Tisková konference Sdružení ČESMAD BOHEMIA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „2009 – Rok smíření“ Martin Špryňar generální tajemník Sdružení Kampaň Jedeme v tom spolu II.
Advertisements

Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Praktické zkušenosti se zaváděním systému GMP+ B4.1
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Prémiová automatická objednávka
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Statistika dopravních nehod
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Zábavná matematika.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Silniční daň Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
1 ČLFA se představuje ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  48 členů  cíle prosazovat prostředí vhodné pro finanční produkty (právní, ekonomické)
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Kamion - start Zpráva z kvantitativního výzkumu – vnímání kamionové dopravy veřejností ČR Prosinec 2005 / Závěrečná zpráva pro sdružení ČESMAD / Tomáš.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
Standard Eurobarometer 67 / Spring 2007 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 67.2 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2007 ZVEŘEJNĚNÍ.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Vliv zvýšení SD na chování dopravců Vladimír Starosta prezident Sdružení autodopravců ČESMAD BOHEMIA.
1 NOVELIZACE ENERGETICKÉ LEGISLATIVY NÁZOR VELKÝCH SPOTŘEBITELŮ Luděk Piskač – tajemník SVSE ;
Silniční doprava a legislativa
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Aleš Řebíček 444 dní za volantem. Dvě hlavní témata  Z hlediska veřejnosti jsou nejsledovanějšími tématy z resortu dopravy:  důsledky novelizace zákona.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Sdružení automobilových dopravců Role ČESMADU BOHEMIA v oblasti silničních přeprav chemikálií a dodržování bezpečnostních a kvalitativních parametrů v souladu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Místní demokracie a participace na veřejném životě
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Strategie regionu, obce
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Tisková konference Sdružení ČESMAD BOHEMIA „JEDEME V TOM SPOLU“ Tisková konference Sdružení ČESMAD BOHEMIA 8.3.2006

Prezentující Ing. Vladimír Starosta, prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA Ing. Martin Špryňar, generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA RNDr. Tomas Raiter, obchodní ředitel STEM/MARK

ČESMAD BOHEMIA Největší sdružení dopravců, podnikajících ve vnitrostátní i mezinárodní nákladní a osobní silniční dopravě Sdružuje cca 1 800 podnikatelských subjektů s téměř 20 000 vozidly Člen Mezinárodní unie silniční dopravy IRU se sídlem v Ženevě, prostřednictvím které má možnost se vyjadřovat a ovlivňovat legislativu EU

Sdružení ČESMAD BOHEMIA Ing. Vladimír Starosta prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA

Legislativní lobby 2005 Zákon o provozu na pozemních komunikacích bodový systém (nerovnoprávné postavení) zákazy jízdy zákaz předjíždění kamionů Zákon o dani silniční slevy pro vozidla Euro 2 – 40%, Euro 3 a vyšší – 48% Zákon o pozemních komunikacích separátní přefakturace mýta ze zákona

Situace v silniční dopravě Nejhorší za posledních 15 let Minimální podpora vlády oboru silniční dopravy Ekonomická krize dopravců vysoké ceny nafty a rostoucí provozní náklady problémy s cash flow (splatnosti 60 dní+) nezdravá konkurence na trhu díky absenci státního odborného dozoru infrastruktura je priorita jen na papíře obor na okraji společnosti, přitom uspokojuje potřeby většiny obyvatel populismus stupňovaný volbami (příklad Bursík)

Silniční doprava - řešení Nevzdáváme se odpovědnosti za bezpečnost a ekologii Od motoristů stát ročně vybere min. 100 mld. Kč – proč stále jezdíme po tankodromu? zvýšení přídělu ze spotřební daně na výstavbu silnic a obchvatů na 50% kontrola kvality a efektivity výstavby Uznání přínosů pro ekonomiku a uspokojení potřeb občanů chceme mít plné hypermarkety??? stavíme stále nové průmyslové zóny

Vnímání kamionové dopravy veřejností ČR Kvantitativní výzkum Vnímání kamionové dopravy veřejností ČR Tomáš Raiter obchodní ředitel STEM/MARK

Základní informace Cílem výzkumu bylo zjištění názorů veřejnosti na kamionovou dopravu, především hodnocení kamionové dopravy u nás a možnosti jejího nahrazení Bylo využito metody kvantitativního výzkumu a CATI dotazování Dotazování se zúčastnilo přes 600 respondentů

Kamionová doprava Naprostá většina populace (90 %) souhlasí s názorem, že kamionová doprava nepřiměřeně zatěžuje dopravu a měla by se výrazně omezit Téměř polovina populace se při jízdě osobním automobilem cítí často omezena jízdou kamionu 40 % respondentů vnímá kamionovou dopravu negativně a nesouhlasí s její nenahraditelností

Názory na kamionovou dopravu

Nahrazení kamionové dopravy Dvě třetiny respondentů se domnívají, že kamionovou dopravu lze účelně nahradit železniční dopravou, případně kombinací dopravy kamionové a železniční Jen 25 % veřejnosti si myslí, že kamionovou dopravu nelze nahradit Více než polovina respondentů by nebyla ochotná podpořit opatření ke snížení kamionové dopravy (speciální daň, která by způsobila růst ceny zboží; omezení osobní spotřeby)

Nahrazení kamionové dopravy

Nahrazení kamionové dopravy

Nahrazení kamionové dopravy

Názory veřejnosti Kamiony devastují silnice – 96 % Kamiony jsou neekologické – 66 % Kamiony havarují výjimečně, avšak s většími důsledky – 66 % Kamiony způsobují stále více nehod – 66 % Kamiony neznečišťují ovzduší více než osobní doprava – 33 %

Názory veřejnosti Řízení kamionu je těžké a nemá takové možnosti jako osobní vozy – 74 % Zásobování obyvatel zbožím je na kamionech zcela závislé – 61 % Kamiony jsou nezbytné pro růst české ekonomiky – 64 %

generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA „Jedeme v tom spolu“ Ing. Martin Špryňar generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA

Cíle projektu „Jedeme v tom spolu“ Seznámit veřejnost s objektivním pohledem na kamionovou dopravu Přesvědčit veřejnost o pozitivních přínosech silniční dopravy Předejít populistickému zneužívání nákladní dopravy v politickém boji Vyvrátit zažité mýty o kamionové dopravě

K jiným řidičům se chovají bezohledně. Kamiony devastují silnice. Kamiony jsou neekologické. Způsobují stále více dopravních nehod.

Proč kamionová doprava? nezastupitelný přínos pro růst české ekonomiky zásobování obyvatelstva je na kamionové dopravě zcela závislé rychlý a levný způsob dopravy není svázaná jízdními řády a neměnnými cestami 100% pokrytí daných oblastí schopnost adaptovat se na výrobní rytmus spojují místa nejkratší cestou

Proč ji nelze nahradit? i v případě růstu železniční přepravy zboží o 50 % v zemích EU (což je velice nepravděpodobné), by byl provoz těžkých vozidel snížen o 3 %, celkový silniční provoz o 0,2 % 90 % nákladů je přepravováno místně, k čemuž se železnice nehodí v železniční dopravě dochází k velkým časovým prolongacím a nedokáže se flexibilně přizpůsobit výrobním požadavkům Zdroj: Konference EP o dopravní politice, Ari Vatanen, Malcolm Harbour, červenec 2005

Mýtus: „Kamiony způsobují stále více dopravních nehod s tragickými následky (zdroj: Policie ČR)“ zvýšená intenzita dopravy (dle MD nárůst počtu nákladních automobilů 12%, dálnice 21% od vstupu do EU) – intenzita dopravy roste rychleji než nehody usmrcení zaviněné řidiči nákladních vozidel – 136 osob = 12% (od dodávek po kamiony) rok 2005 – pokles o 18 osob (-11,7%) rok 2005 – vozidla nad 10 tun – 61 usmrcených osob = 5,4% vozidla do 3,5 tuny – 51 usmrcených osob 63 osob usmrcených cizinci

Mýtus: „Kamiony jsou neekologické“ EURO rok Emise škodlivin g/kWh CO HC NOx částice 1 1992 4,5 1,1 8,0 0,36 2 1998 4,0 7,0 0,15 3 2000 2,1 0,66 5,0 0,10 4 2005 1,5 0,46 3,5 0,02 5 2008 2,0

Mýtus: „Kamiony jsou neekologické“ rozdíl Euro 1 vers. Euro 5 CO pokles o 66,7% HC pokles o 58,2% NOx pokles o 75% částice pokles o 94,4% průměrné stáří tahačů je 8-9 let průměrné stáří osobních vozidel je 13-14 let

Informace o kampani Doba trvání Cílové skupiny 1. fáze březen 2006 (billboardy, tisk, ČS) PR celý rok 2006 (analýzy, statistiky, studie) www.jedeme-v-tom-spolu.cz Cílové skupiny Aktivní řidiči Média a novináři Politická reprezentace

Děkujeme za pozornost! www.jedeme-v-tom-spolu.cz