3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík
Řadu modelů lze vytvořit velmi jednoduše tažením ploch – například sklenici. S výhodou přitom využijeme sekundární okno a zamknutí pohybu v ose X. Tažení ploch (sweep) 1 2 3
Pomocí vytvoření hrotu snadno vytvoříme objekty typu „tužky“ nebo jakékoliv jiné zahrocení. Vytvoření hrotu (tip) 1 2
Zkosení využijeme všude tam, kde chceme z původně plochého rozhraní mezi dvěma plochami vytvořit přechod „zbroušený“. Zkosení (bevel) 1 2
Rotační těleso vytvoříme nakreslením základního tvaru, jeho výběrem, návrhem (úpravou) rotační křivky a dokončíme tímtéž nástrojem vytvoření rotačního tělesa. Zajímavé možnosti nabízí po volbě nastavení nástroje (pravé tlačítko myši) chování položek rotation a helix. Vytvoření rotačního tělesa ,5
V závěru této části projektu se pokuste vytvořit vlastní návrh šperku nebo sady sklenic – jak materiál, tak jeho výtvarné a technické zpracování je zcela ve Vašich rukou, záleží jen na nápadu a invenci. Vizualizovaný návrh (raytrace) uložte jako soubor. Vyzkoušejte si
Vlastní 3D modely Caligari True Space 3.2 volně dostupný „za registraci“, SN: Zdroje