Metodický screening jednotek a výstupů učení. Význam metodické kontroly Monitoring výrazných odchylek Podpora autorů formou nezávazných doporučení Podpora.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Udržitelný rozvoj energetiky
Advertisements

Hodnocení žáků a vlastní hodnocení školy V této kapitole škola popisuje, jak a na základě čeho jsou žáci hodnoceni a které oblasti jsou součástmi vlastního.
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Podpora studentů s SPU na MU
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Vzorová písemka Poznámka: Bonusové příklady jsou nepovinné, lze za ně ale získat body navíc. (2 body) Definujte pojem gradient. Vypočítejte gradient funkce.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Tíha EFC na našich bedrech – jak ji racionálně rozložit? Jindřich Trejbal – Odbor Evropská unie a mezinárodní vztahy MF, oddělení Koordinace agendy EU.
Vzdělávání a jeho kategorie
ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ. Projekt je zaměřen na inovaci výuky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů za pomoci ICT, interaktivních a multimediálních.
Vzdělávací modul je ucelená obsahová jednotka, která je koncipovaná na základě kompetencí, nikoli obsahu vzdělávání. Kombinací modulů mohou vznikat různé.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_106.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_717.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Didaktické prostředky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Management a rozvoj obcí
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Techniky projektového řízení
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Ing. arch. Marie Petrová Jarní škola NSZM ČR - Litoměřice, Hodnocení MA21 Ing. arch. Marie Petrová Jarní škola NSZM ČR - Litoměřice,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ELearning Snímek 1 eLearning Tomáš Kubálek
1 Role české energetiky (doma a) na evropském trhu Petr Karas, ředitel Ústavu pro energetiku při Vysoké škole finanční a správní v Praze.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta klinické části studia.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 02 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Podstata.
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Martin Komenda, Jan Švancara, Jiří Jarkovský, Ladislav Dušek Co lze vidět nad projektem OPTIMED: Validační analýza.
Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Analýza obsahu datového skladu a základní sumární statistiky.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
KONFERENCE OPTIMED.
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Jednotky výsledků učení
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Didaktika geografie.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Mgr. Jana Heřmanová Mgr. Blanka Kadeřávková Spolupráce VOŠ,
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Didaktické prostředky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Komplexní systém hodnocení
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Polytechnické vzdělávání v praxi
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

Metodický screening jednotek a výstupů učení

Význam metodické kontroly Monitoring výrazných odchylek Podpora autorů formou nezávazných doporučení Podpora systematizace definic VU napříč obory a autory Odstup nezaujatého pozorovatele OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Výukové jednotky Stav screeningu: Dokončeno Jaro 2014 Výrazné odchylky: Význam jednotky/Popis jednotky Počet pojmů na počet hodin Délka textu u popisu jednotky OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Význam jednotky V převážné většině velmi popisné Odchylky v zaměření textu na: Cíl (většina jednotek – není špatně) Obsah Výstupy Význam v návaznosti na vyšší celek OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Počet pojmů/počet hodin OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Odchylky např. 1 pojem/1 hodina 6 pojmů/17 hodin 20 pojmů/10 hodin

Popis jednotek učení Mnohdy rozsáhlé texty Často texty připomínající převzatá skripta (již velmi kvalitně upraveno) OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Výstupy z učení Stav kontroly – 6221 z 8793 Předpokládané ukončení Klíčové odchylky Počet Monotónnost sloves OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Počet větných výstupů Extrémní odchylky Minimum: 1 Maximum: 36 Velké % osamělých výstupů 28,5% - méně než 3 VV 390 jednotek z 1366 OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Zvážit doplnění - Příklad I. Student objasní funkci obraných mechanismů v životě člověka. Student vyjmenuje většinu základních obranných mechanismů Student vysvětlí rozdíl mezi obrannými mechanismy a copingem Student diskutuje hranici mezi užitečnými a neužitečnými z pohledu lékaře Student demonstruje na příkladu historickou podmíněnost cop.strategií

Zvážit doplnění - Příklad II. Je možné a smysluplné přidat ke každému SV alespoň jeden specifický IVU?

Vzorový příklad I. OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: 6 výstupů, 4 slovesa, promyšlené formulace IVU

Vzorový příklad II. U každého SV stejná sada 3 slovesných IV - ale upravená individuálně OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Vzorový příklad III. 90% shodných IV pro SV – zohledněna potřeba doplnit IV navíc OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Bloomova taxonomie Chybí různorodost Příliš časté omezení na slovesa: popíše zná charakterizuje OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Smysl systému VU OD VSTUPŮ (co má vstřebat) „Do studenta bude nasypáno X informací“ K VÝSTUPŮM (čeho má být schopen v životě) „Student bude schopen zpracované informace různorodě používat“ OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Smysl systému VU Student se lépe orientuje v tom, jaké znalosti a dovednosti se od něj čekají. Jasné nároky na zkoušení a testování Umožňuje průběžné sebehodnocení Inspirace k rozvíjení výukových metod a nástrojů OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Význam slovesných VU

Děkuji za Vaši skvělou práci! Odměnou za dřinu na výstupech bude přehlednost,transparentnost,férovost a národní prvenství :) OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: