Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
To je všeobecně známý fakt, ale………….
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
Zámořské kolonie - rozvoj světového obchodu.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
7. ročník Pozdní středověk
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
III/2 XV A
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
1. KOLONIZACE SVĚTA (uč.28-29)
Zámořské objevy 15. – 17. století.
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
2/ Portugalsko, Španělsko
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Země a zeměpis.
Registrační číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_23-01 Zámořské objevy 1/ Obecná východiska.
Zámořské objevy 15. století
Zámořské objevy.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Zámořské objevy Kosová Jitka. Příčiny cest Dnes – cestujeme za dobrodružstvím, zábavou či odpočinkem Dříve – ekonomické důvody: 1) nedostatek surovin.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Objevné plavby Sexta říjen 2016.
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
S Kolumbem do Nového světa
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název a číslo materiálu:
RANÝ NOVOVĚK.
Sada : Člověk a jeho společnost
Objevné plavby Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_objevne_plavby.ppt
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Základní škola a Mateřská škola Větřní Školní 232 382 11 Větřní Téma hodiny: Zámořské objevné plavby a jejich význam Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska

Zámořské objevné plavby Co vše se změnilo ve středověké mořeplavbě: Dokonalejší konstrukce lodí Větší únosnost Více stěžňů a dokonalejší oplachtování Místo kormidelního vesla je kormidlo mechanické, ovládané otáčením kola na palubě Rozšíření kompasů a kartografická činnost mořeplavců- vznikají mapy Postupné pronikání názoru o kulatosti planety

Důvody objevných plaveb Tradičními mořeplavci byli Vikingové, kteří se na svých drakkarech pouštěli i na otevřené moře V 14. a 15. století spolu soupeří v objevných počinech Portugalci a Španělé Důvody: Turci po dobytí Konstantinopoli ( 1453 ) obsadili důležitou obchodní spojnici Evropy s Asií - nutnost hledat jinou cestu do Asie a obchodovat bez tureckého zprostředkování Zprávy o pohádkovém bohatství východních zemí a silná poptávka po koření

Portugalci postupně obeplouvali Afriku ( z ní získávali, zlato, drahá dřeva, otroky a slonovinu) R. 1487 Bartolomeo Diaz doplul až k jižnímu cípu Afriky- Mys Dobré naděje ( na dosažení Indie) V roce 1498 se Vasco da Gamma se svou výpravou skutečně dostal podél Afriky až do Indie- tato trasa však byla dlouhá a dost nebezpečná R. 1492 podnikl italský mořeplavec Kryštof Kolumbus plavbu ve španělských službách- cílem bylo objevit západní cestu do Indie– věřil, že Země je kulatá… a našel Nový kontinent později pojmenovaný Amerika po Amerigu Vespuccim

Důsledky zámořských objevů R. 1519 podnikl Portugalec Fernao Magalhaes cestu kolem planety- trvala 3 roky, Magalhaes cestou zahynul a sním i většina výpravy, ale podali tak důkaz o kulatosti Země Objev nových kontinentů, jejich obyvatel, rostlinstva a zvířeny Dovoz a zdomácnění nových plodin: rajčata, brambory,kukuřice, tabák aj. Objeveny nová naleziště zlata a stříbra Z dosažených území vytvářeny kolonie- závislá území ( kvůli obchodu) Zničení vyspělých civilizací Inků, Aztéků a Mayů, vymírání obyvatel Ameriky na evropské nemoci, importace černých otroků z Afriky zničila rovnováhu v Africe- důsledky jsou patrné dodnes

OBR. 37 Kryštof Kolumbus ( 1450 – 1506), mořeplavec, admirál a místokrál v „Indii“

OBR. 38 Španělské karavely 15. století Kolumbova admirálská loď Santa Maria, doprovázely ji ještě Nina a Pinta, kde veleli bratři Pinzonové, Vincento a Martin.

OBR. 37 http://www.examiner.com/images/blog/EXID3108/images/05.jpg