ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití poměru (graficky)
Advertisements

Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku)
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Násobení zlomků..
Lomené algebraické výrazy
Rozcvička Urči typ funkce:
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Lomené algebraické výrazy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Lomené algebraické výrazy
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky a desetinná čísla.
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Zlomky a desetinná čísla.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY - ÚVOD.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
FAKTORIÁL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMKY Pojem zlomků.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Převody jednotek času – 2. část
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ZLOMKY Dělíme celek na stejně velké části devítina Obrázek rozstřižen na devět stejně velkých dílů devítina vlastní obrázek autora prezentace, vytvořen v GIMPu Počet dílů, na které je celek rozdělen, určuje jméno zlomku. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rozdělit na čtvrtiny znamená jakkoliv rozdělit na čtyři stejné díly. ZLOMKY Na kolik dílů je rozdělen obrázek papouška? čtvrtiny čtvrtiny zdroj obrázku: http://pdphoto.org/PictureDetail.php?mat=&pg=5470 Rozdělit na čtvrtiny znamená jakkoliv rozdělit na čtyři stejné díly. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ZLOMKY ČITATEL JMENOVATEL Zlomek vyjadřuje část celku ZLOMKOVÁ ČÁRA Obrázek: vlastní kresba JMENOVATEL Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ZLOMKY NA ČÍSELNÉ OSE Každou jednotku rozdělíme na počet dílků podle jmenovatele 1 2 Obrázek: vlastní kresba Čitatel určuje počet vybraných dílků Kde na ose leží zlomky Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKŮ Hodnota zlomku se nemění! Rozšířit zlomek číslem různým od nuly znamená vynásobit čitatele i jmenovatele daným číslem. Zlomek rozšiř číslem 2 Obrázek: vlastní kresba Hodnota zlomku se nemění! Pouze jsme každý díl rozdělili na 2. Jak je to s rozšířením zlomku číslem 1? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKŮ Rozšiřování číslem 2 (dělení archu papíru) Obrázek: vlastní kresba Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKŮ Rozšiř zlomky číslem 4 Obrázek: vlastní kresba Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Počítej u tabule Rozšiř zlomky číslem 3 Rozšiř zlomky číslem 5 Obrázek: vlastní kresba Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

KRÁCENÍ ZLOMKŮ Ze 16 dětí ve třídě vybereme 6. Jak zapíšeme zlomkem vybranou část třídy? Kolik dvojic vznikne ze 6 vybraných dětí? 3 Jakým zlomkem můžeme zapsat 3 vybrané dvojice žáků třídy? Vlastní kresby Můžeme ze všech 16 dětí ve třídě utvořit dvojice? 8 Kolik jich bude?

KRÁCENÍ ZLOMKŮ 16 Uměli byste ze dětí ve třídě vytvořit čtveřice? Kolik jich bude? 4 1 = 4 Vlastní kresby Jak zapíšeme zlomkem 1 vybranou čtveřici (4 děti ze třídy)? Zkrácený zlomek

KRÁCENÍ ZLOMKŮ Krátit zlomek číslem různým od nuly znamená dělit čitatele i jmenovatele daným číslem. Zlomek zkrať číslem 2 Obrázek: vlastní kresba Hodnota zlomku se nemění! Jak je to s krácením zlomku číslem 1? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

KRÁCENÍ ZLOMKŮ Zkrať zlomky číslem 4 Obrázek: vlastní kresba Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Počítej u tabule Zkrať zlomky číslem 3 Zkrať zlomky číslem 5 Obrázek: vlastní kresba Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Zdroj obrázků: Papoušek - http://pdphoto.org/PictureDetail.php?mat=&pg=5470 Ostatní - vlastní kresby