Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Lidská motorika Čtyři konstrukty vytvářejí lidskou motoriku
Hodnocení způsobilosti měřících systémů
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
1 Evropská asociace pro testování a hodnocení jazykových dovedností
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Diagnostika ve sportovních hrách
Šárka Honsová Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni Příspěvek k přenosu motorických předpokladů z rodičů na děti.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Sociologický výzkum.
Vlastnosti motorických testů a baterií
© Tom Vespa Témata otázek ke zkoušce Antropomotorika - vývoj, metody (pozorování, experiment, rozhovor, dotazník, testování) Motorické předpoklady pohybu.
Technická, taktická a psychologická příprava
Digitalizace výuky Příjemce
VLASTNOSTI MOTORICKÝCH TESTŮ Oddělení antropomotoriky, rekreologie a metodologie Katedra kinantropologie, humanitních věd a managementu sportu © 2009 FTVS.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
MOTORICKÉ TESTY A TESTOVÉ SESTAVY
Základy měření, posuzování a testování Charakteristiky testů
Hodnocení činností Tv a sportu
Charakter a projevy talentovanosti jako obecného fenoménu s aplikací na některé prvky v míčových hrách představení projektu disertační práce Katedra kinantropologie.
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
OBSAHOVÁ ANALÝZA TEXTU ● nekvantitativní způsob obsahové analýzy - kategorie se nezpracovávají numericky ● kvantitativní způsob obsahové analýzy -obsahové.
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Typologie sportu seminář.
Základy zpracování geologických dat
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Psychologie ve sportu Úvod Mgr. Veronika Kavková
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
BC_EHK_N Externí hodnocení kvality (EHK) Petr Breinek.
Přehled výzkumných metod
VOLEJBAL 1.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Diagnostika plavecké úrovně a plavecké techniky
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
TALENT ..
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Vybrané testové baterie
Měřické chyby – nejistoty měření –. Zkoumané (měřené) předměty či jevy nazýváme objekty Na každém objektu je nutno definovat jeho znaky. Mnoho znaků má.
Aktuální formy a metody sportovních her
Aktuální formy a metody sportovních her np1107, nk1107 Mgr. Tomáš Pětivlas, Ph.D.Únor 2011.
Assessment centrum.
Vybrané testové baterie
DIAGNOSTIKA TRÉNOVANOSTI
Aktuální formy a metody sportovních her
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vznik volejbalu * Springfild, stát Massachusetts (USA) * Kanada, Indie, Jižní a Strední Amerika * Japonsko (pan Ohmori) * Čína. V Asii v 16,12,9 hráčích,
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Pedagogická diagnostika
jen pro vnitřní potřebu
Principy testování a měření
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Pedagogicko–psychologická diagnostika
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Motorické testy TEST Vědecky podložená zkouška, jejímž cílem je dosáhnutí kvantifikovatelného výsledku TESTOVÁNÍ provedení zkoušky ve smyslu procedury.
Odbíjená – základní pravidla
Pedagogicko–psychologická diagnostika
Ukazatele kvality Program školení.
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
Edukační standardy Beharková Natália.
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Statistika a výpočetní technika
Transkript prezentace:

Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost a výsledkem je číselné vyjádření průběhu či výsledku této činnosti.

TESTOVÁNÍ tedy znamená: 1. provedení zkoušky ve smyslu procedury 2. přiřazování čísel, ve smyslu měření Motorický test (popř. testová baterie) je nejčastěji užívanou diagnostickou metodou pro zjišťování úrovně motorických (výkonnostních) předpokladů. Od jiných zkoušek se testy odlišují standardizací a statistickým přístupem k vyjádření a vyhodnocení výsledků,jež nazýváme testové skóre.

Standardizace znamená:  zaručenou reprodukovatelnost testu (objektivitu)  zajištěnou validitu (platnost) a reliabilitu(spolehlivost)  vypracovaný systém skórování a hodnocení testových skóre zpravidla pomocí testových norem Tedy: test by byl dokonale objektivní, pokud by různí examinátoři dospěli při testování stejných osob ke stejným výsledkům a při opakovaném provedení přináší stejné či velmi podobné výsledky (metoda test-retest). Tedy: test skok daleký z místa jistě podává validní (platnou) informaci o úrovni dynamické síly dolních končetin skokana na lyžích, ale zřejmě informaci málo platnou (validní) pro lukostřelce.

Struktura motorických testů Z hlediska zaměření  Testy základní výkonnosti (člení se na testy motorických schopností a testy motorických dovedností)  Testy sportovní výkonnosti (speciální testy pro jednotlivé sporty)  Testy pohybového nadání(docilita) Z hlediska místa provádění laboratorníterénní Z hlediska testovaných osob individuálnískupinové Testy mohou být realizovány jako jednotlivé testy nebo v podobě testových systémů.Testové systémy jsou složeny z většího počtu samostatně skórovaných testů, tvořících celek.

Druhy testových systémů:  Testová baterie…jednotlivé testy jsou standardizovány společně, jejich výsledky se kumulují a tvoří skóre baterie :  a) testové baterie homogenní,konstruují se za účelem zvýšení reliability  b) testové baterie heterogenní,jejich smyslem je zvýšení validity výpovědi o tom,co je cílem testování  Testový profil…volnější seskupení samostatně standardizovaných a skórovaných testů, společný výsledek se neuvádí.Testy zařazené do profilu jsou validovány samostatně,samostatně jsou i skórovány.

Posuzování a škálování Škálování = hodnocení motorických jevů jež nejsou přístupné měření či testování Kvalitativní  Kvantitativní Posuzování (rating) = odhad určitého znaku nějakého jevu

 Předmět posuzování  Proces posuzování - 1. cílené posuzování - 2. odborné posuzování - 3. rozhodování

Vybrané posuzovací techniky  Kontrolní seznam (kumulativní posuzovací škála)  Posuzovací škály (grafické, numerické)

Přihrávka: 1. dobrá - letí- li do útočného pásma, ve směru nahrávače (do výš jeho ramen) a lze pokračovat ve hře 2. špatná - hra pokračuje 3. zkažená – chyby při přihrávce – bod soupeře Nahrávka: 1. dobrá – může-li smečař útočit a letí-li alespoň 1,5 m od sítě 2. špatná – hra pokračuje 3. zkažená – bod pro soupeře Útočný úder 1. výborný – dosažen bod 2. dobrý – letí-li do pole soupeře o když tečuje bloky 3. zkažený – dosažen bod pro soupeře 4. špatný – nezdařený úder, ale hra pokračuje Blok 1. výborný – dosažen bod 2. dobrý – blok se nedopustil chyby, hra pokračuje 3. zkažený – soupeř dosáhl bod 4. špatný – blok není postaven, míč sražen mimo hřiště, míč jde prudce do vlastního hřiště (ve všech případech hra pokračuje)

Má podobu úsečky s vyznačeným hodnocením Ne mírně středně značně ano Grafická škála

Vybrané posuzovací techniky  Párové srovnávání  Třídění do skupin  Kolektivní posuzování  Kontrolní seznam (kumulativní posuzovací škála)  Posuzovací škály (grafické, numerické)  Uspořádání do pořadí

Chyby při posuzování  Halo- efekt  Vliv známosti  Logická chyba  Chyba kontrastu  Chyba přísnosti a benevolence  Chyba centrální tendence  Chyba tradice  Aktuální psychický stav

Athény 2004  Jang Te-jong (KOR)  Paul Hamm (USA)  Lenka Šmídová (CZE)  Michal Martykán (SLK)  Erki Nool (EST) etc.