Téma:Předpřítomný čas – vyjádření délky trvání Vypracovala: Mgr. Blanka Ročkárová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

PRESENT PERFECT SIMPLE
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Výrazy s present perfect VY_22_INOVACE_24 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Since, for – Present Perfect VY_22_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Present Perfect Continuous Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PRESENT PERFECT Vypracovala: Hana Kosejková EU-OP VK-III/2ICT DUM 197 VY_32_INOVACE_ICT 197.
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Life´s what you make it! Lekce 11 Present Perfect Continuous Tense review Birth, marriage, and death Good news, bad news.
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Perfect Simple VY_22_INOVACE_03 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Téma:Předpřítomný čas – cvičení
Past simple and Present Perfect in Contrast
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba For, since VY_22_INOVACE_16 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Předpřítomný čas - 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Sport Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
ANOTACE: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznamují se zde se slovesem „mít“ v minulém čase minulý čas slovesa mít v otázce + procvičení si.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_Sei_III_11 Present perfect Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Označení DUM 13 _ 20 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Budoucí časy Future tenses. Přítomný čas průběhový – pro vyjádření děje, který je naplánovaný Tomorrow I´m going to Grandma. Next week I´m planning to.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
VY_22_INOVACE_45.AJ.8 ČASOVÉ PŘEDLOŽKY (Time prepositions) Ročník:8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický.
Trpný rod (The passive) Angličtina neskloňuje a nečasuje, podle koncovek tedy nepoznáme, zda se jedná o podmět, či předmět věty. Poznáme to podle slovosledu:
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
GE - Vyšší kvalita výuky
Anglický jazyk – cvičení na podporu konverzace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Předpřítomný čas průběhový
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Anglický jazyk – cvičení na podporu konverzace
Translation NHUI 01/03 Teresa nežije v Africe dlouho. Teresa hasn‘t been living in Africa long. Tereza už dlouho neviděla svoje rodiče. Teresa hasn‘t.
Time prepositions Anotace: Materiál je určen pro žáky
Translation 03/05 Steve Wynn už dlouho neprodal žádný obraz. Steve Wynn hasn‘t sold a picture for a long time. On nesbírá obrazy dlouho. He hasn‘t been.
PRESENT PERFECT TENSE Předpřítomný čas
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PRESENT PERFECT (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS)
Předpřítomný čas Present perfect tense
Present Perfect VY_22_INOVACE_01_35
Transaltion 03/01 Vincent už dlouho nemaloval květiny. Vincent hasn‘t painted flowers for a long time. Vincent nežije v Arles dlouho. Vincent hasn‘t.
Transkript prezentace:

Téma:Předpřítomný čas – vyjádření délky trvání Vypracovala: Mgr. Blanka Ročkárová

Časové určení popisuje, jak dlouho již stav nebo děj trvá: a) označení délky časového úseku – s předložkou for b) označení počátku časového úseku – s předložkou since (od) Příklady časových určení: for two hours since Tuesday for several years since two o’clock for a long time since 1997 for ages since Dec.

Překladové cvičení Pan Novák vyučuje angličtinu už dva roky. To říkám už dlouho! Tania hledá novou práci už čtyři měsíce. Sousedi se hádají už skoro půl hodiny. Tony a Brenda plánují stěhování už několik dní. Ale ty už sedíš u té televize hodiny!

Key Mr Novák has been teaching English for two years. I have been saying that for ages! Tania has been looking for a new job for four months. The neighbours have been arguing for nearly half an hour. Tony and Brenda have been planning to move for several days. But you have been sitting in front of that television for hours!

Překladové cvičení Harold miluje umění od své první návštěvy galerie. Vím o tom od pondělního odpoledne. Bydlíme tu od čtrnáctého března. Má ho ráda už od jejich prvního setkání. Od té dovolené se cítí mnohem lépe. Ten klíč hledám už od snídaně.

Key Harold has loved art since his first visit to a gallery. I’ve known about it since Monday afternoon. We’ve been living here since the fourteenth of March. She’s liked him since their first meeting. She’s felt much better since the holiday. I’ve been looking for the key since breakfast.

Použité zdroje a literatura Gráf, T., Peters, S. Time To Talk vydání, Praha: Polyglot, spol. s r.o ISBN