Hlavolamy Jan Sollich V.A..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rubikova kostka Tietz.
Advertisements

Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Kam se točí Tobě ?.
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Voda. V pátek probíhal na naší škole Den Země na téma Voda. Žáci druhého stupně soutěžili v mnoha soutěžích. Třída se vždy rozdělila na skupiny.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
S U D O K U aneb Vývoj & Přehled.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
57. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A Exponenciela Litoměřice 2007.
Fraktální geometrie Obdivuhodné a krásné vzory - neuvěřiitelné!
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Algoritmizace 9. Ročník.
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Umělá inteligence. Prvotní výzkum zpracovávání informace byl zaměřen na: a) počítačové simulace b) optimální metody řešení problémů.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Kvantové počítače Foton se může nacházet „současně na více místech“ (s různou pravděpodobností). Nemá deterministicky určenou polohu. To dává šanci elementární.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Algoritmus po krocích rozepsaný návod k nějaké činnosti
Vizualizace dat Jan Vágner 3MA381. Co je vizualizace dat?  Matematická nebo fyzikální nebo jiná data či informace, která jsou převedena do grafického.
Sociologický výzkum.
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Úvod do algoritmizace Obsah: Algoritmus, algoritmizace
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
FRAKTÁLNÍ GEOMETRIE Obdivuhodné a krásné vzory - neuvěřitelné!
KVARTÉR - VĚDA A VÝZKUM. Interaktivní graf výdajů na vědu a výzkum.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
U MĚLÁ INTELIGENCE Lucie Ježková O3.B. C O TO VLASTNĚ JE ? Obor informatiky, který se zabývá vytvářením strojů, které se dokážou „inteligentně chovat“
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Umělá inteligence Minského definice: UI je věda o vytváření strojů nebo systémů, které budou při řešení určitého úkolu užívat takového postupu, který –
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, 28923, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Algoritmus a jeho vlastnosti
„ŽIVOČICH“ téma školního roku Výstava 6. – , vestibul kina Centrál a prostory Bílé věže na Velkém náměstí Děti milují zvířátka a.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Nonogram, kódovaný obrázek
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
GLOBÁLNÍ PROSTOROVÉ DATOVÉ PROJEKTY Prof. RNDr. Milan KONEČNÝ, CSc.
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
Projekt: Po stopách lovců mamutů PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní
3. Kompozice ve výtvarném umění
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov. Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá.
Jan Baborák, Eva Svobodová, Dominik Tělupil Supervizor: Jaromír Kukal
DIDAKTIKA MATEMATIKY III Růžena Blažková PdF MU Brno.
 a) kompenzační ◦ kompenzují zrakový handicap a jsou rozděleny do několika skupin podle účelu, ke kterému slouží.  b) rehabilitační ◦ umožňující zvětšení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická a mateřská škola Toužim, příspěvková organizace AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_13_RUDOLF II. TEMA:
Magické čtverce Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Datum:
Mathematical exercises and logical tasks Lucie Viktorinová, 3.B.
–  významný český spisovatel literatury pro mládež  redaktor několika dětských časopisů a zážitkový pedagog.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová Název Téma Číslo projektu Anotace VY_32_INOVACE_17_MA_Zajímavé úlohy_kostky Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.09 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Algoritmizace – základní pojmy
VÝUKOVÉ METODY Výuková metoda je koordinovaný systém vyučovacích činností učitele a učebních aktivit žáka, který je zaměřen na dosažení učitelem stanovených.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
Popis tvorby jednoduchého grafu
2018/6/10 Počítačový model Kateřina Růžičková.
HISTORIE POČÍTAČŮ I. VY_32_INOVACE_A3-01 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Kam se točí Tobě ?.
Počítačová grafika.
Kam se točí Tobě ?.
Kam se točí Tobě ?.
Transkript prezentace:

Hlavolamy Jan Sollich V.A.

Hlavolam je problém, hádanka, záhada, která zkouší vynalézavost jeho řešitele. Obecně nejznámější formou hlavolamů jsou mechanické hlavolamy, ale mohou za ně být považovány i jiné úlohy. Například křížovky, sudoku, různé formy doplňovaček, osmisměrek a podobně. Stejně tak může být za hlavolam považována šifra, hádanka či matematická slovní úloha. Určitou formou hlavolamu mohou být také úlohy některých logických her, jako jsou například šachy či GO.

Mechanický hlavolam je objekt, který svého luštitele vyzývá k objevení skrytého aspektu předmětu, a to za použití logiky, zručnosti, zkušenosti, prostorové představivosti, fantazie či štěstí. Hlavolamy jsou často vytvářeny jako forma zábavy, často však vycházjí z vážných matematických či logických problém ů. V takových případech může být jejich úspěšné řešení významným příspěvkem k matematického výzkumu.

Historie hlavolamů sahá až do Starověkého Egypta, Číny, Japonska či na Arabský poloostrov. Nejrůznější hlavolamové hříčky se objevovaly nejen mezi vládnoucí vrstvou, ale v jednoduchých formách i mezi obyčejnými lidmi. V roce 1893 vydal profesor Hoffman v Londýně knihu "Hlavolamy staré a nové" (Puzzles old and new), ve které se kromě popisu více než 40 hlavolamů také poprvé pokusil ustanovit základní kategorizaci hlavolamů. Jako hlavní problém tohoto úkolu popisuje fakt, že není možné prakticky určit jednoznačné kategorie tak, aby se některé hlavolamy nepřekrývaly.

1. sestavovací dvourozměrné skládací hlavolamy (Tangram, polymina, Eternity) třírozměrné skládací hlavolamy (Soma) Ostatní sestavovací hlavolamy (Instant Insanity) Hlavolamy se zápalkami

2. rozkládací Trikové rozkládací (například Japonské tajné skříňky) Se skrytým mechanismem (News) Trikové zámky a klíče Trikové zápalkové krabičky Trikové nože

3. sestrojené z navzájem se prostupujících dílků Figurální Geometrické objekty Trojrozměrné skládací hlavolamy Hvězdicové (například Burr - růžice) Klíčenkové Ostatní

4. rozplétací Lité a plechové rozplétací (například Ježek v kleci) Drátěné Provázkové Ostatní rozplétací

5. s postupnými kroky Solitéry (například Khun Pan, Hanojská věž) Počítací Posuvné (například 15) Rotační (například Rubikova kostka) Bludiště a labyrinty Ostatní hlavolamy s postupnými kroky (například Kuličková věž) Bludiště a labyrinty pro lidi

6. zaměřené na zručnost Házecí a chytací Zručnostní s kuličkou (například Perplex us) Bludiště s kuličkou Ostatní hlavolamy na zručnost

7. Nádoby (například Myslivecká holba) 8. Mizející hlavolamy 9 7. Nádoby (například Myslivecká holba) 8. Mizející hlavolamy 9. Skládací a překládací

10. Nemožné předměty (například šíp v lahvi)