Zentiva – Váš partner pro 3. tisícíletí Být či nebýt kótovanou firmou Jiří Michal Předseda představenstva a generální ředitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Představení společnosti
Spolehlivý finanční partner exportu
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Zadlužení, inflace, demografie
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Course seminar CM4 SE 31. srpna Regionální zdravotnické informační systémy B.I.B.S., a.s. Brno Senior Executive MBA Course Seminar Ing. Martin Zeman.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Facility management ČSN EN
© 2010 IBM Corporation Informace + kreativita = konkurenceschopnost Vladek Šlezingr – generální ředitel IBM Česká republika 16/09/ Svět informačních.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Rudolf Čihák, CEO, IdeaMarkets Martin Pavlica, CEO, Intelligent Markets 2 ÚSPĚŠNÉ VYUŽITÍ KOLEKTIVNÍ INTELIGENCE V KORPORÁTNÍ PRAXI.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Společenská odpovědnost organizací
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
MARKETING.
Emise dluhopisů a snížení základního kapitálu DŮVĚRNÉ PRACOVNÍ VERZE 2013/07/22.
Finanční analýza.
Příběh jedné úspěšné akciové investice. 2 ISČS Top Stocks - prezentace pro DIK 14. dubna 2015 Nejdříve trochu teorie...  %výnos = Δ% EPS + Δ% P/E + %
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Celkový a mezní produkt
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Tržní prostředí.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
ZÁSADY TRANSFORMACE ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN Praha,
IAS 7 Výkazy peněžních toků. Cíl standardu Požadovat poskytování informací o proběhlých změnách stavu peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů účetní.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Finanční trh. Banka. Bankovní systém.. TRHY ZBOŽÍ A SLUŽEB PRODUKČNÍ JEDNOTKY (PODNIKY) DOMÁCNOSTI TRHY VÝROBNÍCH FAKTORŮ výrobní faktory tok výdajů za.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Finanční a kapitálový trh VOKT (P-1)
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Zentiva – Váš partner pro 3. tisícíletí Být či nebýt kótovanou firmou Jiří Michal Předseda představenstva a generální ředitel

2 Motto Na světě existuje obrovský přebytek finančních zdrojů připravených k okamžitému investování

3 Obsah 1.Možnosti financování rozvoje společnosti 2.Základní předpoklady pro vstup na burzu 3.Případová studie - Zentiva

Možnosti financování rozvoje společnosti Z vlastních zdrojů Vždy omezené – postupná tvorba Společnost může investovat do rozvoje jenom tolik, kolik si vydělá Musí být zisková a musí vykazovat volné peněžní zdroje Zdroje pak stačí většinou pouze na organický růst

Možnosti financování rozvoje společnosti Bankovní úvěr Omezený časově, okamžitý zdroj Některé společnosti používají bankovních úvěrů na provozní financování Čerpání poskytnutého úvěru a jeho splátky jsou vždy limitovány časem Společnost může získat prostředky okamžitě, po dobu splácení je však omezena ve využívání vlastních zdrojů

Možnosti financování rozvoje společnosti Další externí zdroje Vstup strategického investora –podnik se stává součástí jiného celku a přebírá rozvojovou strategii nadřízené společnosti Vstup finančního investora –finanční investor akceptuje nabídku podniku participovat na budoucím zisku v určitém časovém období Vstup na kapitálový trh – veřejně obchodovaná společnost –akcionáři se účastní podnikání tím, že podnik svým kapitálem zvětšují a participují na budoucích ziscích a na růstu hodnoty firmy –akcie podniku se obchodují jako zboží a vyjadřují reálnou hodnotu firmy v čase

7 2. Základní předpoklady pro vstup na burzu

Úspěšná, srozumitelná historie podniku Vznik vedoucí generické farmaceutické společnosti Racionalizace podnikání Připravenost k regionálnímu růstu Implementace nového konceptu podnikání Významný hráč v EU a lídr na trzích střední a východní Evropy Akvizice Slovakofarmy Vznik Zentivy Akvizice Sicomedu IPOMBO/WP

Vedení firmy hospodaření podniku auditováno podle mezinárodních standardů zaměření na „core business“ (hlavní předmět podnikání) průhledné vlastnické vztahy jasné toky peněz ve firmě transparentní manažerská struktura se zaměřením na růst hodnoty podniku

Strategie profitabilního růstu Silná pozice a stálý růst díky orientaci na oblast primární péče Růst na hlavních trzích a vybraných nových trzích Růst prostřednictvím vybraných akvizicí a společných podniků Snaha být první na trhu s nejperspektivnějšími generiky z vlastního vývoje Zaměření na cenovou a nákladovou konkurenceschopnost s výrobními procesy na nejvyšší úrovni Profitabilní růst

Co by měla společnost investorům nabízet atraktivní zhodnocení investic v budoucnosti přijatelné riziko investice

12 3. Případová studie Zentiva

Mise Vyvíjíme, vyrábíme a prodáváme farmaceutické produkty, které pomáhají zlepšovat kvalitu lidského života. Mise

Klíčové hodnoty Klíčové hodnoty Zpřístupňujeme a rozšiřujeme kvalitní a moderní zdravotní péči.

Vize Vize Zentiva je a také je vnímána jako špičkový poskytovatel farmaceutických produktů a služeb v EU a východní Evropě.

Konkurenční výhody Finanční síla Vedoucí pozice na českém, slovenském a rumunském farmaceutickém trhu Neustále modernizované produktové portfolio Připravenost k využití příležitostí na zajímavých rostoucích trzích Motivovaní a zkušení zaměstnanci Integrované a měřitelné procesy s nízkými náklady

Přivést pacienta do lékárny s předpisem Přivést pacienta do lékárny a uspokojit jeho potřebu (předepsaný lék) Propagace u lékařů Generování prescripce Propagace v lékárnách Generování objednávek Dostupnost léků Propagace u spotřebitelů Generování poptávky 3.5. Koncept podnikání

18 RU PL RO SK CZ Praha Hlohovec 3.6. Manažerská struktura Bukurešť Výrobní jednotky Lokální obchodní jednotky Korporace

19 Výzkum a vývoj Výroba a logistika Obchod Reinženýring procesů 3.7. Role managementu

Budoucnost Zentiva - rostoucí mezinárodní farmaceutická společnost Vedoucí společnost v ČR, SR a Rumunsku se silným růstem v Polsku a SNS Kvalifikovaní lidé s velkým potenciálem na všech trzích Neustále rozšiřovat moderní produktové portfolio pro hlavní terapeutické oblasti v primární péči Implementovat mezinárodní standardy do všech klíčových procesů k dosažení nejvyšší efektivity Posilovat připravenost k dalším potenciálním akvizicím Trvalý profitabilní růst Příležitosti na trzích EU

21 Zentiva na burzách v Praze a Londýně –Historicky první IPO v České republice –První IPO v zemích přistupujících k EU –Poptávka investorů 5x převýšila nabídku akcií –Příležitost k dalšímu růstu

22 Zentiva – váš partner Transparentnost Spolehlivost Atraktivnost Zákazník Zaměstnanec Akcionář

23 Je lepší mít přibližnou pravdu, než se přesně mýlit

24 Drazenův restituční zákon: Doba potřebná k nápravě situace je nepřímo úměrná času, během něhož se něco pokazí. Z čehož vyplývá: Vyléčit zlomenou nohu trvá déle, než si ji zlomit.

25 Ilesův zákon: Všechno jde udělat snáz. Z čehož vyplývá: Pokud máme před očima nějaký snadnější způsob, zvláště pak delší dobu, určitě si toho nevšimneme. Z čehož vyplývá: Objeví-li se snadnější způsob léčby, zdravotní pojišťovna vám jej neproplatí.

26 Coit Murphyho věta o síle negativizmu: Optimistu nelze příjemně překvapit. Rockefellerova zásada: Nikdy se nepouštěj do ničeho, u čeho tě nebude vidět.

27 Římské pravidlo: Ten, kdo tvrdí, že něco nejde udělat, by neměl překážet tomu, kdo to udělá.