpracování matematických operací Výpis výsledku Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Postup: Po zadání čísla se čeká na volbu matematické operace. Po stisku tlačítka +,-,*,/ :  se zadané číslo uloží do paměti ( do proměnné cislo1)  Vynuluje se displej  Nastaví se proměnná funkce na zvolenou mat. operaci  Počítač čeká na zadání dalšího čísla Po zadání dalšího čísla následuje:  Rovná se => výsledek je zobrazen na displeji Celý postup se opakuje Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Ošetření všech matematických operací bude vypadat podobně: Budou se lišit jen hodnotou proměnné funkce (odcitani, nasobeni, deleni) Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis private void plusButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "scitani"; } private void plusButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "scitani"; }

Po stisku rovná se se provede: Do proměnné cislo2 se uloží číslo z displeje (v proměnné cislo1 je číslo zadané před volbou mat. operace, v proměnné funkce je název mát. operace) Vyhodnotí se jaká mat. operace se má provést s proměnnými cislo1 a cislo2 Do proměnné c je vložen výsledek této operace Výsledek je zobrazen na displeji Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

private void rovnaseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo2 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); if (funkce == "scitani") { c = cislo1 + cislo2; } else if (funkce == "odcitani") { c = cislo1 - cislo2; } else if (funkce == "nasobeni") { c = cislo1 * cislo2; } else if (funkce == "deleni") { c = cislo1 / cislo2; } zadaniTextBox.Text = c.ToString(); funkce = ""; } private void rovnaseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo2 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); if (funkce == "scitani") { c = cislo1 + cislo2; } else if (funkce == "odcitani") { c = cislo1 - cislo2; } else if (funkce == "nasobeni") { c = cislo1 * cislo2; } else if (funkce == "deleni") { c = cislo1 / cislo2; } zadaniTextBox.Text = c.ToString(); funkce = ""; }

Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } private void smazVse_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = 0; cislo2 = 0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } private void smaz_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; } private void scitaniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "scitani"; } private void odecitaniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "odcitani"; } private void nasobeniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "nasobeni"; } private void deleniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "deleni"; } private void rovnaseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo2 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); if (funkce == "scitani") { c = cislo1 + cislo2; } else if (funkce == "odcitani") { c = cislo1 - cislo2; } else if (funkce == "nasobeni") { c = cislo1 * cislo2; } else if (funkce == "deleni") { c = cislo1 / cislo2; } zadaniTextBox.Text = c.ToString(); funkce = ""; } using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } private void smazVse_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = 0; cislo2 = 0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } private void smaz_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; } private void scitaniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "scitani"; } private void odecitaniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "odcitani"; } private void nasobeniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "nasobeni"; } private void deleniButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = "deleni"; } private void rovnaseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo2 = int.Parse(zadaniTextBox.Text); if (funkce == "scitani") { c = cislo1 + cislo2; } else if (funkce == "odcitani") { c = cislo1 - cislo2; } else if (funkce == "nasobeni") { c = cislo1 * cislo2; } else if (funkce == "deleni") { c = cislo1 / cislo2; } zadaniTextBox.Text = c.ToString(); funkce = ""; }

Po správném návrhu formuláře, volbě atributů a metod máme připravenou aplikaci pro spuštění. Ve spodním panelu Error List by neměla být žádná chyba ani varování (po cvaknutí na chybu se přenese kurzor na místo chyby v kódu) Aplikace se spustí zeleným tlačítkem play na ToolBaru nebo klávesou F5 Ve složce Kalkulačka\bin\Debug naleznete zkompilovanou spustitelnou aplikaci. Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Po spuštění této aplikace zjistíme několik maličkostí, které by se daly vylepšit Jsou to: Při stisknutí rovná se, se dají připisovat čísla k výsledku Výsledek je omezen velikostí datového typu integer Počítání jen s celými čísly Nefunguje opakovaná matematická operace (výsledek se musí zobrazit rovnítkem) Nejsou dostupné pokročilé mat. funkce Není chybové hlášení při dělení nulou nebo přeplnění datového typu Možnost vkládat text přímo na displej (neošetřené chyby nevalidního vstupu) Zkuste se zamyslet na řešení těchto chyb a navrhnout řešení Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Kompletní projekt naleznete ZDEZDE Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis