KOMUNIKAČNÍ MIX.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

PROPAGACE MARKETING.
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Teorie propagace 5 základních forem propagace
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

KOMUNIKAČNÍ MIX

  Pod pojmem komunikační mix rozumíme komunikační politiku – tedy nasazení různých nástrojů, které firmy používají jako nosiče cílených informací na trhu. cílem komunikačního mixu je seznámit nebo uvědomit o novém výrobku nebo službě co největší množství spotřebitelů a následně tak zvýšit prodejnost a míru poskytování, popřípadě ještě upevnit povědomí o značce nebo výrobku či službě.

úlohou komunikační politiky je seznámit „zhýčkaného zákazníka“ s výrobky firmy, jeho značkou... Paří sem: propagace - reklama podpora prodeje osobní prodej práce s veřejností ( Public relations, publicita ) direkt marketing sponzoring

Přehledně lze hlavní části komunikačního mixu uvést v následujících tabulkách: Propagace poznámka CÍL Pasivní ovlivnění potřeb a cílové skupiny zákazníků CÍLOVÁ SKUPINA Přesně definovaná cílová skupina (osob) nebo tržní segment NOSIČ KOMUNIKACE Noviny, časopisy, televize, rozhlas, plakáty, poutače DOBA ÚČINKU Krátkodobá, střednědobá

Podpora prodeje poznámka CÍL Podpora prodejních aktivit vlastních prodejních organizací a obchodu CÍLOVÁ SKUPINA Vlastní prodejní organizace a obchod, spotřebitelé NOSIČ KOMUNIKACE Veletrhy, zkoušení výrobku, časopisy, informační materiály DOBA ÚČINKU Krátkodobá

Osobní prodej poznámka CÍL Získání informací, realizace prodeje CÍLOVÁ SKUPINA Potenciální odběratelé, zákazníci, zájemci NOSIČ KOMUNIKACE Vlastní organizace služeb, obchodní zástupci DOBA ÚČINKU Krátkodobá

Práce s veřejností poznámka CÍL Vytvoření, udržování a rozvoj pozitivního image podniku na veřejnosti CÍLOVÁ SKUPINA Veřejnost nebo část veřejnosti NOSIČ KOMUNIKACE Noviny, časopisy, televize, rozhlas, tiskové konference a další akce DOBA ÚČINKU Dlouhodobá

Postata marketingového komunikačního systému: komunikátor se svými nástroji (reklama, osobní prodej, podpora prodeje, práce s veřejností) přenosový kanál (osobní a neosobní media) komunikant (cílová osoba, skupina) zpráva (obdržené a interpretované zprávy)

Forma komunikace může být: osobní, neosobní, mluvená, obrazová, akustická... Rušivým vlivem je okolí, především konkurent.

Samotná komunikace je formována činiteli: KDO (komunikátor, firma...) CO sděluje(zpráva), JAK (nosič) KOMU (cílová osoba, skupina) S JAKÝM ÚČINKEM (komunikační efekt)

Plánování a kontrola tržní komunikace - dílčí otázky cíle: 1. Čeho má být komunikací dosaženo ? 2. Jak mohou cílové skupiny reagovat ? údaje: 3. Pro koho se sdělení provádí ? 4. Jaké cílové skupiny mají být osloveny ? 5. Jak příjemce zpracovává sdělení ? nástroje: 6. Jak musí být sdělení upraveno ? 7. Která media lze pro přenos zprávy využít ? kontrola: 8. Ovlivnilo sdělení kupní chování příjemce ?

Propagace – Reklama Reklama je marketingový nástroj, který prostřednictvím účelově a cíleně nasazených komunikačních prostředků přiměje cílovou osobu k takovému chování, které naplní cíle podniku. Reklama je jedním z nástrojů, jehož podniky užívají k přesvědčování či ovlivňování potenciálních zákazníků

Cílem reklamy je tedy informování spotřebitelů se záměrem ovlivnit jejich chování. Zvýšení objemu prodeje pak působí na snižování výrobních nákladů na jednotku výrobku. Reklama umožňuje proniknutí nového výrobku na trh, případně provádět marketingové operace a posléze prodej na novém trhu.

Na druhé straně je však reklama nákladnou záležitostí, zejména některé její formy. Z hlediska spotřebitele reklama pro něho zvyšuje průhlednost trhu, zvyšuje jeho možnosti výběru výrobku, který má uspokojit jeho potřeby, snižuje míru nejistoty při kupním rozhodování.

Z hlediska cílů reklamy ji lze rozdělit na: reklamní cíle s funkcí informativní (informování zákazníků o novém výrobku, cenách, slevách apod.) přesvědčovací (dává publicitu určité značce, podněcuje zákazníky k ryché koupi) připomínací (připomíná zákazníkům, kde si určitý výrobek mohou koupit)

Hlavní cíle reklamy tvorba silné značky zvýšení poptávky vytváření pozitivní image zvýšení možností distribuce posílení vlastní finanční pozice motivace vlastních pracovníků

Cíle by měly být stanoveny tak, aby byly měřitelné Cíle by měly být stanoveny tak, aby byly měřitelné. Z tohoto hlediska je dělíme na: cíle ekonomické (zisk, obrat, podíl na trhu - zvýšení z titulu reklamní akce). cíle mimoekonomické: psychologické , počet oslovených osob, počet uskutečněných informací a kontaktů apod.

Plánování reklamy výběr cílové skupiny zákazníků určení reklamní zprávy (tvorba reklamního sdělení) výběr reklamních prostředků a nástrojů (výběr reklamních médií) stanovení časového nasazení reklamy (časový rozvrh reklamy) hodnocení efektivnosti reklamy

Nejdůležitější reklamní média: inzeráty, televizní šoty, rozhlasové vysílání, reklamní filmy, plakáty, prospekty, katalogy, přílohy v novinách a časopisech, reklamní dopisy, reklamní letáky, reklamní dárky, reklamy ve výkladních skříních

Osobní prodej Ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje osobní prodej má ve srovnání s propagací tři charakteristické vlastnosti: Osobní setkání Pěstování vztahu Reakce

Personální řízení osobního prodeje Hlavní fáze procesu osobního prodeje Získání informací o zákazníkovi Navázání osobního kontaktu Předávání informací o výrobku a vytváření jeho image Vyjasnění dotazů a připomínek Vytvoření podmínek pro další kontakt Personální řízení osobního prodeje

Podpora prodeje Reklama předkládala potenciálnímu zákazníkovi podněty ke koupi určitého produktu. Podpopra prodeje má ovlivnit zákazníka o výhodnosti rychlého, eventuelně většímu nákupu, a to u určité firmy. Podpora prodeje je buď orientována krátkodobě, nebo dlouhodoběji s taktickou a strategickou funkcí.

Nejčastěji se sledují tyto konkrétní cíle podpory prodeje: zvýšení prodeje stimulování zákazníka k zakoupení většího množství výrobku stimulování zákazníka k vyzkoušení výrobku stimulování zákazníků formou ceny stimulování ke snížení cykličnosti prodeje stimulování zákazníka k opětovnému nákupu

Podpora prodeje má tři základní formy orientace: na spotřebitele na zprostředkovatele (obchod) na prodejní personál

na spotřebitele poskytuje mu informace a může ho přivést ke koupi výrobku ( kupóny, hry, soutěže, loterie, prémie a dary, vzorky, veletrhy a obchodní výstavy…)

Podpora prodeje orientovaná na obchod (distribuční síť) Je orientovaná na velkoobchod a maloobchod, případně na jiné články v distribuční síti. Hlavním cílem je účinně je stimulovat k větší zainteresovanosti na objemech prodeje, a to nejen z hlediska krátkodobého, ale i dlouhodobého, s cílem zvýšit podíl firmy na trhu.

Podpora prodeje orientovaná na prodejní personál Cílem je motivovat prodejní personál k větší výkonnosti a k vyšší kvalitě práce, tj. v účinnější komunikaci a spolupráci se zákazníky, tak aby se to projevilo v dlouhodobém růstu prodeje. Nejužívanější formou je soutěž, která stimuluje k většímu objemu prodeje, dalším je bonus, což je dodatečné fianční ohodnocení mimořádného výkonu. U větších firem uskutečňuje setkání s prodavači spojené s výměnou zkušeností, poskytováním informací a školením. Poskytování vhodných pracovních pomůcek (manuálů), které usnadní prodejnímu personálu jejich práci a současně přispívají ke zvýšení kvality.

Práce s veřejností Cílem práce s veřejností je vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti a institucí, které mohou ovlivnit dosažení marketingových záměrů. Jedná se především o články v tisku, projevy, semináře, výroční zprávy, charitativní dary, sponzorství, publikace, styky se společností, lobby, identifikační média.

Jde o cílevědomé dlouhodobé úsilí, které se snaží vytvářet a podporovat vzájemné pochopení mezi organizací a veřejností. Rozdílný je i přístup veřejnosti: zatím co reklamu přijímá s vědomím, že je „dílem firmy“, která si ji zaplatila, u PR je informace o firmě přijímána od „třetích“ osob s větší důvěrou.

Přitažlivost vztahů s veřejností vyplývá ze tří význačných vlastností: Vysoká důvěryhodnost: Novinové články a příspěvky připadají čtenářům autentičtější a důvěryhodnější než reklamy. Bez nutnosti být ve střehu: Vztahy s veřejností mohou dosáhnout k mnoha perspektivním zákazníkům, kteří se vyhýbají obchodním agentům a reklamám. Zpráva se dostává ke kupujícímu spíše jako prostá informace, než jako komunikace zaměřená na prodej. Dramatizace: Vztahy s veřejností mají (stejně jako propagace) potenciál pro dramatizaci firem nebo výrobků.

FUNKCE PR OBSAH informační zprostředkování informací o podniku odpovídajícím cílovým skupinám s cílem dosáhnout u nich porozumění pro podnik a jeho záměry a situaci tvorby image utvářet a měnit určitou pozitivní představu veřejnosti o podniku strategická ovlivňování veřejnosti za účelem zlepšení pozzice podnikku na trhu komunikační vytvoření kontaktů mezi podnikem a nadějnými cílovými skuipinami potenčiáolních zákazníků existenční důvěrné seznámení podniku a jeho problémů na veřejnosti

Přímý marketing Výhodou přímého marketingu (direkt marketing) je možnost velmi přesného zacílení, vymezení cílové skupiny, kontrola a měřitelnost akce. Za nevýhodu můžeme považovat menší dosah k široké veřejnosti vzhledem k tomu, že je zaměřen na přesně vymezenou skupinu. Mezi hlavní prostředky přímého marketingu patří prospekty, katalogy, telefonní seznamy, tištěné adresáře, časopisy pro zákazníky apod..

Forma Charakteristika Prodej poštou Je to historiky nejstarší, v současnosti dynamicky se rozvíjející formou přímého marketingu. Na základě zaslané nabídky, která obsahuje všechny informace umožňující kupní rozhodnutí adresáta - potenciálního zákazníka. Vhodný je i katalog zásilkového obchodního domu. Telemarketing Je rozšířen v tržně nejvyspělejších zemích jako další forma přímého marketingu. Předpokládá dokonalou telefonní síť. Telefon umožňuje osobní hlasový kontakt a to má vliv na kupní rozhodování. Výhodou je možnost oboustranné aktivní komunikace. Možno klást otázky a odpovídat na ně, při čemž tato konverzace může výt rychle přizpůsobena chování a zájmu zákazníka. Televize a rozhlas Využívá televizního vysílání pro reklamu výrobků určených především pro nediferencovaný trh (potřeby pro domácnost, videokazety apod.) Výhodou je, že TV ukáže zákazníkům i použití výrobku, což má velký význam pro kupní rozhodování. Pokud jde o rozhlas - prodej nahrávek

Sponzoring Sponzoring je v poslední době stále častěji využíván jako nástroj marketingové a komunikační politiky. Můžeme říci, že tato forma komunikace je založena na principu služby a protislužby. Sponzor dává k dispozici finanční částku nebo věcné prostředky a za to dostává protislužbu, která mu pomůže k dosažení marketingových cílů. Sponzoring se většinou soustřeďuje na sportovní, kulturní a sociální oblast.

Měřit účinnosti sponzoringu není jednoduché. Je možné využít některé dotazovací techniky ve vazbě na image nebo pomocí obsahové analýzy či dalších metod zpracovávat ohlasy tisku. Ale kromě vnějších účinků by organizace neměly podceňovat ani působení dovnitř na vlastní zaměstnance, na které se program sponzoringu může rovněž vztahovat.

Děkuji za pozornost