Název úlohy: 3.3 Účinnost. Fyzikální princip: Účinnost je podíl vykonané práce W a dodané energie E. Cíl: Určit účinnost při ohřívání vody lihovým kahanem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon
Proč se tělesa zahřívají při tření?
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Elektrická práce. Elektrická energie
ÚČINNOST EL. ZAŘÍZENÍ.
Teplo jako fyzikální veličina
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
B) Optimum a volný čas.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Název úlohy: 4.7 Termistor
Chování částic v látkách při různých skupenstvích
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Vypařování (Učebnice strana 82 – 83)
Změny skupenství látek
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ POHYB.
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Elektromagnetické záření látek
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Tlak a proudění vzduchu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
LABORATORNÍ POMŮCKY, CHEMICKÉ SKLO
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Jaderná energie Jádra atomů.
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
8.5 Radioaktivita a ochrana před zářením
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Mezimolekulové síly.
TÁNÍ - TUHNUTÍ Autor: Mgr. Lenka Němcová Škola: Základní škola Velehrad, okres Uh. Hradiště, příspěvková organizace (Základní škola Velehrad, Salašská.
 y = ax + b a, b … koeficienty – reálná čísla a nesmí být rovno 0 byla by to konstantní funkce  Grafem každé lineární funkce je přímka.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
S omezeným definičním oborem
Reostat Potenciometr- dělič napětí
Proč v zimě solíme silnice? Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Počítač Sklenice, kádinka Sůl.
Procenta.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_11 Název materiáluSytá pára.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TEPLO.
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Třída 3.A 14. hodina.
Mezimolekulové síly.
Transkript prezentace:

Název úlohy: 3.3 Účinnost

Fyzikální princip: Účinnost je podíl vykonané práce W a dodané energie E. Cíl: Určit účinnost při ohřívání vody lihovým kahanem.

Pomůcky:

Schéma:

Graf:

Výhřevnost ethanolu je J·kg -1. 1) Vypočítej kolik % dodané energie přijme kádinka – sklo (c = 670 J·kg -1 ·K -1 )? 2) Kolik procent dodané energie se „ztratí“? 3) Znáš účinnější způsob ohřívání vody? Jakou má účinnost? 4) Proč na grafu v okamžiku zamíchání s ohřívanou vodou vznikají nerovnosti (viz výše)? Proč teplota nejdříve rychleji stoupá a pak chvíli klesá (po zamíchání)? Proč teplota pak roste přibližně rovnoměrně? 5) Proč graf (viz výše) není lineární? Čím je to způsobeno? Doplňující otázky