Ústřední topení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Energetická účinnost budov
Advertisements

Klimatizační zařízení
Rozvodná elektrická síť
Prezentace prácí topenářské firmy Jiří Javdošňák - Vimperk
EXPERT NA TEPLO.
ZDROJE TEPLA - KOTELNY PŘEDNÁŠKA Č. 11.
Etážové vytápění Střední odborná škola Otrokovice
Systém Princip Ekonomika provozu
Tepelná výměna prouděním
Tepelné čerpadlo 3.
Šetříme energií v domácnosti
Úspora energií v domácnostech - Tomáš Bílý -
Elektrické podlahové topení
Energie a Město Zpracovali : Štěpán Filip Matěj Havrlant Matěj Havrlant.
Solární systémy třetí generace
STAVEBNICTVÍ Vytápění Otopná tělesa – rozdělení (STA 42) Konvektory
Návrh a konstrukce otopných ploch II
Úspora elektrické energie
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Inovace systémů vytápění Možnosti úspor při vytápění a přípravě teplé vody TRONIC CONTROL® s.r.o. Ing. Vít Mráz.
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
STAVEBNICTVÍ Zdravotechnika Příprava teplé vody I (STA56)
Šíření tepla TEPLO Q.
PŘÍPRAVA TEPLÉ VODY (TUV)
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Pardubický kraj – EPC projekty Ing. Milan Vich, energetický manažer Pk
Dvoutrubkový rozvod Střední odborná škola Otrokovice
CHLAZENÍ POČÍTAČE.
STUŽKONOSKAIII - areál asistenční péče Zadání DP 2005.
Otevřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Soustavy dálkového vytápění
Druhy vytápěcích soustav
Uzavřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Vytápění Tepelné výměníky. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Topný infračervený systém. Princip infratopení - Základem je skleněná topná deska ze 4 mm bezpečnostního skla - Topná deska se rozehřeje na teplotu 100.
Škola Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Vytápění Otopné soustavy parní. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vytápění Ústřední vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Vytápění Elektrická topidla. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Vytápění Zdroje tepla-kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotaceÚstřední.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Pasivní a nízkoenergetické domy (modely) Ekologické praktikum 9. ročník 2013.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Tepelná výměna vedením Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Stav svazkového školství k červnu Fyzické stavy dětí ve věku od 1 roku do 14 let v jednotlivých obcích Vernířovice, Rapotín, Sobotín, Petrov nad.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Vytápění Plynové kotle
Vytápění Paliva.
Vytápění Otopné soustavy teplovodní, horkovodní
Energie ohně.
Druhy topidel VY_32_INOVACE_18_354
Vytápění Dálkové vytápění
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytápění Teplovzdušné vytápění
Vytápění Připojení na dálkové vytápění
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vytápění Teplo.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Naše škola ZŠ T.G. Masaryka.
Transkript prezentace:

Ústřední topení

Ústřední topení - Ústřední vytápění(ústřední topení) je soustava vytápění, která teplo z jednoho tepelného zdroje rozvádí po celé budově nebo její části. - jeden byt nebo jedno patro=etážové vytápění - pokud se vytápí celá řada budov=dálkové vytápění - Stavbou a údržbou systémů ústředního vytápění se zabývají topenáři. - kotel bývá ve sklepě,kde je také sklad nebo zásobník paliva - Oběh páry či vody zprostředkuje „teplé“ vedení od kotle k radiátorům a „chladné“ vedení zpět.

Etážové vytápění Je plynový kotel umístěn přímo v bytě, takže se sníží ztráty v rozvodu lze jej dobře automaticky řídit, výhodné-zapne se jen podle potřeby, například když se lidé vracejí ze zaměstnání,pak se voda rychle ohřeje a radiátory, radiátory mají mít co největší povrch,ale co nejmenší obsah vody i vlastní tepelnou kapacitu, starší radiátory,byly sice velmi trvanlivé, měly však velký obsah vody i vlastní hmotnost a zabíraly v místnosti hodně místa. Proto je nahrazují radiátory z ocelového nebo i hliníkového plechu, buď rovněž žebrové, anebo ploché, které šetří místem.

Ústřední topení se skládá z: Tepelného zdroje(kotle) z rozvodu tepelných výměníků (radiátorů)

Dělení Systémy ústředního vytápění lze dělit: podle paliva kotle na systémy s pevnými palivy (uhlí, koks, dřevo), naftové a plynové podle tepelného média na horkovzdušné, parní a vodní na systémy se samovolným nebo nuceným oběhem.

Nástěnný plynový kotel etážového topení www.megainzerce.cz

Litinový žebrový radiátor ústředního vytápění, který je v naší škole.

V ČR lze topit: elektřinou zemním plynem propanem topným olejem uhlím koksem dálkovým teplem (CZT) polenovým dřevem nebo briketami dřevěnými peletkami jinou biomasou tepelným čerpadlem kogenerační jednotkou

V naší škole:

V naší škole jsou podobné plynové kotle jako jsou na tomto obrázku. Z:www.thermokomplet.cz

Výsledky průzkumu: Navštívili jsme kotelnu pod dohledem pana ředitele,zjistili jsme,že u nás na škole máme 3 velké plynové kotle. Teplovodní trubky jsou zaizolované, aby neunikalo teplo zbytečně do prostoru. Všimli jsme si i trubek,které nebyly zaizolovány,ale ty netopili. Některé radiátory jsou zarovnány (za nábytkem atd.), což blokuje pronikání tepla do středu místnosti. Našli jsem i několik zavzdušněných radiátorů. Některé radiátory byly vypnuty, protože v místnosti je dostatek tepla.

Pokračování výsledků průzkumu: Tělocvična je zastaralá a není zateplená,to znamená že tam je velký únik tepla. V tělocvičně je obrovský množství vzduchu,který je potřeba ohřát. Velkým únikům tepla se zabránilo,výměnou oken v šatnách. V následující době (době našeho studia na téhle škole) se chystá rekonstrukce tělocvičny, nejspíše to bude na etapy. Kdyby se škola a tělocvična zateplili, tak by nastaly úspory v řádů sta tisíců korun ročně.

Další pokračování průzkumu: Kontrolovali jsme po škole topení a výsledek zní : Šatny- všechny topí, tělocvična- 3nefungují jinak zbytek v pořádku, záchody 2.stupně (Chlapci)- v pořádku, záchody 2.stupně (dívky) – v pořádku, knihovna- tři topení jsou zarovnaná, zbytek je v pořádku, 7.třída -všechno v pořádku 1. je za nábytkem, učebna hudby –v pořádku, 9.třída-vše v pořádku, Učebna Chemie -vše v pořádku,Školní Jídelna – v pořádku, Školka – v pořádku, Dílny -4 zarovnané, 1topí, 1netopí, Ředitelna- v pořádku, všechny ostatní třídy jsou v pořádku.

Závěr výzkumu: V učebně přírodopisu je momentálně celkem zima, jelikož tam jsou 2 radiátory za nábytkem a jen 2 radiátory topí (nepočítáme za nábytkem) zbytek je zavzdušněn (upozornili jsme pana ředitele a pan školníka), nebo netopí, avšak i zde probíhá rekonstrukce, takže by to mělo být během pár týdnů opraveno.

Náš názor: Myslíme si, že by se ve škole měli přemístit nábytky, které jsou před radiátory a umístit je někam jinam, aby bylo větší teplo. Také bychom byli rádi, kdyby se radiátory přemalovali, jelikož tahle světle-žlutá barva se nám moc nelíbí.

Pracovali Aleš Kadlec Martin Tretter Martin Šrámek Vojta Suchomel Pavel Červinka Milan Matoušek