Jazyková výuka GE Money ČR&SK Andrea Števčíková, Kristýna Rapalová 24. dubna 2007
GE Money ČR&SK Bank HR Generalisté Auto Multiservis C&B T&D O&S
Stav před 1. Prezenční výuka (3x45 min. týdně) Dvojice Skupiny 2. Finanční příspěvek na výuku pro zaměstnance v regionu 3. Intenzivní letní kurzy
Motiv ke změně kvalita vs kvantita finanční úspora měřitelnost a objektivita progresu studia prověření motivace studentů flexibilita studia sjednocení výuky
PILOT 2004 Délka: 2 měsíce Kick-off: 1. 10. 2004 Dodavatelé: GlobalEnglish (americký produkt, dražší, vysoká interaktivita) e-academy (lokální produkt, levnější, méně interaktivní) Forma: blendovaná výuka (prezenční výuka 2x měsíc) Cílová skupina: 40 dobrovolníků (30% region, 70% centrála) Úrovně Pre-intermediate, Intermediat Noví studenti (do té doby nestudovali v rámci firemní výuky) Studenti motivovaní studovat angličtinu, angličtina není nezbytná pro výkon pozice
PILOT 2005 Délka: 4 měsíce Kick-off : 1. 10. 2005 Dodavatelé: LangMASTER – e-learning Forma: blendovaná výuka - prezenční výuka (60 minut/týden), skupiny max. 5 studentů Cílová skupina: 20 dobrovolníků (100% centrála) Všechny znalostní úrovně Noví studenti (neúčastní se standardní výuky) nebo studenti, kteří již studovali déle než 6 semestrů Studenti motivovaní studovat angličtinu, angličtina je nezbytná pro výkon pozice
Co se měřilo v pilotu Docházka monitorování návštěvnosti e-learningu pomocí pravidelných reportů (min. 100%) a prezenčních listů z jazykové školy (min. 70%) Kvalita aplikace a pokrytí vzdělávacích potřeb dotazník spokojenosti (Interaktivita, individuální progres, přátelská k uživatelům, relevantní k pracovním potřebám, technická nenáročnost) 3) Pokrok monitorování dílčích studijních výsledků, rozřazovací a závěrečný test
CBA Varianta 1 Prezenční výuka Jazyková škola 3x45 minutes/week, CZK 370/45 minutes, 2 students in a tuition 100% Varianta 2 Blended výuka LangMASTER + jazyková škola Navržená délka výuky 60 minut/2 týdny, skupina 2 studentů 17% Varianta 3 GlobalEnglish + interní učitel Navržená délka výuky 60 minut/2 týdny, skupina 2-4 studentů 43% Varianta 4 GlobalEnglish + jazyková škola Navržená délka výuky 90 minut/2 týdny, skupina 2 studentů 62%
Vítězné řešení Implementace - březen 2006 + 50 NEW students Vítězné řešení Implementace - březen 2006 Blendovaná výuka = prezenční výuka 90 minut/14 dní + Hlavní výhody pro studenta: individuální studijní plán efektivita flexibilita … Hlavní výhody pro společnost: prokazatelná (ne)motivace měřitelnost progresu (pro HR i LM) reporting
Stav po AJ jako job need AJ jako benefit 1. Blendovaná výuka Dvojice Skupiny Region (jednotlivci nebo dvojice) 2. Business workshopy pro úroveň pokročilých 3. Intenzivní letní kurzy AJ jako benefit e-learningové kurzy LANGMaster volně k dispozici 2. sjednaná sleva pro zaměstnance na otevřené kurzy 3. možnost využití Flexipasů na výuku AJ
Výsledky průzkumu 89% říká, že se zlepšilo ve čtení anglických textů 75% zlepšilo schopnost připravovat dokumenty v Aj 71% hodnotí svou zkušenost s elektronickou částí výuky minimálně hodnocením „dobře“ 89% studujících by doporučilo GlEngl program svým kolegům 69% hodnotilo prezenční část minimálně slovem „dobře“ 77% studentů hodnotilo blendovanou formu výuky slovem „dobře“ a výš 35% respondentů uvádí, že si někdo označil jejich znalost angličtiny za zlepšující se Slovní otázky: Uživatelé jsou schopni kvantifikovat své zlepšení v angličtině – uvádějí zrychlení v přípravě a práci s anglickými texty, přípravě prezentací apod.
Plán změn ve výuce Plán změn Současnost angličtina pouze „job need“ job need/job benefit nespokojenost s dodavatelem, kvalita propojení prez. a elektr. části dle lektora, nejasnosti v docházce chybí jasná definice syllabů a pokroku/semestr dobře nastavený systém, chybí prostředky na řešení náhlých business potřeb Plán změn angličtina pouze „job need“ zkvalitnit propojení prez. a el. výuky, sledování docházky, přípravu lektorů příprava syllabů prezenční části – definovat pravidla pokroku a vyřazení ze studia větší flexibilita v typech výuky – pouze e-learning GlEng, intenzivní “business writting&presentation” kurs, řešení ad-hoc business need výuky
Otazníky finanční spoluúčast studentů na výuce (přímo/flexipasy) angličtina v Cafeterii (job benefit) definovat maximální délku studia (návrat k řešení v minulosti) Storno podmínky pro studenty certifikace ano/ne – jako definice pokroku? elektronická knihovna