ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Historie Země.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Vznik a vývoj Země a života
Geologický vývoj České vysočiny
Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis
KENOZOIKUM Třetihory a čtvrtohory
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Geologický vývoj České republiky
VY_32_INOVACE_Př-ž 6. ,7.02 Anotace:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
VY_52_INOVACE_PŘ.9.24 –DRUHOHORY- pracovní list
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Geologická minulost Země lze rozdělit do několika etap = éry.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Třetihory Vladislava Zubrová.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
DRUHOHORY ÉRA PLAZŮ ROZPAD PANGEY LAURASIE GONDWANA
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
DRUHOHORY TŘETIHORY.
Čtvrtohory Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Třetihory Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Změř na mapě ČR přímé vzdálenosti:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Druhohory Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Třetihory Šablona III/2 Mgr. Věnceslava Svobodová
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_19_Paleontologie
Vznik a vývoj života na Zemi
Geologické éry.
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_42_Geologický vývoj
Změř na mapě ČR přímé vzdálenosti:
Geologické éry.
Transkript prezentace:

ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci mají správně přiřadit jednotlivě popsané období a určit o jaké období(éru) se jedná. Vyučující k dosažení tohoto cíle použije soutěž (hru) v tomto případě nazvanou Řekni, kam patřím. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: duben 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: neživá příroda Učivo: geologické éry Očekávaný výstup: žák umí správně začlenit pojmy do jednotlivých geologických ér Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: geologické éry Druh učebního materiálu: prezentace, tematická soutěž (hra) Cílová skupina: žák II. stupně – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

Pravidla hry Vyučuj í c í rozděl í ž á ky na libovolný počet skupin (doporučuji skupin). Každ á skupina pracuje jako tým.Tým m á za ú kol roztřídit soubor čtyř popsaných období správně přiřadit k jednotlivým geologickým érám. Časový limit pro každou ot á zku jsou 2 minuty. Za spr á vně přiřazené období z í sk á v á skupina 1 bod. Vyhr á v á ta skupina, kter á z í skala nejvy šší počet bodů.

alpinské vrásnění – vznik horských pásem Alpy, Karpaty, Himálaj rozpad jednotného kontinentu na severní a jižní část horotvorné děje – vulkanická činnost vznik ložisek hnědého uhlí nebo lingitu mořské zátoky – hromadění odumřelých drobných organismů (základ vzniku ropy a zemního plynu) rozšíření krytosemenných rostlin rozmanitost hmyzu četné skupiny savců a ptáků usazeniny – nálezy kostí, patrně předchůdce člověka vyhynutí amonitů a velkých plazů období před 65,5 – 2 miliony let Řekni, kam patřím?

doba trvání éry 291 milionů let zahrnuje 6 period (4 starší, 2 mladší) toto období začalo na konci doby ledové vznikla Pangea vznik vápence českého a moravského krasu Hercynské vrásnění vývoj obratlovců až k plazům rostliny a houby již na pevnině vývoj nahosemenných rostlin vyhynuli trilobiti Řekni, kam patřím?

sušší teplé podnebí později vlhké zahrnuje tři periody začalo před 251 miliony let rozpad Pangey, základ současným pevninským deskám éra dvou hromadných vymírání – (klimatické změny, soutěžení mezi organismy, sopečná činnost, dopad asteroidu na Zemi) vývoj jehličnanů vývoj krytosemenných rostlin flora podíl na vzniku hnědého uhlí věk plazů Řekni, kam patřím?

trvání přibližně 2,5 milionů let období zahrnuje paleolit, mezolit, neolit pokračování aplinského vrásnění poklesy teplot rozšíření pevninských ledovců v našich oblastech vzhled tajgy a tundry vývojově nejdůležitější savci dozvuky sopečné činnosti žili mamuti, koně a jeskynní medvědi pokračování vývoje člověka a primátů ústup hlavonožců rozvoj ptáků a mlžů Řekni, kam patřím?

Správné odpovědi 1./ prvním obdobím jsou TŘETIHORY 2./ druhým obdobím jsou PRVOHORY 3./ třetím obdobím jsou DRUHOHORY 4./ čtvrtým obdobím jsou ČTVRTOHORY