Černobyl Jiří Ludačka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Test z radiační ochrany v nukleární medicíně
Advertisements

Sled katastrof v Japonsku.
Přelidnění planety.
Název projektu: Škola a sport
Vývoj vztahu člověka k prostředí
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Jaderná elektrárna Dukovany Dan Havlíček. Historie • Historie elektrárny začíná v roce 1970, kdy Sovětský svaz a Československo podepsaly dohodu o stavbě.
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá jadernou energetikou Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s klady.
Jaderná energie.
Fyzika jinak Aneb Škola hrou
Zpracovaly:Klára Hamplová Barbora Šťastná
Jaderná energie Objevitelé Jaderné elektrárny Jaderné zbraně
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přírodní a civilizační rizika
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dopady jaderné energetiky na životní prostředí
Jaderné elektrárny.
Východní Evropa - státy III2-Z7-III-19
Jaderná elektrárna Černobyl – dopady havárie na ŽP v oblasti
Jaderná energie.
VY_32_INOVACE_ 18 Jaderné katastrofy
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Jaderná energetika včera, dnes a zítra
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Jaderná energie Atomová jádra Jaderné reakce Radioaktivita
Kontaminace (znečištění) vody
Jaderné elektrárny Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Jaderné elektrárny.
Jaderná energie ZŠ Velké Březno.
Jaderná energie Martin Balouch, Adam Vajdík.
Jaderná energie.
ASIE Státy Střední Asie III. III2-Z7-II-07. ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo zeměpisu v 7. ročníku,
HAVÁRIE JADERNÝCH ELEKTRÁREN
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Energetika.
Atomové elektrárny.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jaderná Elektrárna.
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Atomová elektrárna.
Bělorusko Daniel Knápek 8.B
Jaderné Elektrárny.
Černobyl aneb největší tragédie v dějinách jaderné elektrárny
ATOMOVÁ,VODNÍ,VĚTRNÁ, SLUNEČNÍ
Předmět a očekávaný výstup
ČERNOBYL
Temelín.
Katastrofy jaderných elektráren
Elektrárna Dětmarovice Elektrárna Dětmarovice Elektrárna Dětmarovice postavena v r a svým výkonem 800 MW je nejvýkonnější elektrárnou spalující.
její znečištění a důsledky
PŘELIDNĚNÍ ZEMĚ VYPRACOVAL: ŠIMON HARTMANN OBOR: TECHNICKÉ LYCEUMTŘÍDA: 2.L PŘEDMĚT: BIOLOGIEŠKOLNÍ ROK: 2015/16 VYUČUJÍCÍ: MGR. KAŠPAR LUDVÍKDATUM VYPRACOVÁNÍ:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_07_19_Radiace. Radiace Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Předmět: Chemie Očekávaný.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_32_ HAVÁRIE V JADERNÉ ELEKTRÁRNĚ ČERNOBYL.
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Ukrajina Bělorusko Moldavsko
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Černobyl Richard Horký.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA LOUNY, PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_18_TYPY.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Vliv radiace na člověka
Černobyl.
Je bezpečněji v podzemí nebo u Temelína?
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 02.
Přehled živelních pohrom
Ing. Jan Vinklář Státní úřad pro jadernou bezpečnost
Transkript prezentace:

Černobyl Jiří Ludačka

Informace Postavena v Ukrajině (poblíž hranic s Běloruskem) Sestávala ze 4 bloků – v každém byl 1 jaderný reaktor 1 reaktor se stal příčinou největší jadernou katastrofou

Kdy ?? - 26. dubna V roce 1986 v 1:24 hodin ráno Vybouchl 4 blok jaderné elektrárny Nejmasivnější radioaktivní zamoření

Jak vznikla ?? Vznikla experimentem měl ověřit setrvačný doběh turbogenerátoru došlo k vážným chybám a lidským selháním

Rozsah -zamoření zasáhlo značnou část Evropy - Bylo kontaminováno 200 000 kilometrů čtverečních v Evropě -kontaminováno Cesiem

Dopady na životní prostředí zhruba 750 tisíc hektarů půdy a 690 tisíc hektarů lesa bylo vyjmuto z produkce.

Oběti Odhaduje se celkový počet obětí na 4 000 z celkového počtu 600 tisíc lidí,kteří byli nějakým způsobem havárií zasaženi.

Dnes Havarovaný blok byl uzavřen a „zakonzervován“ v mohutném železobetonovém sarkofágu . Jaderná elektrárna Černobyl dnes již není v provozu

Zajmavosti Člověk sledující (klasickou) - televizi 1 hodinu denně „obdrží“ navíc dávku 0,01 mSv ročně. Letadlo- ročně nadzvukovým letadlem na trase Praha – USA dostane navíc dávku 0,38 mSv. Rentgen- Provedení jednoho rentgenového vyšetření znamená dávku 1,5 – 4 mSv. Pracovník- Roční limit pro „pracovníka se zářením“ činí 50 mSv.

Radiace

Obrázky- www.google.cz Text- www.seznam.cz - Černobyl