Psychomotorický vývoj dítěte do jednoho roku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK PODPOŘIT SPRÁVNÝ VÝVOJ NOVOROZENCE A DÍTĚTE - PŘÍPADNÁ TERAPIE VOJTOVOU METODOU (Mgr. Janetzky Vanda)
Advertisements

Správné držení těla.
Normální psychomotorický vývoj dítěte do 1. roku života
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
8. měsíc V poloze na zádech je během dne již zcela minimálně, většinou pouze ve spánku. Ze zad se okamžitě přetáčí na břicho, kde se plazí,umí se dostat.
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
KOSTERNÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Psychomotorický vývoj kojence
KLASIFIKACE DRŽENÍ TĚLA
Fetální období.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Ideálního držení těla nohy jsou volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu byla.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Stadia lidského života
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Vřetenní kost (radius)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
POHYBOVÝ SYSTÉM SCHÉMATA, OBRÁZKY.
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE KOJENECKÉ OBDOBÍ
Riskuj – hra pro chytré hlavičky
Původ a vývoj člověka II Autor: Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Opěrná (kosterní) soustava
21.1 Malá násobilka - dělení
O B L I Č E J O B L I Č E J HLAVA TRUP DOLNÍ KONČETINA PAŽE NOHA HORNÍ KONČETINA KRK.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Kostra
Výchovné zaměstnání v období kojeneckém
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Název Prenatální vývoj člověka
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychomotorický vývoj a jeho poruchy Kurz Pediatrie
Rozmnožovací soustava 5. ročník
ONTOGENEZE LIDSKÉ MOTORIKY V 1. ROCE ŽIVOTA
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
Jaký je naše tělo Kontrola
Testování silových schopností © Tom Vespa.
Která čísla označují správné držení těla?
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Prvouka Člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Motorika Pohybový vývoj a diagnostika. Motorika  Je souhrnné označení pro pohyb  Je ukazatelem psychomotorického vývoje dítěte  Je oblastí diagnostiky.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Správné držení těla obr.1. Při tomto postoji jsou nohy volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
Hlavní části těla: hlava krk trup horní končetiny dolní končetiny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kojenecké období (do jednoho roku života)
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Prvouka – části lidského těla a kostra
Transkript prezentace:

Psychomotorický vývoj dítěte do jednoho roku

Růst a vývoj dítěte v prvním roce Rychlé růstové změny (váha, výška) Mění se poměr velikosti hlavy, trupu a končetin Pokračuje osifikace kostry Nutná kontrola vývoje jádra kyčelního kloubu Postupné dvojesovité zakřivení páteře

1. měsíc Reflexní pohyby V poloze na zádech – hlava na stranu Držení ručiček v pěstích Neudrží hlavičku

2. měsíc Sleduje očima V poloze na břiše zvedá hlavičku Při pohlazení a laskavém oslovení se začíná usmívat

3. měsíc Sleduje očima i hlavou Reaguje na zvuk Brouká si Poznává matku a reaguje úsměvem Uvolňuje pěstičky V poloze na břiše zvedá hlavu a horní část trupu Sleduje okolí

4. měsíc V poloze na zádech hlavička ve středním postavení Obrací se za zvukem Hraje si s rukama Udrží předmět

5. měsíc Sahá po hračkách a dává si je od úst V poloze na břiše vzpírá na pažích, zvedá hlavu i horní polovinu těla

6. měsíc Nachází zdroj zvuku očima Přitahuje se do sedu Převrací se na břicho Podpíráno v podpaží udrží hmotnost svého těla Začíná poznávat blízké osoby, cizích se bojí

7. měsíc Hraje si s nohama Vyslovuje slabiky Na břichu dělá „letadlo“ Drženo za ruce udrží hmotnost svého těla V postýlce se zvedá Sedá a má uvolněné ruce pro hraní

8. měsíc Opakuje slabiky Samo se posadí Tluče kostkami o sebe Otáčí se na zavolání Jí rohlík Plazí se Udrží se v „trakaři“ Postaví se v ohrádce – drží se Samo navazuje kontakt

9. měsíc Zdvojuje slabiky Dovede uchopit malý předmět mezi palec a ukazovák (sebere knoflík) Leze po rukou a po kolenou Staví se u nábytku

10. měsíc Na výzvu dělá „paci – paci“ Předá předmět z ruky do ruky Chodí kolem nábytku a drží se oběma rukama Rozumí zákazu „ne!“

11. měsíc Používá jedno smysluplné slovo Shazuje hračky Staví správně hrneček na podložku Podá nebo ukáže známé předměty Vyleze na plochu o výšce 20 cm (schod) Chodí kolem nábytku a drží se jednou rukou Kouše tuhou stravu Umí pít z hrnečku

12. měsíc Užívá více smysluplných slov Uchopí drobný předmět do dvou prstů (drobeček) Staví se bez držení Rozumí slovům vyjadřujícím činnost

Zdroje: Novorozenec, mimino-4697ad6895948.jpg, 17. 1. 2012, 11.01.,http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/narodil-se-zpity-namol_16067.html 2. měsíc, bb09bbccee_44358540_o2.jpg, 17. 1. 2012, 11.03, http://alenkasuchankova.blog.cz/galerie/honzikuv-1-rok-zivota/2-mesic/obrazek/44358540 3. měsíc, na brise.jpg, 17. 1. 2012, 11.05, http://www.mamaaja.cz/mamaajaUserFilesCZ/Image/na_brise.jpg 5. měsíc, 1302695728deti_DSCN9074_nahled1302694730.jpg, 17. 1. 2012, 11.06, http://www.naseporodnice.cz/img_fotky/deti/1302695728deti_DSCN9074_nahled1302694730.jpg „letadlo“, letadlo_-_danka7.jpg, 17. 1. 2012. 11.09, http://babyonline.data.quonia.cz/Image/akcni_svet_deti/Hry_s_bol/letadlo_-_danka7.jpg Dítě v ohrádce, untitled.jpg, 17. 1. 2012, 11, 11, ttp://www.vitalia.cz/clanky/detske-ohradky-ano-nebo-ne/ První krůčky, prvni-krucek.jpg, 17. 1. 2012, 11.18, http://www.bonella.cz/vzdelani-ditete/prvni-krucky-vaseho-ditete.html Text: Marádová, E., Kubrichtová, L.: Rodinná výchova, péče o dítě. Fortuna, Praha 1997.