VY_32_INOVACE_3C20 Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Ing. Daniela Řípová Modal And Related Verbs.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modální- způsobová slovesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Must or have to VY_22_INOVACE_14 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_42.
Rozklad dichromanu amonného
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
Summer Olympic Disciplines Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3B4.
VY_32_INOVACE_3B5 Housing culture Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ANOTACE Prezentace s výkladem a úkoly na použití některých způsobových sloves v anglickém jazyce. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy písemně,
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Tenses Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C14.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová
Verb + -ing or infinitive
London 2012 VY_32_INOVACE_3B2 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová.
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_Inovace_ Present simple - question
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
Modal verbs.
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_3C20 Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Modal And Related Verbs

Modal Verbs Vyjadřují určitou míru možnosti Must, will – určitě ano Can´t – určitě ne Ostatní – možná Modální sloveso + inf. přítomný /do/pro přítomnost Modální sloveso + inf. minulý /have done/ pro minulost

3. os. č. j. nepřibírá koncovku –s Otázka se netvoří pomocí do/does Nevytvářejí ingové tvary Pouze can vytváří minulý tvar /could/ Opis can = be able to Opis must = have to Opis must, may = be alowed to

Must x Have to Must vyjadřuje přesvědčení vypravěče You must see it. Have to vyjadřuje muset s ohledem na okolnosti, pravidla, zvyky.. I have to go to school. Have to je častěji používáno

Don´t have to x mustn´t Don´t have to = nemusím Mustn´t = nesmím You don´t have to get up early. You mustn´t steal.

Shall x Schould Shall – s 1.os. č. j. a mn. Where shall we/I go? Schould = měl bych I schould learn English every day. I schould have learnt = měl jsem se učit, ale neučil Should = ought to

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_3C20 Jméno autora: Ing. Daniela Řípová Název práce: Modal And Related Verbs Předmět: anglický jazyk Ročník: sexta ( pilotováno v sextě) Časová dotace: cca10 minut Vzdělávací cíl: vysvětlit funkci modálních sloves v jazyce, jejich použití Inovace: Využití ICT Poznámka: tato aktivita vychází z 4.. lekce učebnice Headway Intermadiate 4th Edition, resp. gramatiky této lekce. K procvičení je dále možno využít příslušný WB na učebnice gramatiky od OUP. Vytvořeno: Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř