1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek 15.11.2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Projekty EOC v ČR v období
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Ing. Petr Pavlinec Otevřené datové zdroje Kraje Vysočina Ing. Petr Pavlinec, vedoucí odboru informatiky Kraje Vysočina.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
SOUČASNÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ?
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Technologické platformy a dopravní výzkum
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Integrované dopravní systémy
REAL-TIME TRACKING OF PID VEHICLES Odstraňování bariér ve veřejné dopravě v Praze Ing. Libor Šíma, Odbor rozvoje a financování dopravy MHMP Ostrava 20.9.
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Optical Fibre Apparatus Kam kráčí české GEPON sítě Konference „Kam kráčí české bezdrátové sítě“ Sušice Věra Plodíková OFA s.r.o.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
1 / 7 Standardizace kartových center © HAGUESS, a.s – 2007 Standardizace kartových center Standardizace v oblasti kartových center a projekt opencard.
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace informačních technologií RNDr. Jan Kotík, obchodní ředitel Mgr. Bohumír Bartušek,
Přínosy členství v Mezinárodním svazu veřejné dopravy- UITP Valná hromada Svaz Dopravy České republiky 5/2/2009.
Silnice nebo železnice
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Sekce energetiky Odbor energetické účinnosti a úspor Energetická účinnost – financování 11 Ing. Vladimír Sochor ředitel odboru energetické účinnosti a.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Informace o projektech v IDS JMK
Zvýšení kapacity, dostupnosti a efektivnosti systému SIS II spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Obnova HW (serverová část) v rámci systému NS-VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek

2 EBSF – Základní informace Rozsáhlý mezinárodní výzkumný projekt v oblasti městské autobusové dopravy s finanční podporou Evropské komise (DG-RTD)  rozpočet celkem / financováno EU: 26 mil € / 16 mil. €  7. rámcový program EU  září 2008 – prosinec 2012  přímé zapojení do projektu: 49 účastníků z 10 států EU  uživatelská skupina: navíc 22 účastníků + dalších 5 států Koordinátor: UITP – Mezinárodní svaz veřejné dopravy Ředitel projektu: Umberto Guida Další informace a dokumenty:

3 Simulátor pracoviště řidiče Modularita interiéru Efektivní řešení přestupních terminálů Vnější modularita Model chování cestujících Vybrané klíčové rozvojové oblasti

4 Autobusy – 4 prototypy + cca 125 upravených vozů Zastávky – 1 prototyp + cca 25 upravených zastávek IT architektura – 2 simulátory + 5 vzorových řešení

5 MODULARITA INTERIÉRU TELEDIAGNOSTIKA PRACOVIŠTĚ ŘIDIČE TELEDIAGNOSTIKA PREVENTIVNÍ ÚDRŽBA MANAGEMENT GARÁŽE PŘÍSTUPNOST PRO HANDICAPOVANÉ (AUTOMATICKÉ NASTAVENÍ VÝŠKY VOZU DLE VÝŠKY NÁSTUPNÍ HRANY) MULTIMODÁLNÍ INTEGRACE INFORMACÍ (PRO ŘIDIČE / PRO CESTUJÍCÍ) LOKALIZACE VOZIDEL V PODZEMNÍM TERMINÁLU PŘÍSTUPNOST KOMFORT CESTUJÍCÍCH TELEDIAGNOSTIKA PREFERENCE A ŘÍZENÍ PROVOZU PŘÍSTUPNOST CENTRÁLNÍ PRACOVIŠTĚ ŘIDIČE EFEKTIVNÍ ODBAVOVÁNÍ ECO-DRIVING INTEGROVANÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM (VOZIDLA, ZASTÁVKY) KOMFORT CESTUJÍCÍCH ROME MADRID BRUNOY (Paris) BREMERHAVEN GOTHENBURG ROUEN BUDAPEST 7 Případových řešení IT Architektura Modelová zastávka Elektromobilita

6 Elektrifikace autobusových systémů Technicko-ekonomická analýza variant elektrobusových systémů (EBSF + VDV)  optimalizace systému pro efektivní provoz („přeprava cestujících a nikoliv baterií“)  využití synergií se stávajícími systémy elektrické trakce  výměna baterií  bateriové kontejnery  odpojování přívěsu  dobíjení baterií  v zastávce (konečná, nácestná)  v úseku  kontaktní  indukční

7 EBSF závěrečná konference Představení všech aktivit v rámci projektu – výsledky, doporučení, navazující akce a projekty Výstava prototypů a simulátorů (4 autobusy, simulátory pracoviště řidiče a IT architektury, model zastávky) Videa z realizace jednotlivých případových řešení a simulací Prezentace dalších technických aktivit projektu Účast klíčových aktérů sektoru městské autobusové dopravy Brusel Prezentace jsou k dispozici:

8 EBSF – navazující projekty IT architektura – standardizace  HW řešení – komponenty „plug and play“  SW řešení – „Opendata“ (otevřené protokoly), IP komunikace  síťové řešení – ethernet, WiFi, bluetooth Pracoviště řidiče  aktualizace standardu VDV  výhody pro dopravce  dostupnost moderního ergonomického řešení  další krok ve sjednocování ovládání autobusů)  výhody pro výrobce  předpoklad omezení požadavků na individuální úpravy NODES – přestupní terminály  výzkumný projekt pro efektivní řešení přestupních terminálů EUROPTIMA – odbavovací systémy  výzkumný projekt pro aplikaci doporučení EBSF v oblasti odbavovacích systémů

9 EBSF – navazující projekty Elektrifikace autobusových systémů  demonstrační projekt pro ověření inovativních systémů elektrifikace městské autobusové dopravy v různých provozních podmínkách  elektrobusy s různým systémem dobíjení  případně hybridní autobusy s dobíjením baterií  předpoklad přímého zapojení 5-7 evropských měst  částečné financování ze zdrojů EU  realizace 2014 – iBS – inteligentní, inovativní a integrované autobusové systémy  výzkumný projekt pro koordinaci rozvoje efektivních autobusových systémů v městském prostředí s využitím závěrů a doporučení EBSF  realizace v období 10/2012 – 4/2015  koordinátor – UITP

10 Děkuji za pozornost Ing. Jan Barchánek Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.