Vybrané aspekty zvyšování kvality IS cestovního ruchu v regionech, městech a obcích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Regionální rozvojová agentura Egrensis „Partnerství pro budoucnost“ Karlovy Vary konference 14. – 15. června 2005.
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Celostátní síť pro venkov
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.

Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
Cíle práce Lokalizace Postup práce Výsledky  Data  Mapový server  Webový server  Databáze Závěr.
Podpora přípravy projektů NNO pro příští programovací období 2007 – 13 Chceme zpracovat takové projekty NNO, jejichž cíle jsou společné více organizacím.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Internet a cestovní ruch
PROJEKTY A AKTIVITY MAS ZPRAVODAJ Připravujeme pravidelné vydávání Zpravodaje Zpravodaj bude informačním materiálem o činnosti organizace, o inspirativních.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Analýza potenciálu cestovního ruchu v turistické lokalitě Hranicko
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Prezentace Internetový portál Plzeňského kraje jako komunikační nástroj Plzeňský kraj Odbor informatiky Ing. Jaroslav Antoš, Ph.D.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Informační kulturní portál
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Webová propagační část RTIS - inspirativní průvodce.
Informační vvzdělávání v knihovnách Lída Švíková.
Metropolitní a regionální sítě Nejen infrastruktura, ale i obsah.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
nová on-line prezentace muzejních a galerijních sbírek Mgr. Jakub Hauser, Národní muzeum.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovační potenciál ČR Technologický profil ČR Cena Inovace roku 2011 Pavel Švejda Seminář Inovace a technologie v rozvoji.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Interaktivní mapy. Mapa a Internet Mapy jsou významným zdrojem informací, skrze které lidé vyjadřují své dojmy o místech. Každá mapa je pohledem na.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
Celostátní turistický informační systém Josef Zelenka Úvod Veřejná soutěž na CTIS v ČR Závěry.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
 Hrady, zámky, zříceniny ▪ Spolupráce s NPÚ – francouzský rok kultury  Technické památky ▪ Zejména Ještěd – 40 let od otevření ▪ Spolupráce – Hotel.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Kategorizace organizací destinačního managementu
Značka „Českosaské Švýcarsko
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
5. SEMINÁŘ SLM ČR Algesia o.s. Michala Filipová Hodonín,
Transkript prezentace:

Vybrané aspekty zvyšování kvality IS cestovního ruchu v regionech, městech a obcích

Pojetí IS pro turismus komplex různých místních i globálních řízených zdrojů informací, určených pro zájmové skupiny (návštěvníci, destinační management, místní správa a samospráva atd.) typické je propojování informačních systémů, rostoucí trend internet lze chápat jako integrující IS; na internet je často zužováno pojetí IS pro CR do budoucna poroste význam LBS (lokálně- kontextových služeb) a nových médií (digitální televize)

Český webovský prostor cestovního ruchu řada kvalitních celostátních IS (ubytování, památky) velké množství různě kvalitních zdrojů obcí, regionů, atraktivit mnoho slabých míst

Typická slabá místa českých webovských IS cestovního ruchu Chybějící nebo nedostatečně propracované cizojazyčné verze Chybějící rozdělení verzí v různých jazycích podle URL Chybějící rozdělení podle typů návštěvníků Statičnost stránek Příliš velký důraz na historizující informace Malé využívání grafických a audio prvků Podceňování navigačních prvků a orientace ve vztahu ke známým objektům

Typická slabá místa českých webovských IS cestovního ruchu Malá vzájemná propojenost stránek – v textu i v tematicky tříděných „odkazovnících“ Neexistence důsledně integrujícího celostátního projektu Téměř absence kvalitních mapových podkladů Nevyužívání tematických map Nedostatek komunikace s návštěvníkem, s tím souvisí také převažující popisnost stránek Nedostatečná grafická úroveň, nevyhovující design

Typická slabá místa českých webovských IS cestovního ruchu Nedostatečné zaměření na různé segmenty návštěvníků (např. jsou velmi málo nabízeny tematické produkty) Malé využívání celostátních či regionálních a místních databází služeb Výskyt reklam, graficky i obsahově necitlivě volených a začleněných Neexistence portálu, který by kvalitně propojoval a třídil množství existujících zdrojů Obecně jsou municipální WWW stránky méně flexibilní

Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty projektový přístup propojování - vyhledání partnerů a kvalitních projektů místní, regionální a nadregionální spolupráce a partnerství (TIC, atraktivity, podnikatelé a místní správa a samospráva na principu PPP) kontinuální rozvoj IS (respektování již v koncepci – např. objektový přístup, několik vrstev IS, autentizace, způsob aktualizace)

Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty vyjasnit, komu je prezentace určena (tematické a jazykové rozdělení stránek, technologické propojení - WAP) vytvoření koncepce prezentace i v návaznosti na další součásti místního či regionálního IS, včetně zapojení všech zájmových skupin do procesu vzniku a provozu WWW stránek analýza odezvy uživatelů aplikace

Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty Konstituování DM Zavedení pravidelné aktualizace WWW stránek (aktivní stránky, autentizace přístupu a dálková správa, sledování data aktualizace atd.) Diskuse navržených doporučení pro obsah a funkci WWW stránek, jejich doplnění včetně tematického rozšíření, modifikace a oficiální zveřejněnínavržených doporučení pro obsah a funkci WWW stránek Pokračující grantová podpora pro výrazné změny při zvyšování kvality WWW prezentací

Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty Soutěž o nejlepší WWW stránky s tematikou CR, rozlišené podle několika kategorií stránek, s jasnými a zřetelně publikovanými kritérii pro hodnocení, s odpovídající publicitou v tištěných i elektronických médiích, v televizi a rozhlase Vzájemná inspirace tvůrců WWW stránek a výměna zkušenosti mezi nimi (konference, semináře, články, diskusní skupiny aj.) Podpora vzniku kvalitních portálů, resp. větší využívání odkazů na kvalitní WWW stránky Soustavné publikování pozitivních příkladů Zavedení poradenství a metodické podpory pro tvůrce WWW na úrovni regionální či celostátní

Herbář inspirace

Co je inspirující Způsob a roviny vytváření vztahu k sídelnímu místu a regionu – kronika, pověsti, drobné památky, paměť krajiny, knihovna publikací o místě Fotogalerie s historizující reminiscencí Fotogalerie s uměleckými fotografiemi Interaktivní (senzitivní) mapy s propojením dalších tematických informací Integrování moderních technologií do celků – vytváření virtuálních prohlídek či alespoň jednotlivých virtuálních prezentací Propojování s dalšími zdroji

Využívání rolí (profilů). Stránky Brna, informace pro CR.

Propojení města a regionu. Stránky Brna.

Využití metainformací. CzeCOT, část turistika.

Využití odkazů na vhodně navržený projekt. Databanka akcí, vkládání akcí uživateli, nastavování designu a filtru.

Využití odkazů na stránky atraktivit. Virtuální prohlídka ZOO ve Dvoře Králové n. Labem.

Využití odkazů na celostátní projekt. České hory (aktuální informace- sníh, webkamery).

Atraktivity – Křivoklát, fotogalerie s panoramatickými fotografiemi.

Atraktivity – Křivoklát, kontaktní údaje.

Atraktivity – Křivoklát, spojení s využitím celostátních IS o spojení.

Atraktivity – Křivoklát, propojení s okolím.

Český Krumlov – aktuality, návštěvníci nebo místní?

Český Krumlov – kam až se větví „nekonečný“ textový strom?

Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa zámeckého divadla.

Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa zámku, propojení s panoramatickými snímky.

Český Krumlov – komu informace, komu?

Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa historického centra.

Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa okolí města (mikroregionu).

Český Krumlov – využití hypertextových odkazů na objekty, terminologii.

Český Krumlov – okolí, panoramatické fotografie.

Lužické hory (soukromé stránky) – drobné památky v krajině.

Lužické hory (soukromé stránky) – knihovnička.

Asociace muzeí a galerií ČR – standardizované základní informace.

Nové Město n. Metují – část pro CR, nedůsledně oddělená (URL).

Využití odkazů na vhodně navržený projekt. Památky ČR

Využití odkazů na vhodně navržený projekt. Ubytovací, stravovací, kongresové a lázeňské kapacity, TravelGuide.

Využití odkazů na osobní stránky. Český ráj.

Metainformační server tour-explorer.uhk.cz.

Kvalita WWW v CR Sledování návštěvnosti a aktivit návštěvníků se zpětnou vazbou na obsah, podobu (strukturu) stránek a marketing Využívání rolí (typicky rezident, návštěvník, investor, zástupce DM) Vytváření komplexního, horizontálně i vertikálně a na časové ose propojeného obrazu regionu či sídelního útvaru (historicko-geografické reminiscence, hledání souvislostí, propojování s dalšími sídly či regiony atd.) Propojení s celostátními IS – tematicky zaměřenými (databáze služeb, atraktivit, tematických produktů – např. naučných stezek, cyklostezek) a všeobecnými

Kvalita WWW v CR Komunikace s návštěvníky WWW stránek různými prostředky – návštěvnické knihy, formuláře pro odezvu na kvalitu stránek či návštěvu místa, regionu, personální sdělení zástupců tvůrců stránek směřující k návštěvníkům, možnost zveřejnění fotografií zhotovených návštěvníky atd. Vyvážené a v souladu s koncepcí a designem WWW stránek (ne samoúčelné) využívání zajímavých prvků (fotogalerie, videogalerie, audio, senzitivní mapy aj.) Prezentace propojených celků, ne pouze jednotlivostí Využívání přístupů mentálních map