 systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Název projektu: Student – praxe – excelence CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu:
ECVET v Programu celoživotního učení
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Strukturované učení PROJEKT EU
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Prezentace na Vědecké radě Pedagogické fakulty MU 18. ledna 2011.
Pedagogika volného času (VČ)
Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU
Výzkumný záměr MSM Pedagogická fakulta MU
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
S TIPENDIJNÍ PROGRAMY P D F MU. A SISTENTSKÉ ODBORNÉ ČINNOSTI NA KATEDRÁCH rozvoj odborných kompetencí studenta, které jsou součástí teoretického, ale.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Podpora poradců Podpora poradců
katedra pedagogiky PedF UK
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
PRVOUK – vědecko výzkumné aktivity katedry speciální pedagogiky Praha PedF UK
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Jiří HAVEL - Jana KRATOCHVÍLOVÁ Katedra primární pedagogiky PdF MU
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Výzkumný záměr – zaměření PAS
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Prezentace výzkumných týmů Výzkumný záměr MSM Speciální potřeby žáky v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
NPU I - Průběžné hodnocení 2017:
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Asociace speciálních pedagogů ČR
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

 systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání  a na výuku podle školních vzdělávacích programů (od školního roku 2007/08)

 analyzovat sociální determinanty vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami u nás  v komparaci s výsledky zahraničních výzkumů  v oblastech: legislativní školní rámec, podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, kurikulum - diferencované kurikulum, pre- a postgraduální vzdělávání učitelů

 zmapovat a analyzovat současnou integrativní / inkluzivní praxi škol u nás  s ohledem na didaktické principy, přístupy, strategie a koncepce  evaluovat jejich funkčnost a  syntetizovat funkční didaktické principy, přístupy, strategie a koncepce do modelu integrativní / inkluzivní didaktiky

 dílčí cíle VZ jsou vymezeny na základě analýzy podmínek vzdělávání žáků se SVP v souladu s RVP ZV  ve vzdělávacích oblastech jazyk a jazyková komunikace, matematika a její aplikace, člověk a příroda, člověk a zdraví, člověk a svět práce  s využitím empirického výzkumu na základních školách v Brně a v Jihomoravském kraji

 Personální zabezpečení – vedení týmu řešitel, administrátor, ekonom (D3) řešitel, administrátor, ekonom (D3) vytvoření výzkumných týmů – D1, D2, D4; 14 VT VZ, koordinace jejich činnosti vytvoření výzkumných týmů – D1, D2, D4; 14 VT VZ, koordinace jejich činnosti pravidelná setkání, internetové stránky VZ, pravidelná setkání, internetové stránky VZ,  Personální zabezpečení – pracovní kapacita D1 – 29 výzkumných pracovníků – stálý tým D1 – 29 výzkumných pracovníků – stálý tým D2 – krátkodobé řešení úkolů - flexibilita D2 – krátkodobé řešení úkolů - flexibilita

 VT VZ 1. Sociální determinanty inkluzivního vzdělávání (Mühlpachr)  VT VZ 2. Inkluzivní vzdělávání ve školách hlavního proudu se zaměřením na žáky s poruchami chování a sociálním znevýhodněním (Vojtová)  VT VZ 3. Kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na sociálně znevýhodněné skupiny (Němec)  VT VZ 4. Intervence u žáků se zdravotním postižením a zdravotním oslabením v základních školách (Opatřilová)

 VT VZ 5. Vzdělávání a výchova nadaných žáků (Šimoník)  VT VZ 6. Školní kurikulum při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ (Kratochvílová, Havel)  VT VZ 7. Empirický výzkum u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na český jazyk a jazykovou komunikaci (Sieglová)  VT VZ 8. Učení a vyučování cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu integrace a inkluze (Janíková)

 VT VZ 9. Intervence u žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu vytváření komunikační kompetence v rámci základního vzdělávání (Klenková)  VT VZ 10. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení strategie ve vzdělávání žáků v ZŠ (Bartoňová) strategie ve vzdělávání žáků v ZŠ (Bartoňová) vzdělávání žáků s dyskalkulií a dalšími poruchami učení v matematice (Blažková) vzdělávání žáků s dyskalkulií a dalšími poruchami učení v matematice (Blažková)

 VT VZ 11. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávací potřebami ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví - Výchova ke zdraví (Havelková)  VT VZ 12. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (Friedmann)  VT VZ 13. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami prostřednictvím dramatické výchovy (Pavlovská)  VT VZ 14. Edukace žáků s poruchami autistického spektra (PAS) a profesní uplatnění na trhu práce (Bazalová)

Průběh řešení – plnění cílů a harmonogramu  koordinace činnosti výzkumných pracovníků  samostatné aktivity výzkumných týmů podle stanovených parciálních cílů  příprava a realizace plánovaných konferencí  vydání sborníků z konferencí s mezinárodní účastí  vydání monografií na témata konferencí  zpracování závěrečné zprávy za rok 2009

 Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností –  Učitel a nadaný žák –  Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV –  Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním –  Pracovní seminář s mezinárodní účastí s názvem Nadaný žák – rodina – škola –

 2011 – Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a chronickým onemocněním  2012 – Přechod škola – povolání u žáků se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním  2013 – Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ

 září 2010 – Inkluzivní vzdělávání na 1. stupni ZŠ  listopad 2010 – Vzdělávání žáků mimořádně nadaných

Průběh řešení – mezinárodní spolupráce  konference s mezinárodní účastí  prezentace VZ v zahraničí mezinárodní konference – vyžádané přednášky (Rakousko, Německo, Polsko, Kypr, Itálie, Finsko, Dánsko) mezinárodní konference – vyžádané přednášky (Rakousko, Německo, Polsko, Kypr, Itálie, Finsko, Dánsko) mobility učitelů a studentů mobility učitelů a studentů bilaterální smlouvy se zahraničními univerzitami a institucemi bilaterální smlouvy se zahraničními univerzitami a institucemi

Průběh řešení – přínos pro příjemce  do řešení VZ je zapojena značná část kateder PdF MU (15 kateder)  ve výzkumných týmech řízených výzkumnými pracovníky (D1) jsou zapojováni na dílčí úkoly další akademičtí pracovníci (D2) a studenti DSP (D4) – vizitky (  řešené výzkumné úkoly se stávají tématy i pro zadávání bakalářských a diplomových prací

 články v recenzovaných časopisech 32 článků 32 článků  odborné recenzované knihy, kapitoly v odborných recenzovaných knihách 133 recenzovaných knih, kapitol v recenzovaných knihách 133 recenzovaných knih, kapitol v recenzovaných knihách  články ve sbornících 130 článků 130 článků

Struktura a počet  konference s mezinárodní účastí – 3  sborník anotací referátů z konference s mezinárodní účastí v ČJ a AJ – 3  sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí na CD ROM – 3  monografie – 5

Dosažené výsledky – přínos k rozvoji oboru  plánovaný výzkum má přispět k efektivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v kontextu RVP ZV a k vytvoření modelu inkluzivní didaktiky Efektivita využití institucionální podpory  institucionální podpora je čerpána v souladu s rozhodnutím o poskytnutí podpory