PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

Řecko – balkánský poloostrov
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Starověká Kréta 6. ročník.
Registrační číslo projektu:
Starověké Řecko I. počátky.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Evropské regiony- Jižní Evropa - Řecko
Starověká Kréta a Mykény
Starověké Řecko.
Starověké Řecko I. počátky.
Předřecké kultury - kultura egejské oblasti
Kréta Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:
Peloponéský poloostrov
Číslo: VY_32_INOVACE_26_10 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Mykénská.
VY_32_INOVACE_Dj.9.18-Mínojská kultura-prezentace
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Egejská kultura Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi egejské kultuře.
Mykény Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.09
Mínojská a Mykénská kultura (počátek 2. tisíciletí – polovina 14
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověké Řecko 6. ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
MINOJSKÁ CIVILIZACE ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Egejská oblast Mykénská kultura
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Název Mykénské Řecko Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Charakteristika starověku
Starověké Řecko.
Starověké Řecko 6. ročník.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
VY_32_INOVACE_2D.6.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ŘECKO Martin VRZALA.
Mykénské období Petr Machala.
Počátek řeckých civilizací.
Dějepis Starověké Řecko 1.
Minojská Kréta Dagmar Zemanová
Starověké Řecko Mykény
Kréta.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY ŘECKÉ DĚJINY. Pojem ANTIKA označuje kulturu starověkého ŘECKA a ŘÍMA rok 0 – zlom letopočtu 14. stol. př.n.l.476 n.l. období rozkvětu mykénské.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Starověk PŘEDMĚT:DROČNÍK:6. NÁZEV MATERIÁLU:Starověké Řecko-
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
MÍNOJSKÁ KULTURA.
EGEJSKÁ OBLAST.
Subtropy Richard Průžek.
Starověké Řecko I. počátky.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Autor: Mgr. Božena Andrašková
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Mykénské období ( st .př.n.l.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-35_Palácové civilizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
STAROVĚKÉ ŘECKO.
EGEJSKÁ OBLAST.
VY_32_INOVACE_218_Mykénská civilizace
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Starověká Kréta.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Transkript prezentace:

PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD STAROVĚKÉ ŘECKO PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD

Přírodní podmínky Egejská oblast mírné zimy s horkými, suchými léty hornatá krajina, řeky nemají mnoho vody

Zemědělství znalost zemědělství z Předního východu pěstování: chov:

Řemeslo a obchod dřevo se využívalo na stavbu lodí prvními specializovanými řemesly v Řecku bylo loďařství a kovářství dováželo se: vyváželo se: nejvíce se prodávalo víno, olivový olej a umělecké předměty

Domácí úkol Co nazýváme Egejskou oblastí? Co je typické pro dnešní řeckou krajinu? K čemu využívali Řekové olivy?

KRÉTA Kréta měla velmi výhodnou polohu ve Středozemním moři – jakou? největší řecký ostrov MINOJSKÉ OBDOBÍ (20. – 14. století př.n.l.) od 2. tisíciletí vznik měst s velkými paláci nejvýznamnější byl: zde vládl král Minos základem paláce byl dvůr obklopený obytnými i úředními místnostmi, dílnami, hospodářskými budovami pověst o labyrintu = bludiště

fresky – nástěnné malby zhotovené ve vlhké omítce palác měl správní a hospodářskou funkci palácové hospodářství zruční řemeslníci – stavby lodí velmi vyspělá civilizace Kréťané měli vlastní písmo Minojská civilizace zaniká: příčinou zániku bylo:

Domácí úkol Co za vybavení nechybělo v minojských palácích? Co bylo zobrazováno na řeckých freskách?

Mykénské období (16. – 12. století př. n. l.) Řekové nebyli původními obyvateli Řecka – přišli sem až kolem roku 2000 př. n. l. Indoevropané paláce na vyvýšených místech – správní f-ce písmo převzaté z: kyklopská zdiva kolem paláců - proč se jim říkalo kyklopské? v palácích nalezeny hrobky králů

nejvýznamnější palác se nacházel v: obrovské majetkové rozdíly mezi obyvatelstvem velmi mnoho malých států, které spolu soupeřily o co? lovci a válečníci dálkový obchod největší územní rozmach mykénské kultury v: vzájemné války vedly k oslabení = ve 12. století př. n. l. území ovládl řecký kmen Dórů

Domácí úkol Kdo to byl Heinrich Schliemann? Proč příchod Řeků do Řecka způsobil kulturní úpadek? Co obsahovaly hrobky řeckých vládců?

Homérské období (12 – 9. století př. n. l.) období nejslavnějších řeckých eposů: autorem těchto eposů je Homér mykénští Řekové vytlačeni na pobřeží Malé Asie úpadek kultury – Dórové na nižší civilizační úrovni než mykénští Řekové oblast osídlená mykénskými Řeky = egejská oblast = výlučně řecká oblast

obchodní vztahy s Předním východem – Řekové od nich převzali písmo, ze kterého se vyvinula řecká abeceda: základem společnosti byly: rozdělení podle majetku – vznik rodové šlechty (aristokracie) v čele každého rodu stál král, jehož trůn byl dědičný král zastával povinnosti: lidová shromáždění otroci

Domácí úkol O čem pojednává pověst o Troji? Co znamená když se řekne: danajský dar, Achillova pata, jablko sváru, sisyfofská práce, Tantalova muka, Prokrustovo lože