Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
České stavovské povstání
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Anglická občanská válka / English Civil War
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Populární sporty Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Josef II. a jeho reformy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
RENESANCE A HUMANISMUS
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Číslo v digitálním archivu školy
Registrační číslo projektu:
Maria Theresa / Marie Terezie Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Hana Brázdilová Datum: Cílový ročník: 8.
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Anotace Život ve škole, umění se učit 1. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí znalosti o tom, jak funguje škola, jaké.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SITUACE: Jste panovníkem habsburské monarchie v roce Právě jste přišli ve válce s Pruskem o Slezsko. Vaše země se nachází ve stavu chaosu a nemáte.
ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst, zkoumat a tvořit AnotaceŽák se seznámí.
Téma: Praha - kvíz Vytvořil: Mgr. Aleš Sucharda VY_32_Inovace/8_453 Dne:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
JOBS Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Smyslová ústrojí člověka
Anotace: Prezentace v anglickém jazyce o Londýně včetně obrázků a otázek pro žáky
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
České země v 18. století Josef II..
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Joseph II / Josef II. Autor: Hana Brázdilová Datum: 9. 10. 2013 Cílový ročník: 8. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis, CLIL Tematický okruh: České země v 18. století Téma: Josef II. Metodický list/anotace: žáci se seznámí s osobností Josefa II. a s politickým pozadím jeho doby, a to anglicky, a odpoví na otázky zaměřené na pochopení textu Jazyk: čeština / angličtina Očekávaný výstup: vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny u nás, které charakterizují modernizaci společnosti Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

Joseph II Joseph Benedikt Anton Michael Adam *1741 – †1790 Holy Roman Emperor 1765 – 1790 co-ruler of the Habsburg lands 1765 – 1780 sole ruler of the Habsburg lands 1780 – 1790

Josephinism Enlightened absolutism he wanted to remodel Austria to the ideal enlightened state: the unitary state a centralized, efficient government rational and mostly secular society equality and freedom

Joseph II on his way to his coronation

Patent of Tolerance 1781 religious freedom to non-Catholic Christians (Lutherans, Calvinists, Greek Orthodox) permition to hold „private religious exercise“

A tolerance church in Vysoká no entrance from the street usually without a tower it does not look like a church

Abolition of serfdom 1781 – only the first step – they can move without any permition (it was totally abolished in 1848)

Education elementary education was compulsory for boys and girls scholarships for talented poor students higher education for Jews and other minorities 1784 – he changed the language of instructions from Latin to German

Wives Isabella of Parma Maria Josepha of Bavaria

His younger brother Leopold II after Joseph II´s death he became the Holy Roman Emperor (1790 – 1792)

Otázky k textu 1) Ve kterých letech vládl Josef II. spolu s Marií Terezií a kdy jako samostatný vládce? 2) Co dovoluje toleranční patent? 3) Jakým způsobem osvobodil Josef II. nevolníky? 4) Jaké změny prosadil Josef II. ve školství? 5) Jak se jmenoval Josefův nástupce? 6) Co je typické pro toleranční kostel?

Řešení 1) 1765 – 80 jako spoluvladař, 1780 – 90 sám 2) povoluje vyznávat nekatolická náboženství (luteránské, kalvinistické, řecké ortodoxní) 3) povolil jim stěhovat se 4) povinná školní docházka, stipendia pro talentované chudé studenty, do školy mohli i židé a jiné náboženské menšiny 5) Leopold II. 6) nesmí mít viditelný vchod z ulice a vůbec by neměl vypadat jako kostel, takže žádné věže apod.

Useful vocabulary abolition compulsory efficient Enlightened equality permition secular serfdom scholarship unitary zrušení povinný výkonný osvícenský rovnost povolení světský nevolnictví stipendium jednotný

Zdroje Webové stránky Autor neznámý. Joseph II, Holy Roman Emperor. [online]. c2002, [cit.2013-10-08].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_II,_Holy_Roman_Emperor Casablanca. Nevolnictví. [online]. c2004, [cit.2013-10-08].  Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Nevolnictv%C3%AD Hypertornado. Josef II. [online]. c2005, [cit.2013-10-08].  Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_II. JOberacker. Josephinism. [online]. c2006, [cit.2013-10-08].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Josephinism JOberacker. Patent of Toleration. [online]. c2006, [cit.2013-10-08].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_of_Toleration Slovník Fronek, Josef. Velký česko-anglický slovník. Praha: LEDA, s. r. o., 2000. ISBN 80-85927-54-3

Zdroje obrázků Snímek s. 3. Anetode. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Georg_Decker_001.jpg Snímek s. 5. Gryffindor. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Martin_van_Meytens_011.jpg Snímek s. 6. Gryffindor. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Toleranzpatent_001.jpg Snímek s. 7. Joker Island. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vysoka-tolerancni_kostel.JPG Snímek s. 8. El bes. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Joseph2pflug_1799.jpg Snímek s. 10 (Isabela). BetacommandBot. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jean-Marc_Nattier_005.jpg Snímek s. 10 (Maria Josepha). Torvindus. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maria_Josepha_von_Bayern.jpg

Děkuji vám za pozornost.