KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ PÁSOVÉHO DOPRAVNÍKU
Funkce a využití pásových dopravníků slouží ke kontinuální dopravě převážně sypkých a kusových látek může být pevný nebo pojízdný- dle místa kde je uložen složen z lehké převážně ocelové konstrukce snadno smontovatelný a rozložitelný hlavním dopravním elementem je pás- gumový nebo ocelový nevýhodou bývá napínání pásu a nutnost zakrýt dopravní trať tak, aby byla omezena prašnost Hlavní využití mají pasové dopravníky především v důlním, potravinářském,… průmyslu.
ZADÁNÍ Hodnoty pro výpočet jsem získal ze zadání své ročníkové práce. Práce pojednává o výpočtu a o konstrukci pásového dopravníku na zauhlování teplárny, netříděným hnědým uhlím -tento dopravník je pevný(stálý), takže se nemusí řešit jeho přemísťování CELÉ ZNĚNÍ ZADÁNÍ Navrhněte pásový dopravník pro zauhlování teplárny netříděným hnědým uhlím. dopravované množství dopravní výkon délka dopravníku dopravní výška sypný úhel šířka pásu úhel sklonu válečku Celý výpočet se musí držet normy ČSN 26 1110 ČSN 26 1200
Výpočty potřebné pro konstrukci
Výpočty potřebné pro konstrukci
Výpočty potřebné pro konstrukci výpočty a kontroly hřídelů válečku a poháněcího bubnu výpočty a kontroly ložisek vypočítat a navrhnou kladku pro napínací zařízení navolit správné ložiskové domky pro uložení válečků v místě pohonu provézt kontrolu lícovaných šroubů u bubnu na střih zkontrolovat pera na otlačení A další potřebné výpočty pro vlastní konstrukci.
Základní části pásového dopravníku
VÁLEČKY základním členem dopravníku je váleček tvořen většinou z trubky, hřídele, ložisek a těsnění(labyrintové nebo štěrbinové) to vše svařeno a zatěsněno, aby uvnitř válečku nedocházelo ke korozi. z vnější strany natřen nebo pogumován ze stejného důvodu válečky v řadě za sebou tvoří válečkovou trať
VÁLEČKOVÁ STOLICE válečková stolice slouží k uchycení válečku tvořena převážně z válcovaných profilů svařovaná nebo šroubovaná může na ní být umístěn tzv. strážní mechanismus –strážní věž natírána proti korozi
STRÁŽNÍ MECHANISMUS- STRÁŽNÍ VĚŽ jednoduchý kinematický mechanismus zabraňuje sesmeknutí pásu s dopravníku funguje na principu vratné páky jeho vychýlení má rozmezí od 3 až 5° - pote se rázem vrací zpět do nulové polohy
STÍRACÍ MECHANISMUS slouží k odstranění nečistot z pásu zabraňuje poškození (nečistotami) a znečištění napínacího a pohonného systému prodlužuje také trvanlivost pásu Dělení : - rotační - měkká guma přitlačovaná závažím speciální
POHÁNĚCÍ BUBEN slouží k pohánění pásů složen z několika dílčích součástí připevněn na hnací sestavu (buď přírubou nebo přes hřídel)
NAPÍNACÍ ZAŘÍZENÍ slouží k napínání pásu odstraňuje průvěsy na pásu napomáhá k lepšímu záběru pohonného systému Má více provedení : - napínacím vozíkem - napínání smyčkou
DOPRAVNÍ PÁS je jediný dopravní prvek, který slouží k dopravě materiálu vyroben z gumy,plastu nebo oceli různé konstrukce spojován dle druhu zatížení - svařováním - lepením - nýtováním - šroubováním Pás, jeho konstrukce a materiál se volí dle provozu ve kterém bude pracovat.
NÁHLED NA KONSTRUKCI
VLASTNÍ ZPRACOVÁNÍ SOLIDWORKS DWGeditor IRFANVIEW FOTOWORKS
VIDEO ZAKRYTOVÁNÍ
VLASTNÍ ZPRACOVÁNÍ RENDROVANÉ MODELY