CESTOVNÍ RUCH Přednáška Marketing cestovního ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
CK – činnosti touroperátora
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Marketingový mix 4 P.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
Komunikační strategie
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Řízení a kontrola ve veřejné správě
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
V hotelnictví a cestovním ruchu
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

CESTOVNÍ RUCH Přednáška Marketing cestovního ruchu Kateřina Ryglová, Ústav marketingu a obchodu, email : katkag@mendelu.cz, http://akela.mendelu.cz/~katkag/

MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU „HLAVNÍM CÍLEM ORGANIZACÍ V CR JE USPOKOJOVÁNÍ ZÁKAZNÍKOVÝCH POTŘEB V DOBĚ POBYTU MIMO MÍSTO TRVALÉHO BYDLIŠTĚ“

MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU POPTÁVKA X NABÍDKA

4 kategorie nabídky služeb pouze hmatatelné zboží hmatatelné zboží s doprovodnými službami důležitá služba s doprovodnými menšími výrobky a službami pouze služba

Odlišnosti služeb od výrobku Nehmotný charakter služeb (nehmatatelnost) Charakter výroby (proměnlivost) Pomíjivost Distribuční cesty Podmíněnost nákladů Vztah služeb a provozovatele (vázanost)

Základní specifika služeb CR Kratší expozitura služeb Vliv psychiky a emocí Význam „vnější stránky“ Důraz na úroveň a image Závislost na komplementárních firmách Snazší kopírování služeb Důraz na propagaci mimo sezóny

Typické přístupy k MRK v CR 1) Používání více než jen „4P“ · PRODUCT / VÝROBEK · PRICE / CENA · PLACE / DISTRIBUCE · PROMOTION / PROPAGACE · PEOPLE / LIDÉ · PARTNERSHIP / SPOLUPRÁCE · PACKAGING / BALÍČKOVÁNÍ · PROGRAMMING / PROGRAMOVÁ SPECIFIKACE

Typické přístupy k MRK v CR 2) Význam ústní reklamy – reference, doporučení 3) Používání emotivní přitažlivosti propagace 4) Složitější ověřování inovací 5) Význam dobrých vztahů s komplementárními firmami

PRODUKT uspokojení potřeb a požadavků turistů různá úroveň komplexnosti TP: komplexní zážitek od chvíle opuštění domova, až do doby návratu (výkl. slovník cest. ruchu) symbióza materiálních a nemateriálních zdrojů zacílení na konkrétní zákaznické skupiny dostatečná atraktivita, přístupnost cena, kterou je zákazník ochoten akceptovat turistický produkt X regionální tur. produkt soulad se skutečnou nabídkou destinace

Regionální turistické produkty v JM kraji, v ČR Baťův kanál Vinařský turistický program Plzeňský kraj + Czechtourism „Židovské cesty v Čechách a na Moravě“

DISTRIBUCE (PLACE) Internet Globální distribuční systémy (Galileo, Amadeus,… ) Internet

CENA (PRICE) Hlavní cenové strategie diferenciace cen dle fáze životního cyklu průniková cena strategie „sbírání smetany“ psychologické ceny jednotné ceny typu „all inclusive“ slevy (časové, hromadné, věrným klientům)

PROPAGAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ MIX AIDA Přímé komunikační nástroje Osobní prodej Přímý marketing Nepřímé komunikační nástroje Reklama Publicita, public relations Podpora prodeje Nekontrolovatelné komunikační nástroje

Propagace a image území soustředit pozornost zákazníka na určité teritoriální destinace vytvoření „značky destinace“ Corporate Identity zahraniční veletrhy spolupráce a pobočky v okolních destinacích či v zahraničí teletext, videokonference, satelitní konference)

PROPAGAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ MIX GO (Regiontour) v Brně, Holiday World v Praze Czechtourism (Česká centrála cestovního ruchu-ČCCR) propagace České republiky v zahraničí zahraniční centra podpora domácího cestovního ruchu

Positioning (umisťování) Positioning (umisťování) – odraz představ podniku (místních autorit, samospráv v destinaci) o tom, jak by jeho produkty a služby (destinace) měly být vnímány cílovou spotřebitelskou skupinou ve srovnání s konkurenčními službami X Skutečné vnímaní cílovou skupinou v porovnání s konkurencí

IMAGE BIRMINGHAM Industriální image ==>> obchodní, konferenční a výstavní centrum v Anglii Leasure short-break & Business Tourism ŘÍZENÍ CR V BIRMINGHAMU (viz. skripta Cestovní ruch: Foret, Turčínková, 2005)

Zaměstnanci X Zákaznický mix LIDÉ (PEOPLE) Zaměstnanci X Zákaznický mix Animátor Interní marketing

SPOLUPRÁCE (PARTNERSHIP) Př. spolupráce zemí: „země V4“: vzájemné spolupráce, jednotná propagace na zaoceánských trzích: Amerika, Japonsko, Čína a Brazílie

Nejnovější evropské trendy partnerství v CR Marketing vztahů Budování meziregionálních/destinačních partnerství (mikroregiony, euroregiony) Budování sofistikované infrastruktury Koncentrace zdrojů Spolupráce širokého spektra podnikatelů v různých ekonomických odvětvích Podpora z EU a účinná lobby v centru

NABÍDKA BALÍKU SLUŽEB (PACKAGING) PROGRAMOVÁ SPECIFIKACE (PROGRAMMING) Demarketing (Londýn)

SEGMENTACE TRHU CR Geografická Psychografická Behavioristická Demografická Geografická Psychografická Behavioristická