Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.
POZORUJ: = = =
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Kdo chce být milionářem ?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
ZLOMKY - ÚVOD.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Postupný poměr Matematika – 7. ročník *
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Zlomky - krácení zlomků
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Krácení lomených výrazů.
10.
17.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů
DĚLENÍ ČÍSLEM 3 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací období 3. Předmět Matematika Téma hodiny Zlomky – rozšiřování zlomků Mgr. Jitka Koubová

= Ekvivalentní zlomky jsou zlomky, které jsou si rovny (zaujímají stejnou část z celku). Vznikají jeden z druhého krácením, nebo rozšiřováním.

= Podívej se na světlejší část zlomku. Na prvním koláči jsou 3 světlé části ze 4. Na druhém koláči jsme každou rozdělily ještě na 2 části. Vzniklo jich tam tedy 3.2 = 6 z celkových 8.

==

= =

Spoj zlomky, které představují stejnou zlomkovou část:

Při krácení zlomků se čitatel i jmenovatel zlomku zmenšují Z předchozích ukázek vyplývá, že stejně jako můžeme dělit čitatele a jmenovatele stejným číslem různým od nuly, můžeme také násobit čitatele a jmenovatele stejným číslem různým od nuly! Tato úprava se nazývá ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKU

Zkus v následujícím zlomku vynásobit čitatele i jmenovatele číslem 7: Při rozšiřování se čitatel i jmenovatel zlomku vynásobí stejným číslem různým od nuly. V tomto případě tedy číslem 7.

Rozšiř zlomek číslem 9: Při rozšiřování číslem 9 se čitatel i jmenovatel zlomku vynásobí číslem 9.

Uvedené zlomky rozšiř tak, aby měly všechny jmenovatel 24: : 3. 3 Postup: napíšeme si do jmenovatele rozšířeného zlomku číslo 24 a uvědomíme si, čím ho musíme vydělit, abychom dostali jmenovatele původního zlomku. (v tomto případě číslem 3) Tímto číslem vynásobíme Čitatele původního zlomku a dostaneme hledaného čitatele rozšířeného zlomku.

Uvedené zlomky rozšiř tak, aby měly všechny jmenovatel 36:

Uvedené zlomky rozšiř tak, aby měly všechny jmenovatel 40:

Uvedené zlomky rozšiř tak, aby měly všechny jmenovatel 48:

Uvedené zlomky rozšiř tak, aby měly všechny jmenovatel 60:

Uvedené zlomky rozšiř tak, aby měly všechny co nejmenší stejný jmenovatel:

- modelování ekvivalentních zlomků - rozšiřování zlomků pomocí číselné osy - rozšiřování zlomků pomocí názorného kruhu - hledej ekvivalentní zlomky – online hra - online hry na zlomky - rozšiřování a krácení zlomků I – online test - rozšiřování a krácení zlomků II – online test mhttp:// m - ekvivalentní zlomky - hra (Aj) - galaktis – interaktivní cvičení Použité zdroje: