5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
7.
Lineární rovnice Kvadratické rovnice Soustavy rovnic
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Sčítání lomených výrazů – 3
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky Porovnávání zlomků.
DĚLENÍ CELKU ZLOMEK.
Zlomky Smíšená čísla.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Neurčitý integrál. Příklad. Na ploše 10 m x 10 m se vysazuje stejný typ rostlin ve 2 barvách. Obě barvy jsou odděleny křivkou y = x ( 1 – 0.1x ). Kolik.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Porovnávání desetinných čísel
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
5.
2.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Desetinná čísla – dělení
tj.: odstranění odmocniny ze jmenovatele zlomku
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
MATEMATIKA Zlomky úpravy a porovnávání zlomků. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Lomené algebraické výrazy
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zlomky Sčítání zlomků..
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Nerovnice v podílovém tvaru
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Lomené algebraické výrazy
Nerovnice v podílovém tvaru
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

5

Porovnej zlomky: POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Zlomky můžeme porovnávat jen tehdy, mají-li společného jmenovatele, potom porovnáme jejich čitatele. Mají-li zlomky různé jmenovatele, musíme je nejdřív převést na společného jmenovatele. Porovnej zlomky: Zlomky mají stejné jmenovatele, porovnáme jejich čitatele: protože 2 < 4, platí

Porovnej zlomky: Zlomky nemají stejné jmenovatele, proto nejdřív rozšíříme oba zlomky tak, aby měly společného jmenovatele: násobek 4 a 5 je 20 společný jmenovatel bude 20 rozšíříme 5 rozšíříme 4 teď stačí jen porovnat čitatele obou zlomků: 15 > 8, proto

Je-i čitatel zlomku větší než jmenovatel, je zlomek větší než 1. Je-li čitatel zlomku menší než jmenovatel, je zlomek menší než 1. Jestliže porovnáváme zlomky a jeden zlomek má větší čitatel než jmenovatel a druhý zlomek má menší čitatel než jmenovatel, nemusíme je převádět na společného jmenovatele , ale podle poučky nahoře je můžeme rovnou porovnat:

Porovnej zlomky: Porovnáváme-li zlomky, které mají stejné čitatele, větší je ten, který má menšího jmenovatele (celek dělíme na méně částí, proto jedna část zabírá větší plochu)!