Management podniku.  Otázky  Základní rozdělení převzetí firmy  Základní pojmy  Varianty prodeje  Způsoby prodeje  Klady a zápory  Cena  Podmínky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
Investiční společnosti a podílové fondy
Finalizace akvizičního procesu
Akcie a akciové společnosti
Firma a jejich cíle.
Vize, Strategie, Cíle.
Strategické aliance HOLDING.
Opakování k maturitě.
Bilance a bilanční princip
Listopad 2013 Příprava a proces vstupu zahraničního investora.
 Poprvé se objevila v USA v souvislosti s Securities Act 1933  Pojem Due Diligence byl tehdy použit jako jistý druh ochrany pro makléře při nákupu cenných.
Řízení rozvoje organizací
Integrace v řízení (fúze, akvizice, holding) Jiří Řezáč.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Cenné papíry kapitálového trhu.
Ekonomika 3.ročník denní studium 2. ročník nástavbové studium
Rozvaha.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Varianty prodejního procesu firmy – klady, zápory
Fúze a akvizice.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Zpětné vyhodnocení akvizice Lucie Konečná 2009/ /2010.
KONKURENCE, HOSPODÁŘSKÁ SOUTĚŽ
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Sdružování organizací
Zpětné vyhodnocení akvizice
 banka byla založena v lednu roku 1990  tehdy se jednalo o státní peněžní ústav, který byl 5. března 1992 transformován na akciovou společnost  v červenci.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
Finanční analýza.
Holínská, E.: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 2. přednášky předmět účetnictví majetek podniku - aktiva struktura aktiv vlastnický.
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH – PODÍLOVÉ LISTY Ing. Renata Slaná
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Hodnocení pomocí metody EVA - základ
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
= kapitálová obchodní společnost - společníci = akcionáři se na ní podílejí poskytnutým kapitálem (přičemž samotný chod řídí profesionální management)
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MPO Finalizace akvizičního procesu – smluvní fáze – analýza smlouvy o koupi/prodeji vlastnického podílu MPO.
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Obsah A. Due diligence I. Základní vymezení II. Vymezení zadání
Struktura podnikatelského plánu
31. březen 2010 Strategie fondů private equity Identifikace, hodnocení a strukturování investic David Marek, ARX Equity Partners.
Podnikové hospodářství Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ.1.07/3.2.08/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
IAS 7 Výkazy peněžních toků. Cíl standardu Požadovat poskytování informací o proběhlých změnách stavu peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů účetní.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 14: Spojování podniků. Zánik podniků 1. Formy spojení podniku 2. Motivy fúzí a akvizic 3. Strategie podniku a akviziční strategie 4. Ocenění podniku.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
EKONOMIKA Tematický celek: Podnik a podnikání Téma: Společnost s ručením omezeným – kapitálová obchodní společnost Autorem materiálu a všech jeho částí,
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Sdružování organizací
Kapitálový trh – charakteristika CP
Struktura finančního trhu
Řízení vztahu podniku k věřitelům
Ing. Veronika Dostálková MBA
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
Katedra řízení podniku
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Malé a střední podnikání
AKVIZICE V ZEMĚDĚLSTVÍ
Prezentace obchodního plánu
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Management podniku

 Otázky  Základní rozdělení převzetí firmy  Základní pojmy  Varianty prodeje  Způsoby prodeje  Klady a zápory  Cena  Podmínky pro prodej firmy  Dopad krize na prodej firmy 2009 Tomáš Havlík2

 Co mohu prodat ?  Jak to mohu prodat ?  Kdy to mohu prodat ?  Za kolik to mohu prodat ?  Jaké podmínky musím splnit ? 2009 Tomáš Havlík3

 Přátelské převzetí  Kupující najde prodávajícího  Prodávající najde kupujícího  Nepřátelské převzetí  Základní podmínka 2009 Tomáš Havlík4

 Akvizice- převzetí firmy nebo její částí (koupí, výměnou cenných papírů)  Fůze- spojování podniků v jeden (obvykle následuje po akvizici)  Due diligence- hloubkový audit ( uskutečnuje se v závěrečné fázi akvizice  EBIT  Goodwill- hodnota nehmotných složek, dobré jméno podniku 2009 Tomáš Havlík5

 Akvizice- v českém obchodním prostředí koupě vlastnických práv (části nebo všech) právního subjektu jiným právním subjektem. Zákony tento pojem nepoužívají  Fůze- v českém obchodním a právním prostředí sloučení nebo splynutí obchodních společností.  Sloučení anglicky acquisition  Splynutí anglicky merger 2009 Tomáš Havlík6 A A B B A A A A B B C C

 Prodej obchodního podílu  Prodej akcií (minorita, majorita, 100% podíl)  Prodej části podniku (živé)  Prodej souboru majetku( mrtvé) 2009 Tomáš Havlík7

 IPO-Initial Public Offering- prvotní prodej akcií investorům prostřednictvím burzy  LBO- Leveraged Buy Out- převzetí společnosti, které je z větší části financováno dluhem  MBI- Management Buy In- akvizice společnosti externím managementem  MBO- Management Buy Out- stávající vedení nebo jeho členové odkoupí od stávajících vlastníků většinový podíl či celou firmu 2009 Tomáš Havlík8

 Akvizice společnosti, ta zůstane dceřinou společností v dlouhodobém horizontu (minimální integrace, jen účetní a reportingové standardy) – má vlastní trh, dobrou reputaci a značku, mateřská společnost nemá ambice, aby značka zmizela z trhu. (Subterra a Metrostav) 2009 Tomáš Havlík9 A A B B A A B B

 Akvizice společnosti, ta zůstává dceřinou, je plně integrována tzn. přejímá všechny postupy mateřské společnosti, je přejmenována, ponechává si trh, ale častěji je směrována k rozšíření svého působení na trhy mateřské společnosti, kde využívá její značky. Někdy bývá ve střednědobém horizontu fúzována (sloučením) do mateřské společnosti Tomáš Havlík10 A A B B A A

 Koupě části jiného podniku do kupující společnosti. Fúze sloučením.  Koupě části jiného podniku a její vložení do prázdné nové společnosti. Akvizice Tomáš Havlík11 A A B A A D D D

 Vložení části vlastního podniku do nové dceřiné společnosti.Rozdělení společnosti  Rozdělení společnosti a fůze se často používají ke změně organizační struktury koncernu 2009 Tomáš Havlík12 A A B B C C D D

KladyZápory Minorita- Investice bez aktivity v řízení - Podíl může být majoritou znehodnocen Majorita- Investice do synergie (produkt, trh, region) -Odpovědnost - Vyšší riziko - Vyšší cena - Povinnost výkupu (a.s.) 100 % podíl-Investice do synergie (produkt, trh, region) -Jediný vlastník 2009 Tomáš Havlík13

 Kupuje-li se majoritní, většinový, ovládající podíl, k ceně se připočítává tzv. prémie za majoritu  Kupuje-li se společnost do průmyslového koncernu za účelem rozvoje koncernu, cílem je vždy majorita, nelépe 100%-ní podíl.  Hrubým vodítkem pro cenu je hodnota 5 až 6 ročních čistých zisků.  Samozřejmě existuje na stanovení ceny řada sofistikovaných systémů 2009 Tomáš Havlík14

 Akceptovatelná cena ( realistický odhad)  Shoda vlastníků ( všichni chtějí prodat)  Jak prodávat (výběrové řízení, individuálně)  Důvěrnost (dohoda o mlčenlivosti)  Čas (minimálně 6 měsíců)  Manažeři (informovanost, otevřenost, serióznost, pravdivost informací)  Obchodní partneři  Kdy prodat ( v období růstu)  Komu prodat  Smlouva 2009 Tomáš Havlík15

PozitivníNegativní (rizikové)  Atraktivní cena  Zisková, rostoucí obrat  Business plán do dalších let  Vlastní motivovaní zaměstnanci  Přiměřené čerpáním úvěrů  Dlouhodobí klienti  Management zůstává  Špatné hospodářské výsledky  Krátká historie firmy  Vysoké zadlužení  Nízká kvalita produkce  Pohledávky po lhůtě splatnosti  „Nepřenositelný“ pracovník  Management zůstává 2009 Tomáš Havlík16

 Obecně: V této době se kupujícím zdá cena vysoká a prodávajícím nízká ◦ Počet firem i suma, kterou kupující za ně zaplatili, klesá po celém světě ◦ V USA se trh fůzí a akvizic dočasně téměř zastavil ◦ Banky v ČR jsou opatrnější při poskytování úvěrů ◦ V ČR není ekonomika postavena na úvěrové bublině, krizí zatím není přímo zasažena 2009 Tomáš Havlík17

 Prezentace pana Ing. Zdeňka Burdy, s laskavým svolením   Tomáš Havlík18