ITIL Information Technology Infrastructure Library.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Projektové řízení Modul č.1.
Optimalizace řízení informatiky Magistrátu města Brna
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Úvod do řízení IT služeb ITIL a COBIT
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Audit IT procesů ve FNOL
Efektivní informační bezpečnost
3. Životní cyklus a procesy projektu
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
© LogicaCMG All rights reserved Procesní audit je efektivní nástroj k napřímení procesů, optimalizaci organizace a zlepšení využívání jejich zdrojů.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Ekonomika informačních systémů
Aplikace VT v hospodářské praxi řízení podnikového IT/ICT Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
European Computer Driving Licence Informační a poradenské centrum PEF.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Zásady řešení informační bezpečnosti
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
© 2010 IBM Corporation Chytré řešení pro úspory při poskytování veřejných služeb Ivo Kramoliš – ředitel IBM Global Business Services Česká republika 03/12/2010.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
1 Průběh implementace IS Přehled jednotlivých etap.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Verze 3 – základní představení
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
Manažerské informační systémy Informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Vratislav Paulík ředitel projektů
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
6. Koncepce řízení projektů
2. Životní cyklus a procesy projektu
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Helios Orange - Implementace systému
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Peníze do vašeho rozpočtu. ALC, spol. s r.o. ALC se zaměřuje na optimalizaci metodik a vývoj softwarových nástrojů na podporu řízení IT a ostatních interních.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Řízená praxe Asistence oddělení vývoje , Informatické praxe 2011, Jitka Němečková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Systém managementu jakosti
Digitální učební materiál
Procesní řízení (management)
Transkript prezentace:

ITIL Information Technology Infrastructure Library

C O JE TO ITIL? je sada knižních publikací, která obsahuje sbírku nejlepších zkušeností z oboru řízení služeb informačních technologií. vznik ve Velké Británii v letech 1985 až – 2004 byl projekt přepracován na verzi 2 (ITIL V2). v roce 2007 vznik aktuální rozšířené třetí verze (ITIL V3).

ITIL OBSAHUJE / POPISUJE Vydefinování procesů potřebných pro zajištění ITSM. stanovení cílů, vstupů, výstupů a aktivit každého procesu. stanovení rolí a jejich odpovědností. způsob měření kvality poskytovaných IT služeb a účinnosti ITSM procesů (Key Performance Indicators + metriky) vzájemné vazby mezi jednotlivými procesy. postupy auditu a zásady reportingu pro každý proces

ITIL OBSAHUJE / POPISUJE Zásady pro implementaci procesů ITSM: přínosy každého procesu. Critical Success Factors (možné problémy a vhodná protiopatření). náklady na implementaci a následný provoz. zásady pro řízení podpůrné ICT infrastruktury. zásady bezpečnosti ICT infrastruktury.

ITIL NEŘEŠÍ konkrétní podobu organizační struktury. způsob obsazení rolí. podobu a obsah pracovních postupů. projektovou metodiku (pouze dává doporučení).

Z ÁKLADNÍ PUBLIKACE ITIL Service Strategy zaměřuje se na návrh, vývoj a implementaci řízení služby. definuje důvody pro existenci služby. pomáhá organizacím identifikovat jaké služby poskytnout a komu.

Z ÁKLADNÍ PUBLIKACE ITIL Service Design tvorba a zrealizování návrhu. obsahuje i procesy změny a průběžného zlepšování stávajících služeb. zákazník definuje své požadavky

Z ÁKLADNÍ PUBLIKACE ITIL Service Transition testování a nasazení nové nebo změněné služby do provozu. zákazník se účastní akceptačních testů, zaškolení, pilotního provozu atd.

Z ÁKLADNÍ PUBLIKACE ITIL Service Operation rady k dosažení efektivity a účinnosti v dodávce služeb a jejich podpoře tak, aby byla vyprodukována hodnota jak pro zákazníka tak pro poskytovatele služby. zahrnuje naplňování uživatelských požadavků, řešení poruch služeb, napravování problémů, a stejně tak plnění běžných funkčních úkolů.

Z ÁKLADNÍ PUBLIKACE ITIL Continual Service Improvement vytváření a udržování hodnot zákazníků. zajišťuje neustále se zvyšující kvalitu služeb a efektivitu jejich provozu. soustavně se stará o zlepšování účinnosti a efektivity nákladů. nepřetržité IT služby k měnícím se business potřebám skrz identifikování a implementování zlepšení. proces používá metody z řízení kvality, aby bylo možné poučit se z minulých úspěchů a neúspěchů.

PŘÍNOSY POUŽITÍ ITIL zvýšená spokojenost uživatelů a zákazníků se službami IT. zlepšená dostupnost služeb, což přímo vede ke zvýšeným ziskům a obratu businessu. finanční úspory plynoucí ze snížení opakovaných prací, ztraceného času, zlepšené správy a využití zdrojů. zkrácení času pro uvedení nových produktů a služeb na trh. zlepšení podkladů pro rozhodování a optimalizace rizik.