Zemědělství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“ (OP Zemědělství) a Horizontální plán rozvoje venkova (HRDP)
Advertisements

Zemědělství – 1. část.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zásady správné zemědělské praxe
Zemědělství ČR.
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
Magisterský studijní program
TÉMA: Daň z nemovitostí
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Socioekonomická geografie
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Společenské a hospodářské prostředí
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Demografie je věda, která se zabývá:
Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Krajina a životní prostředí
Krajina a životní prostředí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství.
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Povrch ČR.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Metody hodnocení vodní eroze pomocí GIS
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Zemědělství Odvětví primárního sektoru, zajišťuje výživu obyvatelstva a produkuje základní suroviny pro průmysl.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Majetkové daně Nejstarší typy daní vůbec; v současnosti omezený význam; povinnost platit vzniká na základě vlastnického či uživatelského vztahu k majetku.
Doc. Ing. Jan Vašák, CSc. Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze 27. února 2006.
AGROCENZUS 2010 Strukturální šetření v zemědělství
GEOGAFIE ZEMĚDĚLSTVÍ PARDUBICKÉHO KRAJE
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Geografie zemědělství Postavení v kontextu geografických věd: typická mezní, hraniční, disciplína, souvisí s některými dalšími tak těsně, že mezi nimi.
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
MAJETKOVÉ DANĚ (DAŇ Z NEMOVITOSTÍ) Úvod 2  Daňová soustava ČR  Přímé daně Důchodového typu (DPFO, DPPO) Majetkového typu (daň z nemovitostí,
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 8. Půda a produkce potravin Název sady: Základy ekologie pro střední.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
GEOGRAFIE ZEMĚDĚLSTVÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Člověk a krajina – moderní krajina
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
AGROCENZUS 2010 Strukturální šetření v zemědělství
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Demografie je věda, která se zabývá:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Zemědělství

Počátek zemědělské výroby 10 – 8 tisíc let před n.l. v neolitu v místech úrodného Půlměsíce (Palestina, Sýrie, Turecko, Irák, Irán)

Z výroba ovlivněna faktory: přírodními: klima(srážky, teplota, vítr, sluneční svit) půda (typy,druhy) reliéf (nadmořská výška, svažitost terénu) socioekonomickými: ekonomická vyspělost státu vlastnictví způsob obdělávání půdy trh a způsob uplatnění produkce stupeň mechanizace výroby dopravní podmínky dotační politika státu produktivita a intenzita výroby

Podíl ekonomicky aktivních obyvatel v Z je jedním z ukazatelů vyspělosti státu a) rozvojové země – 80 % b) vyspělé státy – 2 – 5 %

Charakteristika Z sezónnost rizikovost – závisí na vnějších podmínkách zajišťuje potraviny vyrábí suroviny pro další zpracování v různých průmyslových odvětvích – potravinářském, textilním a kožedělným průmyslu soutěž: Vymysli a vypiš 10 zemědělských produktů pro nepotravinářské odvětví.

2 složky zemědělství Rostlinná výroba 2/3 Živočišná výroba 1/3 - intenzivní chov → zvířata ustájena - extenzivní chov → různé formy pastevectví

Zemědělský půdní fond a transformace českého Z Souš 1/3 lesy 1/3 využita zemědělstvím 1/3 ostatní plochy (zastavěná, vodní a neplodná půda) ZPF = část zemského povrchu, na kterém je provozováno zemědělství Kategorie ZPF: orná půda (obnovitelný zdroj, ale 1cm vzniká stovky let) trvalé travní porosty (louky, pastviny) trvalé kultury (chmelnice, vinice, ovocné sady)

Ve světě jsou patrny velké regionální rozdíly v zastoupení základních kategorií na celkové výměře zemědělského půdního fondu. V Česku tvoří zemědělská půda 54% rozlohy státu. Vnitřní struktura v ČR: a) 72% orná (úvaly, Polabí, Poohří) b) 22% trvalé travní porosty c) 6% vinice, chmelnice

SP: Najdi odpovědi na otázky v textu učebnice str. 71 – 73 Jak se změnila struktura ZPF od r. 1990 u nás? Byla tato změna ve prospěch ekologie? Kdy došlo k transformaci českého zemědělství? Napiš nějaký konkrétní příklad změny, která nastala. Co přinesla restituce. Čím je ovlivňováno naše zemědělství? Jaké jsou výdaje EU na tzv. společnou zemědělskou politiku?

Zěmědělství a životní prostředí Problémyzpůsobuje: eroze – způsobená ponecháním půdy bez vegetač. pokryvu, častým pěstováním plodin, které erozi přispívají, nevhodné obhospodařování nadměrné používání chem. prostředků monokultura = porost jednoho rostlinného druhu permakultura = pěstování různých plodin pohromadě, porost je podobný přirozenému ekosystému

Funkce zemědělství produkční krajinotvorná rekreační a poznávací (maková vesnice Armschlag v Rakousku)