Název prezentace Moravskoslezský kraj - kraj plný zážitků ? Konference Ostrava
Název prezentace Obsah prezentace aneb co se podařilo Kraj mnoha barev a příležitostí 2 Využití aktivit marketingové strategie v cestovním ruchu 2 Beskydská magistrála Jesenická magistrála Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků 1 Mimoprojektové aktivity
Název prezentace Kraj mnoha barev a příležitostí 2 Období: Objem FP: 30 mil. Kč (92,5% z ROP + 7,5% MSK) Partneři: TO a další subjekty Projekt zaměřen na realizaci základních marketingových aktivit: Propagační materiály a mapy, roletky TOPropagační materiály a mapy, Inzertní kampaň v roce 2010 v domácím tiskuInzertní kampaň v roce 2010 Propagační akce v Praze (červen 2008, 2009, 2010) Propagační akce v Polsku (říjen 2009, duben 2010, září 2010) Veletrhy CR (domácí a zahraniční 2008, 2009, 2010) Multimediální prezentace – virtuální prohlídky Propagační spoty 6 TO – veletrhy, propag. akce, weby atd. Fotogalerie Konference o cestovním ruchu (zima jaro 2010) Na aktivity naváže projekt Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků 1
Název prezentace Využití aktivit marketing.strategie v aktivitách cestovního ruchu 2 Období: Objem FP: 60 mil. Kč (92,5% z ROP + 7,5% MSK) Projekt zaměřen na vizualizaci značky MSK a marketing – aktivity tvořeny v roce 2007: Vytvoření obrazového konceptu – image fotografie na různá témata CR, doprava apod. ( vzorek 1, 2, 3)123 Vytvoření Customer Insightu - 13 zahraničních trhů v Evropě (západní a východní) Propagační materiály do zahraničí vč. distribuce – východní a západní trhyPropagační materiály do zahraničí Plazmové obrazovky - letiště Ostrava Mošnov a vlaková nádraží Ova –Svinov a Ova Hl.nádr. Inzertní kampaň v zahraničním tisku Vizualizace značky (touch pointy – bilboardy, bannery 2010) – na území ČR Famtripy z vybraných zemí v roce 2010 – z 7 zemí (Ukrajina 2x, Slovensko, Polsko, Německo, Rakousko, Litva, Rusko) Průzkumy, mediální analýzy a benchmarking TV spoty a TV kampaně – Ukrajina, Rusko, Německo, Litva, Polsko v 2009 a 2010TV spoty Na aktivity naváže projekt Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků 1
Název prezentace Beskydská magistrála Období: Objem FP: 8,6 mil. Kč (92,5% z ROP + 7,5% MSK) Projekt zaměřen na zvýšení kvality vybavenosti a propagace pro turisty letní a cykloturisty + zimní běžkaře v Beskydech: orientačně – informační systém (webovská aplikace, webové kamery, měřící systém uživatelů tras, on-line sledování úpravy LBT, elektronické informační panely) závody a k nim vybavení (startovací set, časomíra apod.) informační a odpočinkový inventář (informační a panoramatické tabule na rozcestích, odpočívadla, stojany na kola a lyže, servisní nářadí pro lyžařské areály) panoramatické mapy, klasické mapy (letní a zimní) propagační předměty (ceny apod.) Aktivity navazují na tradiční podporu LBT ze strany MSK, která bude pokračovat jako nutná součást tohoto projektu
Název prezentace Jesenická magistrála Stav: příprava a jednání s partnery Území: Jeseníky MSK vč. spolupráce s Olomouckou stranou (Sdružení CR Jeseníky) Předpoklad nákladů: 15 mil. Kč (ROP 92,5% + 7,5% MSK) Termíny: předpoklad výzva 2010 Trvání projektu: Projekt zaměřen na zvýšení kvality vybavenosti a propagace pro turisty letní a cykloturisty + zimní běžkaře v Jeseníkách Návrh obsahu: orientačně – informační systém (webovská aplikace, webové kamery, měřící systém uživatelů tras, on-line sledování úpravy LBT, elektronické informační panely) závody a k nim vybavení (startovací set, časomíra apod.) informační a odpočinkový inventář (informační a panoramatické tabule na rozcestích, odpočívadla, stojany na kola a lyže, servisní nářadí pro lyžařské areály) panoramatické mapy, klasické mapy (letní a zimní) propagační předměty (ceny apod.) pořízení rolby
Název prezentace Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků 1 Období: Objem FP: 41 mil. Kč (92,5% z ROP + 7,5% MSK) Projekt zaměřen marketing cestovního ruchu převážně na domácím trhu: Internetová komunikace (rozvoj webovských stránek, internetové soutěže, reklama formou bannerů na významných českých portálech) Komunikace značky (touch pointy) (bilboardy na hranicích do ČR, na hlavních komunikacích do MSK, reklamní kampaň ve vlacích Pendolino, prezentace MSK formou prooagačních materiálů na Hl.nádr. v Praze) Masmédia (přílohy o MSK do českých deníků, inzerce v odborných a cestovatelských časopisech, reklama v rádiu) PR akce a programy (prezentační akce v obchodních centrech v ČR-zima Tatra akce po českých městech-léto 2011, prezentační akce v partnerských regionech – vždy bohatý program) Veletrhy (české veletrhy v letech 2011 a 2012) Vnitřní informovanost v kraji a podpůrné aktivity (průvodce o MSK vč. distribuce do TIC, hotelů ***a****, panoramatická maketa kraje pro soutěže, konference CR, workschopy CR, ročenka 2010, 2011) Hodnocení úspěšnosti (každoroční analýzy úspěšnosti aktivit a návrhy odborných marketingových firem na další aktivity v souladu s přijatou strategií) Vše bude časově provázáno, velký důraz na internet a přímý marketing Na aktivity naváže projekt Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků 2
Název prezentace Mimoprojektové aktivity Marketingová strategie rozvoje CR v MSK – dokument pro léta 2009 – 2013 hlavní výstupy ->(DM v TO -> čerpání EU fondů pro propagační aktivity TO -> podpůrný dokument pro žadatelů z různých fondů ->akční plán = zásobník reálných projektů ->definování oblastí rozvoje -> efektivnější čerpání EU fondů Každoročně bude vyhodnocována a bude aktualizováno její naplňování
Název prezentace Mimoprojektové aktivity Dotační programy: 1.Podpora lyžařských běžeckých tras v MSK – klasický, tradiční, oblíbený -> běžkování se stálo masovým - finanční objem – každoročně cca 4,5 mil. Kč 2. Podpora mikroregionů v turistických oblastech - nový program od r investiční a neinvestiční na projekty, které nelze předložit do EU fondů - každoročně 2 – 3 mikroregiony - finanční objem – každoročně 10 mil. Kč 3. Podpora turistických informačních center - nový program od r – neinvestiční náklady TIC, které nelze podpořit z EU fondů - velký důraz na tvorbu, aktualizaci webů vč. tvorby cizojazyčných mutací - doplňování dat na web MSK v sekci ubytování a restaurační zařízení - finanční objem: r – 2 mil. Kč, rok 2010 – 3 mil. Kč
Název prezentace Mimoprojektové aktivity Zahájení některých aktivit tvz. destinačního managementu - cílené prezentační akce - famtripy a presstripy - podpůrné marketingové aktivity ke konkrétním programům (ve spolupráci s KLACREM apod.) - komunikace s partnery a sdruženími v kraji, CzT atd. Projekt Morava a Slezsko r – Morava a Slezsko – průvodce pěšího turisty křest na Regiontouru 2010 Značení kulturních a turistických cílů - poměrně hustá síť značení je postupně doplňována - cíl: dálnice D47 (D1)
Název prezentace POZVÁNKA REGIONTOUR – expozice v pavilonu P - rozloha 255 m2 - spoluvystavovatelé – partneři MSK - bohatý kulturní program TISKOVÁ KONFERENCE moravských krajů - na Regiontouru dne v 15,00 hodin v pavilonu P - představení a křest společného moravského projektu NOVÉ WEBOVKÉ STRÁNKY MSK – CESTOVNÍ RUCH - sekce Návštěvníkwww.kr-moravskoslezsky.cz - od ledna 2010 zcela nová a kompletní struktura vč. interaktivních mapek - zatím v české verzi -> mutace do letní sezóny (AJ, NJ, PJ, RJ … další v průběhu roku 2010 – 2011) - další rozvoj a doplňování ve spolupráci s partnery a TIC
Název prezentace Děkuji za pozornost! Moravskoslezský kraj – Krajský úřad oddělení cestovního ruchu Ing. Petra Papoušková