Podcast A jeho možnosti využití ve výuce chemie Lucie Valová, Luděk Jančář
Obsah Co je podcasting Historie podcastů Tvorba podcastů Šíření podcastů Práce s podcasty Výukové podcasty Výukový podcast v chemii Výhody podcastů
Co je to podcasting Technologie sloužíci jako informační kanál mezi zprostředkovatelem informací a jejím uživatelem Slovo podcast vzniklo spojením přehrávače iPod s anglickým broadcasting,vysílání Jde o soubory jednotlivých epizod skládající se ze zvukových záznamů nebo videozáznamů PodcastingTypy podcastů
Historie podcastů Základní kámen podcastů položil Adam Curry V roce 2004 napsal jednoduchý software, který uměl automaticky nahrát audiosoubor do mp3 přehrávače přímo z webu
Tvorba podcastů Počítač Kamera Mikrofon Program pro tvorbu podcastů
Šíření podcastů Pro šíření podcastů se využívá tzv. RSS kanálů, které jsou čteny pomocí RSS readerů Výhodou je automatické vyhledávání nových epizod a jejich shromažďování z mnoha webových stránek ke kterým se uživatel přihlásil k odběru
Práce s podcasty Počítač nebo přehrávač Internet Program pro správu podcastů ProgramyVybavení Správu podcastů umožňují podcatchery Např. iTunes, Juice, Primetime Podcast Receiver, WinPodder
Výukové podcasty Ojediněle Výuka jazyků Výuka informatiky a ekonomie Výuka fyziky na FCH VUT v Brně Čím dál častěji Většina oborů Špičková pracoviště – Oxford University, Yale University, UC Barkeley, MIT, Stanford, apod. Podcastingu se věnují učitelé, lektoři a školy Je možné se vzdělávat formálně i neformálně Užití podcastů ve výuce v ČR Užití podcastů ve výuce v zahraničí
Výukové podcasty v chemii Autoři podcast učebních opor Učitel Student Typy podcast učebních opor Záznamy přednášek Krátké videozáznamy
Výhody výukových podcastů Efektivnější studijní materiály Časová flexibilita při studiu Atraktivní forma sdílení informací s kýmkoliv a kdykoliv Přístup ke studijním a zábavním materiálům prostřednictvým stejného media Nástroj propagace předmětu
Děkuji za pozornost