Rozšiřování a krácení zlomků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZORUJ: = = =
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Dělitelnost přirozených čísel
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Znalostio zlomcích.
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Zlomky Smíšená čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
AUTOR: Martina Dostálová
ZLOMKY - ÚVOD.
9.
* Postupný poměr Matematika – 7. ročník *
Dělení zlomků.
2.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Zlomky - krácení zlomků
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Společný dělitel čísel (SD)
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
10.
17.
Opakování z 8.ročníku Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh Dělitelnost přirozených čísel.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr v základním tvaru.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
IV. Násobení lomených výrazů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zlomky Dělení zlomků..
Dělitelnost přirozených čísel
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Zlomky Čísla smíšená..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zlomky Čísla smíšená..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

Rozšiřování a krácení zlomků Mgr.Ladislava Paterová

Rozšiřování zlomků Některé zlomky se mohou zapsat různě, ale vyjadřují stejnou část celku.

Zlomek rozšiřujeme tak, že čitatele i jmenovatele vynásobíme stejným přirozeným číslem. Rozšiřujeme zlomek dvěma: třemi: čtyřmi:

rozšiř dané zlomky dvěma třemi čtyřmi pěti šesti sedmi osmi

Doplň čitatele nebo jmenovatele:

Zlomky se krátí tak, že čitatele i jmenovatele dělíme stejným přirozeným číslem různým od nuly. Krátíme zlomek deseti: dvaceti: čtyřmi:

krať zlomky pěti čtyřmi devíti

Zlomek v základním tvaru Zlomek nazýváme zlomek v základním tvaru když jeho čitatel i jmenovatel jsou nesoudělná čísla. Nesoudělná čísla jsou taková přirozená čísla, jejichž největší společný dělitel je 1.

Cvičení: Podtrhni zlomky, které jsou v základním tvaru: Převeď zlomky na základní tvar: