Interní trénink Coca-Cola HBC
Coca-Cola HBC Česká Republika Proč jsme tady? představit vzdělávací systém v CCHBC ukázat příklad interního tréninkového procesu v prodejním oddělení představit interní koučink
Coca-Cola HBC Jací jsme?
Coca-Cola Beverages Česká Republika Coca-Cola HBC Coca-Cola Beverages Česká Republika 26 zemí
založena 1. září 1991 jako součást Coca-Cola Amatil Europe Holdings dnes, součást skupiny CCHBC jako Coca-Cola Beverages ČR Partner Coca-Cola ČR (The Coca-Cola Company)
1 výrobní závod Praha – Kyje 9 prodejních a distribučních center 1.100+ zaměstnanců 40.000+ zákazníků (prodejců) více než 150 výrobků na českém trhu
Integrace 2005 využití synergií obou operací (hlavně supply chain, lidské zdroje, finance) následuje podobné příklady v rámci CCHBC (např. pobaltské státy či Severní Irsko/Irská republika) lepší služby zákazníkům a spotřebitelům, úspora nákladů
Trh v ČR - nápojové zvyky # 1 ve světě v konzumaci piva # 5 v konzumaci vody v Evropě Voda ČR= Polsko+Maďarsko
Vedoucí firma na trhu v HoReCa segmentu V české republice jsme vedoucí firma na trhu nápojů v horeca segmentu. Asi si dokážete představit, kdo jsou další hráči na trhu… A nyní se pojďme podívat na to, co například děláme pro to, abychom tuto pozici nejen udrželi, ale i posilovali, pojďme se podívat na vzdělávací proces v CCHBC ČR:
Vzdělávací systém v rámci CCHBC představit vzdělávací systém v CCHBC Vzdělávací systém v rámci CCHBC
Vzdělávací systém v rámci CCHBC Vzdělávání je chápáno jako rozvoj klíčových a odborných kompetencí a vychází z kompetenčního modelu CCHBC
Kompetenční model CCHBC Minulost Náš směr Jednoduché, jasné, logické Složité, komplikované Řízení výkonnosti Osobní rozvoj Rozvoj talentů Vzdělávání Nábor Odměňování 9 klíčových kompetencí CCHBC Duplicita 16 kompetencí Několik různých hodnotících škál Spousta formulářů Nejasné
Vzdělávací systém v rámci CCHBC Lokální systém Korporátní systém
Vzdělávací systém v rámci CCHBC Lokální systém Lokalizace procesů a exekuce Performance Management & Development Core Competency model Lokalizace korporátních tréninků, externí trénink Tréninkový katalog Design a provádění interního tréninku Leadership & soft skills Trénink v prodejním oddělení Interní koučink Korporátní systém Design procesů Performance Management & Development Core Competency model Design manažerských tréninků The Core Curriculum Provádění Strategicých tréninků Train the Trainer programy pro interní trenéry
Tréninkový katalog Time in Leadership Role
Interní trénink v prodejním oddělení ukázat příklad interního tréninkového procesu v prodejním oddělení Interní trénink v prodejním oddělení
Výhody interního treninku Znalost prostředí a procesů Propojení s koučinkem Flexibilita Opora v CCHBC Ochrana know-how Nižší náklady
Plánovaná návštěva
Nevýhody interního treninku Riziko uzavřenosti pohledu Nutnost „koupit“ hotové lidi Vše sami Jednorázový nárůst nákladů Obtížnost měření dopadů tréninku
Proč „ANO“ internímu tréninku Dostatečně velká cílová skupina Potřeby cílové skupiny Četnost vzdělávacích aktivit Odbornost Rychlost Propojení s koučinkem Jsme součástí CCHBC
představit interní koučink
Koučink v CCHBC – JAK jsme začínali 2001 projekt Koučinková kultura – zavádění koučinku do každodenní manažerské práce
Koučink v CCHBC – JAK jsme začínali 2001 – jaká byla situace? Ahoj šéfe, potřebuji od tebe s něčím pomoci… Dobrá, povídej…
Koučink v CCHBC – JAK jsme začínali 2001 – projekt Koučinková kultura CÍL: Všichni manažeři a vedoucí týmů CCHBC budou chápat koučink jako metodu zlepšování výkonnosti a osobního rozvoje jak jednotlivců, tak týmů či celé organizace a budou ji správně používat na každodenní bázi
Koučink v CCHBC – JAK jsme začínali cca 180 lidí Cílová skupina Výběr dodavatelů Rozpočet Časový plán Další kroky Interní kouči???
Proč interní koučink? RIZIKA Znalost firemního prostředí a procesů Osobní rozvoj koučů Nižší náklady Časová dostupnost Součást koučinkové kultury Čas interních koučů Menší kontakt s koučinkovou komunitou Kvalitní dobrovolníci Kouč je zároveň i nadřízeným RIZIKA
Výběr interních koučů Profil interních koučů Vzdělávání koučů „Fandové“ Znalost business prostředí, nadhled Manažerské dovednosti Otevření, mají důvěru lidí Empatičtí Extima – systemické koučování OPDC – The Grow model Pravidelné workshopy – výměna zkušeností
Interní koučink - metodika The GROW model T (Topic) Jakému tématu se budeme věnovat? G (Goal) Jaký bude cíl tohoto sezení? R (Reality) Jak vypadá současná situace ? O (Options) Jaké máme možnosti řešení? W (Will) Co se stane do příště?
Interní koučink v CCHBC DNES 44 koučovaných v r. 2005 Průměr 2- 5 koučovacích sezení na osobu Koučink na bázi dobrovolnosti, plánován v rámci individuálních rozvojových plánů Koučinkové téma vychází z hodnocení kompetencí
Interní trénink Coca-Cola HBC vzdělávací systém v CCHBC příklad interního tréninkového procesu v prodejním oddělení interní koučink