OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Inovace vzdělávání na školách zaměřených na ochranu osob a majetku Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Zahájení a ukončení:
OLE-onlinelearning Studium odkudkoli a kdykoli
Výuka cizích jazyků technických předmětů
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
NAŠE DOSAVADNÍ ZKUŠENOSTI S PŘEDMĚTEM NOVÉ METODY VZDĚLÁVÁNÍ.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
C lékařská fakulta – Univerzity Karlovy v Praze Sylabus pro prezentační dovednosti – individuální (IV.) Lektoři: PhDr. Jana Kasalová, PhDr. Jiří.
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Využití programu Learning Space při přípravě výukové jednotky pro distanční vzdělávání Kateřina Kostolányová.
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Mgr. Eva Komínková Využití digitálních učebních materiálů z oblasti elektrotechniky a ICT v anglickém jazyce JAZ.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
„Vybudování centra vzdělávání pro nové i stávající technické obory“ MIEZB.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ Program 4. krajského setkání metodiků Metoda CLIL a výuka odborného cizího jazyka 1.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Úspěšný projekt č. CZ / E-Úřad E-learningový vzdělávací program pro další vzdělávání pracovníků ve veřejné správě.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Dobrý kurz první pomoci
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Didaktické prostředky
na Slovanském gymnáziu
Rozvoj výuky cizích jazyků
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Název operačního programu:
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Prezentační a komunikační dovednosti
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014, Jitka Kunčarová a Kateřina Slaninová

Co je OPEN LEARNING? ●V nejširším významu je OPEN LEARNING praktický vzdělávací koncept. ●Webová aplikace pro online učení. ●Certifikační program v oblasti přípravy lektorů a učitelů. ●Metoda tvorby výukových materiálů. ●Metoda hodnocení výsledků vzdělávání.

Kdo může využívat OPEN LEARNING? Podmínkou využívání výukových materiálů OPEN LEARNING je vedení výuky námi certifikovaným lektorem nebo učitelem. ●učitel cizího jazyka nezná odbornou problematiku, odborné základy se naučí za krátkou dobu ●učitel nejazykového předmětu nemá dostatečnou jazykovou úroveň

Jak vyučovat ve školách odborný cizí jazyk ●OMYL: učitelé mají obavy vyučovat odborný cizí jazyk, domnívají se, že v odborných znalostech se musí rovnat překladatelům odborných textů. ●CÍLEM JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ JE UČIT SE JAZYK JAKO KOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDEK ●ŘEŠENÍ: výuku cizích jazyků pro profesní účely je potřeba zaměřit na rozvoj dovedností, zejména dovednost číst odborné texty s porozuměním a také je psát, správně aplikovat odbornou terminologii a zasadit ji do patřičného kontextu

Naše vize Jak přemýšlíme o budoucnosti jazykového vzdělávání? ●Digitálně sebejistý učitel věří, že moderní technologie mohou vhodně doplnit a zefektivnit výuku i učení cizím jazykům a že mají v jazykovém vzdělávání svůj smysl. ●Učitelé jsou a budou ve výuce nezastupitelní, jiný způsob zacházení s informacemi však vyžaduje změnu jejich role v poradce a motivátory. ●Učitelé motivují žáky k samostatnému učení se znalostem, ve výuce se zaměřují na rozvoj dovedností.

Výukové materiály OPEN LEARNING

Proč OPEN LEARNING? ●aby byly stanoveny cíle výuky a učení ●aby žáci měli individuální plán učení ●aby se žáci učili kde chtějí a kdy chtějí ●aby byly rozvíjeny čtyři dovednosti – číst a poslouchat s porozuměním, mluvit a psát ●aby učení bylo jednoduché a zábavné ●aby role učitele byla motivační ne pouze informační ●aby žáci lépe a bez obav mluvili, více rozuměli

Výhody OPEN LEARNING ●Přehlednost výukových materiálů ●Odbornost a provázanost s praxí ●Zpětná vazba – cvičení, testy a úkoly v každé lekci ●Intuitivní ovládání ●Libovolný počet opakování – vlastní tempo učení ●Jedinečná videa z podnikového prostředí ●Certifikovaní lektoři ●Správnost odborné terminologie

RNDr. Jitka Kunčarová, jednatelka tel.: , Mgr. Kateřina Slaninová, autorka, lektorka Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., metodička výuky,