Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Kamarád Bodlínek Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdroje Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace CYKLISTA Tento Digitální učební.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace SAMOHLÁSKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace O Vojtovi Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
jsou slova, která vyjadřují vlastnosti osob, zvířat a věcí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
STOVKOVÁ TABULKA - VÝŘEZY
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Učíme se mluvit neboli komunikovat
Práce s pohádkou - poznej podle úryvku
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace HONZA A HOLIČ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Počítání s mocninami – I.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace PTAČÍ BUDKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace MĚŘENÍ ÚSEČEK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LÉTO Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DENNÍ REŽIM Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ABECEDA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DOPRAVNÍ ZNAČKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Co je kulaté - Co je hranaté
Matematické operace ( + - x : )
Matematické aplikace Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mímoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace HRÁTKY S RÝMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DEN ZEMĚ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace SLOVESA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Zdroj obrazového materiálu
Druhá odmocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dobrý den, děti, jsem skřítek Lesánek. Zde bydlím. Starám se o lesní zvířata a mám velkou radost, když se jim dobře daří. Ale často jsem smutný. To když.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Kamarád Bodlínek Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Kateřinou Různarovou Zdroje: WITTGEN,T. Bodlínek a stará borovice, BERLÍN:J unge Welt,

Bodlínek a stará borovice Ranní vánek pročesával opatrně koruny stromů. První sluneční paprsky se přehouply přes jejich vrcholky, sklouzly po kamenech dubů a buků a pronikly až do nízkého podrostu. Pohádkový les se probudil. Ježek Bodlínek si kapkami rosy umyl oči, přes paseku přiběhli zajíc Hops a kocour Mour. Se stromu seskočila veverka Zrzka a popřála všem hezké jitro. Bodlínek si položil tlapku na čumáček a dal přátelům znamení, aby ztichli. Teď to uslyšeli všichni: v lese někdo plakal. Mour rozhrnul kapradí, seděl v něm jezevec, oči plné slz a bědoval: „Ach, to je neštěstí!“ „Milý jezevče, copak se ti stalo?“ zeptal se soucitně Bodlínek. „Stará borovice, pod kterou bydlím, mi řekla, abych se do zítřka vystěhoval. Ale já nejsem tak rychlý, nedokážu do druhého dne vyhrabat nové doupě. „Víte co,“ ozval se Hops, „skočím pro pana výra, pro paní lišku a pro paní straku. Sejdeme se všichni pod starou borovicí. Jistě nám poví, proč má být tak čistotný a tichý nájemník vykázán ze svého doupěte.“ Stará borovice se podivila, když k ní přišla tak početná návštěva.

1)Přečti si úryvek pohádky Bodlínek a stará borovice a vyprávěj svými slovy, co se odehrálo mezi lesními kamarády. 2)Proč se stará borovice divila? Přemýšlej o důvodech, proč by chtěla, aby hodný jezevec opustil svou noru. 3)Označ zeleně větu oznamovací, oranžově větu tázací, fialově větu rozkazovací. 4)Vysvětlení významu modře označených slov. (vánek, paseka, hezké jitro, bědovat, soucitně, doupě, nájemník vykázat) 5)Podívej se do textu a řekni, jak se nazývají červeně označená slova, proč mají velké písmeno na začátku? Vymysli jména pro paní lišku, pana výra a paní straku. 6)Doplň vhodné slovo (text napoví) a vymysli další přídavná jména ………………. vánek ………………………, ……………………… ……………… sluneční paprsky ………………………, ……………………… ……………… les …………………….., ……………………… …………….. borovice …………………….., ……………………… …………….. doupě …………………….., ……………………… ……………… návštěva ……………… , ……………………… 7) Přečteme si, jaký důvod pro vystěhování jezevce stará borovice měla.

Pan výr vysvětlil, proč za ní všichni přišli. „U sta hromů“, zaklela zlostně, protože se ji všichni prohlíželi. „Vždyť já za to vůbec nemohu, že jezevec musí opustit své doupě. Budu se všemi stejně starými sestrami poražena. Vidíte ten černý pruh na mém kmeni? Je na všech stromech, které mají být zítra poraženy. Pak nás odvezou do města. Tam se s námi stane velká změna. Lidé z našeho dřeva vyrobí různé užitečné věci“. „To je zajímavé!“ zvolala liška. „A co z vás vlastně bude?“ Stará borovice se rozpovídala o tom, jak jsou stromy pro lidi užitečné. Víme, proč jsou pro nás stromy důležité? Čím jsou užitečné? Co se z nich vyrábí? STROM

Pracovní list Najdi a oprav chyby: Vymysli slova, která začínají zvolenými písmenky. Napiš, jak jsou stromy pro lidi užitečné. Ježek Mour si kapkami rosy umyl oči, přes paseku přiběhli zajíc Hops a kocour Bodlínek. Se stromu seskočila liška Zrzka a popřála všem hezké jitro. Bodlínek si položil tlapku na čumáček a dal přátelům znamení, aby ztichli. Teď to uslyšeli všichni: v lese někdo zpíval.