Setkání s tajemníky městských částí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Metodické a produktové řešení požadavků zákona 300/2008 Sb.
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Strategie implementace
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Statutární město Karlovy Vary
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
IISPP ■ pojem definován v letech v rámci přípravy výzkumných záměrů NPÚ na roky ■ dlouhodobý projekt na vybudování nového komplexního.
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Řízení přístupových práv uživatelů
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Datové schránky a autorizovaná konverze dokumentů Zákon č.300/2008 Sb
Marta Toušková Útvar rozvoje hl. m. Prahy Setkání geodetů 2013 Ukončení projektu Digitální mapa Prahy a zadání Digitální mapy veřejné správy hl. m. Prahy.
Univerzální přípojka koncepce a realita Miroslav 30.březen 2004.
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Krajský rok informatiky České Budějovice 26. –
Vaše jistota na trhu IT INTEROPERABILITA V PRAXI Josef Sedláček, ICZ a.s. 08/03/2007, Praha.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
CIS Cizinecký informační systém
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Realizační tým ICZ duben 2005
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PŘEDSTAVENÍ II. ETAPY PROJEKTU Ing. Břetislav Moc IBM Česká republika spol.
Zásady koncepce KIVS a CMS, realita roku KIVS -Centralizovaná komunikační infrastruktura s centrálním místem služeb, které je jediným místem bezpečného.
EGON Centrum a technologické centrum kraje Vysočina Petr Pavlinec, vedoucí OI KrÚ.
Informační systém plzeňského kraje ( principy stavby - zajímavé prvky) Krajský úřad Plzeňského krajePlzeňský holding, a.s. Václav Koudele Martin Vimr.
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Jednotlivé projekty MSp
ISSS 2003 ePUSA – Elektronický portál územních samospráv – stav projektu ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Helios Orange - Implementace systému
Interaktivní personální portál
Spisová služba e-spis LITE máme řešení pro každého Pavel Machánek, ICZ a.s , Ostrava 1.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Zajištění infrastruktury pro operační střediska základních složek IZS Integrovaná Telekomunikační Síť Nové Generace (ITS NGN) Ing. Tomáš Faško.
MěÚ Tišnov nám. Míru 346, Tišnov Sál Městského kulturního střediska, Tišnov Technologické centrum ORP Tišnov Jiří Dospíšil, vedoucí OSVV Ing. Dušan.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele
Klíčové aktivity projektu
Tisková konference k výsledkům forenzního auditu projektu OPENCARD
Transkript prezentace:

Setkání s tajemníky městských částí INFORMATIKA MHMP 12.8.2010

Agenda 9.30-10.30 Úvodní představení Informatika – stav po 3/2010 Změny a transformace oddělení Informatiky Současný stav 10.45-11.45 Informace o aktuálních projektech Nastavení komunikace a spolupráce Diskuse 12.00 Oběd

Cíl setkání Nastavení a zlepšení komunikace Zvýšení informovanosti jednotlivých městských částí v oblasti informatiky Jeden z hlavních úkolů požadovaných ředitelem Magistrátu HMP Ing. Trnkou po oddělení informatiky

Představení Informatika Ladislav Kočí , ředitel odboru informatiky Renata Tomanová, odd. strategie rozvoje služeb Jiří Havlíček, externí poradce Martin Vimr, externí manažer programu Proxio Partner ICZ Roman Zemánek, obchodní ředitel Jitka Pankrácová , manažer pro klíčové zákazníky

Informatika MHMP Nástup 3/2010 Výstupy z analýz Vyhodnocení situace Návrh změn Cílový koncept

Důvody ke změně Na základě rychle provedené analýzy jsme dospěli k následujícím závěrům Finance – elementární chyby ve fakturačním procesu , neexistující vazba rozpočet – program – projekt – smlouva - faktura Organizace – neexistující procesy, špatně navržené a nedodržované směrnice - špatná komunikace v týmu na všech úrovních Projektové řízení má závažné nedostatky Špatná komunikace odboru a městských částí … protože odboru chybí vize , reálná a dosažitelná strategie a manažerské zkušenosti vedení odboru

Jak chceme změnit odbor informatiky ? Customer focused = Zaměření na „naše zákazníky“ Service oriented = Orientace na služby Process Driven = Procesně řízené

Občané , Zastupitelé , Městské části,… = Zákazníci MAGISTRÁT Strategie rozvoje a kvality služeb Provoz služeb KATALOG SLUŽEB PLÁNOVACÍ PROCES „ Katalog Služeb Magistrátu “ Rozvoj služeb 1. 2. 3. 4. 5. 6. SERVICE DESK 8

Aktuální klíčové projekty 2010

Rozšiřování služeb hostingu Poskytování hostovaných aplikací zůstává službou zajišťovanou odborem informatiky MHMP MepNET – garantovaný přístup do sítě a internetu Poskytnutí virtuálních koncových stanic včetně podpory s garantovanou službou SLA Ekonomický systém GINIS Spisová služba e-spis Hostovaná spisová služba pro školy a organizace města Agendio/Proxio - agendové systémy Centrální hostované řešení MS Exchange – mailový systém

Projekty související s protikorupční strategií hl.m.Prahy Veřejné připomínkové řízení k předpisům hl.m.Prahy Zveřejňování stížností Rozšíření Interspis - Centrální elektronická podatelna Rozšíření aplikace Sdílený web Zlepšení vyhledávání v Centrální evidenci smluv Univerzální přepážka Granty pod lupou Elektronizace agend Proxio/Agendio ……..

Centrální elektronická podatelna Přínosy pro občana Jeden vstupní bod komunikace s úřady v Praze Možnost podat elektronické podání – formulář- prostřednictvím portálu Vedení při přípravě podání pomocí popisu životní situace Možnost sledovat postup vyřizování podání Notifikace formou SMS, nebo e-mailem

Centrální elektronická podatelna Přínosy pro úřad Strukturovaná podání = minimální pracnost se zaevidováním podání Podání jsou kategorizována = lze automatizovat vyřizování konkrétním odborem Zkvalitnění služeb občanům

Koncepční model řešení e-mail formuláře Uživatel portálu Centrální el. podatelna Portál Správa uživatel ů Průvodce podáním Správa životních situací Přehled podání a vypravení Notifikační modul Detail Aplikační logika Statistiky Úřad A Úřad B Spisová služba Spisová služba 16 16 16

Sdílený web Centrální přístup k informacím pro občany Zahrnutí ostatních úřadů MČ mimo oblast JPD2 Postupné rozšiřování kategorií informací, včetně aktualit z MČ

Internet MČ B MČ A MČ C MHMP Aplikační server Portálový server webový portál Redakční systém jNet Publish administrace modul pro získávání dat D B MČ A MČ B WWW prohlížeč XML rozhranní XML rozhranní Redakční systém Redakční systém MČ C

ASIK – automatický systém poskytování informací Aktivní poskytování informací občanům pomocí SMS, e-mailu nebo hlasových zpráv Občan si vybere oblasti informací, které ho zajímají Možnost zapojení redaktorů (poskytovatelů informací) z úřadů MČ (úklid ulic, kulturní akce,…) V rámci dalšího rozvoje individualizované SMS (např. vazba na lístkový přepážkový systém)

1. Rozvoj komunikační infrastruktury (KI) Projekt rozvoje KI má za cíl zajistit komunikační infrastrukturu na uspokojení potřeby nově implementovaných aplikačních celků. Bez realizace tohoto projektu nelze zprovoznit centrálně poskytované služby ani vybudovat nové datové centrum, které má zajistit kvalitu služeb odpovídající dnešním standardům a zákonným požadavkům. Seznam aktuálních projektů/ subprojektů Vybudování páteřní komunikační infrastruktury (spojuje jednotlivá datacentra a ostatní hlavní objekty připojené do sítě, vč. sdílené Internetové konektivity) Standardizované řešení přípojek MČ (s rozlišením malé/velké dle počtu uživatelů) Standardizované řešení redundantní KI datacenter Integrace vybudované infrastruktury BP Stav zásadních komponent programu/ projektu Realizována prvotní etapa budování páteřní KI, připraveny k realizaci etapy následující Dokončena úvodní analýza stavu konektivity velkých MČ Implementováno standardizované řešení KI v datacentru PPAS bez redundance Implementovány základní segmentace oddělených vrstev v DC přístupová / aplikační / databázová / administrativní a zálohovací

2. Vybudování nového datového centra HMP Projekt vybudování nového datového centra HMP má za cíl připravit technologické zázemí na uspokojení potřeby nově implementovaných aplikačních celků. Bez realizace tohoto projektu nelze zprovoznit centrálně poskytované služby, realizovat finanční úspory na provozních a licenčních nákladech. Seznam aktuálních projektů/ subprojektů Koncepce rozvoje datových center pro období 2010-2013 Pilotní provozy jednotlivých aplikačních celků Příprava standardizované koncepce databázové, aplikační a přístupové vrstvy Tvorba standardů dokumentace a procesního zázemí migrace, implementace a provozu Implementace centrálního zálohovacího systému Stav zásadních komponent programu/ projektu Připraveny koncepce pro realizaci oponentních a schvalovacích řízení Realizovány pilotní provozy vybraných aplikačních celků, připravena infrastruktura instalovaná v DC PPAS Navržena struktura standardizované dokumentace Připraveny podklady pro realizaci výběrového řízení pro operativní pronájem datového centra Dokončena první etapa implementace centrálního zálohovacího systému, projekt je nyní ve stádiu formálního ukončování

Komunikace centrálních IS (IS RŽP, CzechPOINT@office) se spisovou službou Úřad 1 Úřad 2 ESS Lokální AIS Lokální AIS 1 Lokální AIS 2 Centrální AIS 1 Centrální AIS IS RŽP Centrální AIS 3 I N T E R

Komunikace IS RŽP s el. spisovou službou ESS je centrální bod evidence dokumentů oboustranné předávání dat mezi IS RŽP a ESS použití jednotné řady čísel jednacích předávají se události (zaevidování dokumentu, vypravení dokumentu apod.) komunikace může být synchronní nebo asynchronní(dávková) IS RŽP si musí v ESS uzamknout objekt pro svůj výhradní přístup Zkušební provoz od 1. září Rutinní provoz od 1. října

Komunikace CzechPOINT@office s el. spisovou službou e-spis CzechPOINT@office podporuje úkony: výpis a opis z rejstříku trestů konverze z moci úřední podle zákona č. 300/2008 Sb. Nový modul integrace e-spis: oboustranné předávání dat mezi CzechPOINT@office a e-spis použití jednotné řady čísel jednacích pro vydané listiny

3. Agendový systém (Proxio) Stručná definice programu/ projektu Program PROXIO představuje skupinu projektů a subprojektů, které jsou realizovány za účelem dosáhnout společný cíl: „Unifikace registrů, evidencí a agend pro potřeby úřadů veřejné správy v rámci hl. města Prahy (dále HMP) Seznam aktuálních projektů/ subprojektů Implementace Centrálních stavebních bloků IS PROXIO pro řešení centrální správy datového fondu HMP. Implementace jednotného agendového systému HMP Integrace PROXIO s okolními prvky IS HMP Implementace IS PROXIO pro potřeby MHMP Implementace IS PROXIO pro potřeby úřadů MČ

Blokové schéma PROXIO

3. Agendový systém (Proxio) Stav zásadních komponent programu/ projektu Centrální stavební bloky řešení datové báze HMP: řešení vyvinuto, otestováno. Řešení nebylo dáno do rutinního provozu, z důvodu neexistence centrální HW infrastruktury. Produkce IS PROXIO pro potřeby MHMP, MČ a MO - agendový systém HMP MHMP – odbory OSM, OMI, BYT, OOA, ZIO, LEG, OKP MČ – 1, 3, 4, 8, 11, 15, 17 MO – MP HMP, ZS HMP, PVS, TSK Integrace PROXIO s okolními prvky IS HMP Propojení je hotové a průběžně se implementuje pro potřeby MČ. Implementace na MHMP je ve fázi dokončení analytického projektu. Předpoklad rozvoje (pokračování) MHMP připravena implementace odborů DPC, LEG, INF a ZIO 2 etapa, spuštění systému jednotného USER MANAGEMENTU, Centrální evidence smluv, implementace integračních můstků mezi ekonomikou a agendami – řešení vazby. MČ zahájeny cílové koncepty MČ 2, 20, 22, před zahájením realizace MČ 14, 21. MO probíhají projekty na Městské policii a Městské záchranné službě.

4. Skupina projektů DMS 10 projektů ve fázi realizace 3 projekty ve fázi inicializace 18 ukončených projektů Několik nových rozvojových návrhů Projekt Pilotní nasazení systému ECM Cíle projektu: zprovoznění systému ECM (Documentum) a elektronizace vybraných procesů (oběh faktur a smluv) Později rozšířeno o implementaci elektronického podpisu V současné době dokončen vývoj projektu, čeká se na provedení instalace ECM do DC0, následuje migrace a pokračování pilotního provozu na INF Pokračováním tohoto projektu bude především postupné rozšíření pilotního provozu z INF na ostatní odbory MHMP

5. Projekt EPO – el. podání občanů Cílem je naplnění závazku Rady hl. m. Prahy umožnit 25% typů podání provést elektronicky do podzimu 2010 Program EPO je složen z několika projektů Portálová část (úprava portálu pro potřeby EPO) Formulářový server (Adobe Live Cycle) Integrační platforma (zajištění napojení sub-komponent) Centrální úložiště dokumentů (ECM) Stav Naplánování programu (dokončeno) Zpracování návrhu řešení – Cílový koncept (dokončeno) Implementace řešení (před dokončením) Integrační testy (připraveno) Podpora pilotního provozu (plánováno)

6. Informační systém krizového řízení Stručná definice programu/ projektu Vývoj a dodávka informačního systému krizového řízení HMP Cílem budování nového informačního systému krizového řízení hl. m. Prahy je: účinně pomáhat při předcházení krizovým a havarijním situacím účinná informační podpora při řešení krizových a havarijních situací zajištění vyšší úrovně vzájemné spolupráce jednotlivých subjektů záchranně bezpečnostního systému v rámci celého procesu krizového řízení maximálně snížit negativní důsledky krizových a havarijních situací Seznam aktuálních projektů / subprojektů Informační systém krizového řízení Projekt je ve stádiu dokončování a předání do provozu ISKŘ - Plány a události Projekt je ve stádiu vyhodnocování nabídek

6. Informační systém krizového řízení Stav zásadních komponent programu/ projektu Informační systém krizového řízení Projekt je ve stádiu dokončení a předávání do provozu ISKŘ - Plány a události Projekt je ve stádiu vyhodnocování nabídek Předpoklad rozvoje (pokračování) Zpracování operačních krizových plánů v podobě a detailu vhodném pro využití v ISKŘ Integrace ISKŘ s multifunkčním dotykovým stolem - TouchTable Rozšíření integrace ISKŘ s technologiemi MKS, TETRA, ASVV … Zajištění redundance ISKŘ vůči přírodním katastrofám (disaster recovery site) Školení a metodická podpora uživatelů při náběhu systému do rutinního provozu

7. Jednotný ekonomický systém Projekt pro povýšení stávajících verzí účetního programu na vyšší jednotnou úroveň na MHMP, MČ a dalších řízených subjektech, implementace můstků k propojení s agendovými systémy, předávání a sehrávání ekonomických informací Projekt schválen zastupitelstvem MHMP v 3/2010 Doba realizace 2010-2013 Seznam aktuálních projektů/ subprojektů Upgrade stávajícího nejednotného SW na GINIS EKO Implementace integračních můstků na PROXIO/AGENDIO příp. další agendové systémy Navazující základní a rozšíření podpora

7. Jednotný ekonomický systém Stav zásadních komponent programu/ projektu GINIS EKO do 12/2009 implementován na MHMP a cca 10 MČ, od 2010 na MČ Praha 4,8,11,15,20 Implementace integračních můstků na MČ Praha 3,17 (pilotní projekty) Implementace integračních můstků na MHMP (analytická část téměř dokončena) Předpoklad rozvoje Implementace GINIS EKO na požadovanou úroveň na všech MČ, Městské Policii Implementace integračních můstků na MHMP (implementační fáze) a MČ (analytická a implementační fáze) Zajištění základní a rozšířené podpory

8. Internetový portál hl. m. Prahy( praha.eu) Stav zásadních komponent programu/ projektu CMS - Systém pro správu obsahu Společným CMS systémem jNet Publish je spravován, rozvíjen a publikován obsah portálů z portálové rodiny praha.eu a opencard.cz. Provoz portálů je vážně ohrožen skutečností, že od 1.1.2010 nemá město podporovou smlouvu, dodavatel není smluvně zavázán k zajištění kontinuálního provozu CMS a souvisejících služeb. Infrastruktura a transakční vrstva Funguje vysoce dostupné prostředí pro provoz elektronických služeb (Vím jak řídím, Zakázky pod lupou, elektronická podání) a magistrátního intranetu. Od 1.5. 2010 není provoz smluvně zajištěn. Služby řízení koncepčního rozvoje Portálu poskytovány formou outsourcingu. Redakce portálu – pořizování obsahu portálu zajištěno formou outsourcingu do 31.12.2010 Pražské kontaktní centrum (call centrum) Centrum funguje formou outsourcingu od roku 2008 a rozšiřuje rozsah služeb. Od 1.5. 2010 není provoz smluvně zajištěn.

Děkujeme za pozornost