Kontaminace (znečištění) vody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znečišťování oceánů a nadměrný rybolov
Advertisements

NEROVNOMĚRNOST ŽIVOTA NA ZEMI
 HYDROSFÉRA  created by: Wolf & Pipes ®.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Znečištění moří, nadměrný rybolov
VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
Autor: Andrea Bartoníková
VODA.
Reporting udržitelného rozvoje - nový pohled na těžební činnost.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Základní vzdělání - 2. stupeň
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Přirozené nádrže Umělé nádrže Podzemní vody Minerální vody Řeky
Integrovaná střední škola, Slaný
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Ekologické problémy Společenské problémy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Ekologické problémy Společenské problémy
Voda a vzduch = základ života
Voda Co o ní víme?.
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ekologie a životní prostředí- Ochrana sladkých vod
Hydrosféra Filip Bordovský.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Ohrožování základních složek biosféry
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Zatápění zbytkové jámy Chabařovice – vývoj mělkého jezera v podmínkách uhelné pánve Ladislav Havel, Petr Vlasák Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.Masaryka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KONTROLNÍ PRÁCE.
Název Kryosféra a hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
VODA.
Znečistěný vzduch, půda a voda
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
OCEÁNY.
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana vod – voda jako zdroj Voda jako zdroj.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
Znečištění hydrosféry Lukáš Tureček,Lucie Tomečková A.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Transkript prezentace:

Kontaminace (znečištění) vody Kontaminace (znečištění) vody je jeden z největších problémů současného světa; výrazně totiž omezuje přístup určité části lidské populace k pitné vodě. Znečištěním vodních toků a nádrží se zhoršuje kvalita vodních ekosystémů i ekosystémů v jejich okolí. Znečištění vody lze v některých případech omezit metodami čištění odpadních vod. Do oceánu je vypuštěno ročně okolo… 2,6 mil.kg arzenu… 2,5 mil.kg zinku… 81 tisíc kg rtuti… 3,7 tisíc kg olova…

Rozdělení podle specifického zdroje Znečištění vody je velký celosvětový problém. Je hlavní příčinou úmrtí a onemocnění. Více než 14.000 lidí denně zemře v důsledku znečištění vody. Kromě toho, že existují akutní problémy se znečištěním vody v rozvojových zemí, se i vyspělé země i potýkají se stejnými problémy. Rozdělení podle specifického zdroje zemědělství doprava těžba průmyslová výroba a skladování služby přirozené zdroje

Znečištění moří a oceánů Příčina: těžba ropy, lodní doprava, průmyslové odpadky Řeky přinášejí: sloučeniny těž. kovů, toxické a radioaktivní látky, kaly, saponáty, pesticidy Na dně moří se ukládají toxické a radioaktivní látky Tenká vrstva ropných látek zvýšeně odráží slun. záření → snížená produkce kyslíku rostlinami Nejsilnější projevy v uzavřených mořích Dochází k okyselení a eutrofizaci jezer

Znečištění moří= velká hrozba pro koloběh kyslíku a CO2 Následek: velká ekologická katastrofa klesá produkce biomasy

Vývoj spotřeby minerálních hnojiv v České republice nastiňuje následující tabulka (kg.ha-1): Rok N P2O5 K2O Celkem 1989 103,2 67,1 59,7 230,0 1990 86,3 52,5 47,2 186,0 1991 50,0 8,0 7,0 65,0 1992 50,0 8,0 7,0 65,0 1993 40,0 13,0 10,5 63,5 1994 57,6 10,3 13,0 80,9 1995 55,6 14,6 12,7 82,9 1996 61,3 11,8 8,0 81,1 1997 55,1 11,7 10,1 76,9 1998 53,3 12,6 7,3 73,2 1999 51,1 8,6 5,9 65,6 2000 58,9 10,8 6,2 75,9 2001 72,6 12,3 7,3 92,2 2002 72,3 12,3 7,7 92,2 2003 60,6 11,7 7,3 79,7 2004 75,8 13,7 9,9 99,4

Vývoj spotřeby pesticidů v ČR ukazuje následující obrázek Vývoj spotřeby pesticidů v ČR ukazuje následující obrázek. Z něj je zřejmé snížení používaných dávek těchto látek (v kg.ha-1) v uplynulé dekádě, na druhé straně se mění i sortiment a účinnost jednotlivých přípravků na ochranu rostlin.

Zlepšení kvality vody znázorňují následující mapky

OCHRANA HYDROSFÉRY JE ŽIVOTNĚ DŮLEŽITÁ PRO ŽIVOT NA PLANETĚ !!!