VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Morfologie rostlin – květ
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba rostlinného těla
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Generativní orgány rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Rostlinné orgány - květ
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Stavba květu, květenství
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Srovnání jednoděložných a dvouděložných rostlin
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Generativní rostlinné orgány
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají základní znalosti v oboru vyšší rostliny krytosemenné a jejich charakteristika. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: biologie rostlin – vyšší rostliny Učivo: systém rostlin – poznávání a zařazování běžných druhů krytosemenných rostlin, jejich vývoj a využití hospodářsky významných zástupců. Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí atlasů a klíčů. Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: vyšší rostliny, krytosemenné rostliny, jednoděložné rostliny, dvouděložné rostliny Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II. stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

CHARAKTERISTIKA krytosemenných rostlin Patří sem byliny i dřeviny Rozmnožují se pomocí semen Semena jsou uložena v plodech Vytváří rozmnožovací orgán – květ Rostliny se rozmnožují nejen generativně = oplozením vajíčka, ale také vegetativně = pomocí částí rostlinného těla (oddenky, Hlízami a šlahouny).

KVĚT samčí pohlavní orgány jsou TYČINKY - tyčinky obsahují pylová zrna samičí pohlavní orgány jsou PESTÍKY - pestíky ukrývají vajíčka Květy bývají oboupohlavné mají tyčinky i pestíky nebo jednopohlavné, které mají samčí s tyčinkami a samičí s pestíky.

KVĚTNÍ OBALY Jsou rozlišeny na: vnější KALICH (povětšině zelený) vnitřní KORUNA (barevná) nerozlišené OKVĚTÍ Květy některých rostlin tvoří soubory květů, kterým říkáme KVĚTENSTVÍ.

PRŮBĚH ROZMNOŽOVÁNÍ nejprve musí dojít k OPYLENÍ K opylení dochází přenesením pylu z tyčinek (hmyzem, větrem) na bliznu pestíku. průběh: pylové zrno klíčí a prorůstá čnělkou do semeníku, kde splývá s vajíčkem a tímto nastává oplození Oplozené vajíčko se mění v semeno, semeník se mění v plod.

HLAVNÍ ZNAKY – dělení rostliny DVOUDĚLOŽNÉ - mají dvě dělohy v semenu - hlavní kořen s kořeny postranními - listy s rozvětvenou žilnatinou - 4 nebo 5 květních lístků př. fazole rostliny JEDNODĚLOŽNÉ - mají jednu dělohu v semenu - svazčité kořeny - listy se souběžnou žilnatinou - 3 nebo 6 květních lístků př. kukuřice